العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 26-10-2012, 01:34 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال عاجل جدا بخصوص كاسيت 6600 ..

عموما شكرا لكل اللى حاول يساعد ومعرفش وشكرا برضو لكل اللى كان يقدر يساعدنى وطنش ...

ما علينا ...

انا ركبت امبارح الكاسيت البايونير اللى فيه سيديهات وشرايط زى اللى فى الصور اللى انا نزلتها بالظبط ...

وعرفت بقى الفرق ما بين موديلاته التلاته ..

ال6600 العادى ده بيكون فيه مخارج للسماعات بس بدون مخارج للصب او البازوكه او الجى ام .. وبياخد اسطوانه عاديه او اسطوانه MD اللى هى السى دى الصغيره (ولا ليها اى لازمه نهائى) ...

اما ال6600 الريكورد بيكون فيه مخارج للعده وبيكون فيه ميزه انه يطبع الاسطوانه الـ MD(ولا ليها اى لازمه بما انها ملهاش استخدام اصلا) وبيكون فيه زرار احمر بتاع الريكورد ...

الاتنين دول بيبقى ماركتهم carrozzeria ...

اما اللى انا جبته ماركته بايونيير .. وده بيشغل سيديهات عاديه وشرايط .. ده غير ان فيه جميع المميزات من مخارج صوت وخلافه .. وكمان هو اغلاهم فى السعر ...

قعدت ادور عليه كتير لغايه لما لقيت واحد عامل 1000 جنيه حالته نضيفه جدا ومفهوش خدش (طبعا بيبقى مسعتمل استيراد) .. وتوكلت على الله وركبته فى الافانتى .. هو الكاسيت صوته بيقى خرافى وميزه ال DSP اللى هى الصوت المجسم الصدى تحفه .. ولكن محتاج سماعات عاليه وانا عندى سماعتين بايونيير 400 بس صينى ..وسماعات باب فبريكه .. فتعبانين خالص طبعا ..

بس فى حاجه مضيقانى ومخليانى احتمال ارجع الكاسيت .. انه احيانا بيقعد يقطع جامد وميقراش كويس .. وحاسس انه ممكن تكون العدسه بتاعته ضعيفه .. هو عمل كده عند الراجل قام قعد يقولى العيب من الاسطوانه وكده .. لحسن الحظ كان معايا واحد صاحبى ومعاه عربيته فيها نفس الكاسيت بتاعى .. والاسطوانه نفسها شغاله عنده تمام .. فاتفقت معاه هجربه فى العريد لو استمر على كده هرجعه او يجيبلى واحد تانى ...

حبيت انقل تجربتى مع الكاسيت ده وبما ان محدش قدر يفيدنى يبقى افيد انا باللى انا عرفته عن الجهاز الرائع ده ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 26-10-2012, 05:54 PM
waled_superstar waled_superstar غير متواجد حالياً

waled_superstar will become famous soon enoughwaled_superstar will become famous soon enough

1000 جنية واديو وشرايط يا راجل دة اقل من السعر دة عندى جهاز سونى احدث منة بمراحل وفية جميع الامكانيات دبل دن سونى موديل wx_gt77u
قديم 31-10-2012, 06:06 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waled_superstar مشاهدة المشاركة

1000 جنية واديو وشرايط يا راجل دة اقل من السعر دة عندى جهاز سونى احدث منة بمراحل وفية جميع الامكانيات دبل دن سونى موديل wx_gt77u

تمام بس الخاج بتاعه ودرجه نقاء صوته استحاله تلاقيها فى اى كاسيت تانى وده اللى مخليه ماسك سعر كده ..

بييجى استيراد وبيتخطف ولسه البضاعه فى الجمرك ..

انا فعلا كنت مستغلى تمنه .. بس هو فعلا كاسيت يستاهل ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 29-11-2012, 05:10 PM
hossamalsadik hossamalsadik غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant

hossamalsadik has a spectacular aura abouthossamalsadik has a spectacular aura about

أنا قرأت الموضوع والمشاركات حتى الأن وبتأسفلك ان مفيش حد رد عليك على طول بس ده اكيد راجع ان مافيش حد عنده تجربه مع الموديل ده >
وعلى فكره الكاسيت الأصلى خارج الصوت بتاعه ليقارن بالكاسيت الغير أصلى
انا الكاسيت عندى شريط بايونير PIONEER KEH-P4850J يابانى اصلى بصراحة صوت نقى جدااااااااااا وبشغل عليه FM-MP3
وكان نفسى ألاقى كاسيت يابانى جديد بس مش لاقى