العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-08-2012, 09:59 AM
mido_cs7 mido_cs7 غير متواجد حالياً

mido_cs7 is on a distinguished road
افتراضي يا جماعة ضروري .. انا في التوكيل و بيقولي طقم طنابير و تيل ؟؟؟

انا في صيانة ال 70000 لقيتهم بيقولولي هاتغير طقم طنابير و تيل بــ 1050 جنيه .. ده طبعا غير فلوس الصيانة اصلا .. ايه ده هي الطنابير بتبوظ امتى و عمرها الافتراضي ايه مع اني بغير التيل في التوكيل على طول و بانتظام ؟؟ اعمل ايه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!! -------------------------------------- =======================
قديم 26-08-2012, 11:45 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة ضروري .. انا في التوكيل و بيقولي طقم طنابير و تيل ؟؟؟

انت شايف ايه؟ لو شايف ان الطنابير محتاجة تتغير انصحك انك متغيرهاش في التوكيل حاول تشوف سعرها كام برة التوكيل الاول

المبلغ اللي بتقول علية دا تمن الطنابير بس ولا بالمصنعية لان ساعات مصنعياتهم بتبقي غالية جدا وبتمن الحاجة اللي حتتغير

يعني يجي يقولك مثلا الطنابير ب 500ج و500 مصنعية ومش عارف ضريبة كام يبقي المبلغ 1050ج فممكن تشتري الطنابير من التوكيل وتركبهم بره

يعني الاول اسال علي تمن الطنابير بره التوكيل ان لاقيت تمنهم معقول والطنابير اللي عندك فعلا محتاجة تغير يبقي لازم تغيرهم

لو لاقيت الطنابير سعرها بره التوكيل مايفرقش كتير عن التوكيل هاتهم من التوكيل وبرضة ركبهم بره لان اكيد المصنعية في التوكيل دبح

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 26-08-2012, 01:19 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

تغيير الطنابير مش محتاج صنعة على فكرة دا غير إنهم ممكن مايكونوش محتاجين تغيير أصلا.
أرفض التغيير وكمل الصيانة وخد العربية بعد ماتطلع من عند التوكيل وإطلع على أقبرب عفشجي وإنتا رايحله في السكة إشتري طقم تيل أصلي وخليه يفك وشوف الحال إيه لو الطنابير فيها ريجة ومحززة خدهم عند المخرطة يمسحهملك وتكون مخرطة نضيييييييفة وتبقى واقف على إيده وهوا شغال وتأكد على مقاس الطنابير زي بعض بالشعرة وتخليه يوريهالك بالقدمة بعد مايمسحهم ويصنفرهم على المكنة.
المخرطة مش هتاخد 50 جنيه والعفشجي زييهم أو أكتر بشوية وعليهم تمن التيل وكله مش هيعدي إنشاء الله الـ 400 جنيه.
أنا الي أعرفه عن الطنابير إنها بتشتغل معاك أكتر من 10 سنين وعمري ما إحتجت أعملها أي حاجة أكتر من صنفرة ومسح عند الخرااااط.:Wkiss5 :

قديم 26-08-2012, 03:40 PM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute

بص يا باشا فك الكاوتش وشوف الطنابير عاوزه تتغير ولا لا وده شئ سهل جدا لو لقيتها مش ناعمه شويه يعنى فيها خدوش او متاكله حسب التاكل يعنى لو بسيط يبقى لسه عاوزه تقعد شويه لكن لو كبير غيرها وبسرعه علشان غلط تمشى بيها كده
قديم 27-08-2012, 11:44 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

سعرهم مبالغ فيه جدا في التوكيل

Mohamed Hussein - journalist