العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 06-09-2011, 06:03 PM
AmericaN AmericaN غير متواجد حالياً

AmericaN will become famous soon enough
عاجل النترا 2012 مانوال ام اوتوماتيك ؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عاوز ارائكم فى موضوع الالنترا الجديده 2012

مانوال ام اوتوماتيك

انا لحد الان دافع ومظبط كل حاجه وواقف على الاستلام من التوكيل بس حاسس انى متردد من ناحيه مانوال او اوتوماتيك

لحد الان انا دافع قيمه العربيه كامله مانوال فول اوبشن abs +sab

متخوف من الهيدروماتيك بسبب مشاكل الفتيس ومعاملته الخاصه يعنى لازم معامله خاصه لازم تقف خالص علشان تجيب R وغير كده عيوبه المتناهيه

انا فى السويس مش زحمه زى مصر يعنى هنا الاوتوماتيك والمانوال عادى نفس المستوى مريحين لان البلد صغيره

بس ده ميمنعش انى اخد بخبراتكم
قديم 06-09-2011, 06:14 PM
Viva4ever Viva4ever غير متواجد حالياً

Viva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of light
افتراضي رد: النترا 2012 مانوال ام اوتوماتيك ؟

اولا الف مبروك.

ثانيا المنويل بالنسبالي طبعا افضل ,عمر اطول و صيانة اقلل و سحب افضل بمراحل وكفاية انك بتحس نفسك بتسوق فعلا
قديم 07-09-2011, 11:53 AM
AmericaN AmericaN غير متواجد حالياً

AmericaN will become famous soon enough

خلاص انا اتصلت بالتوكيل وعملت ابديت لفئه اخرى

اوتوماتيك فول اوبشن فتحه سقف

البلد كلها اوتو اجيب انا مانوال هههههههههههه
قديم 07-09-2011, 12:35 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute

فعلا ً و انا مجرب الاتوماتيك في الشكل القديم و كان بيشد معايا و بلاقي العربيه و الله عايزه تتطير من عالارض و مشاكله مش كتيره و لا حاجه (مفيش حاجه بتعيش العمر كله . كل حاجه بتبوظ) فا ما تسمعش كلام حد فالمانيول ده خالص . خلاص ما عدتش فيه حاجه اسمها مانيول . الالنترا فتيسها اتوماتيك ستيب ترونيك يعني اتوماتيك و في نفس الوقت ممكن تمشي مانيول عادي و من غير دواسه دبرياج و وجع قلب . هات اتوماتيك و ريح بالك و عالبركه و ربنا يسلملك طريقها بأذن الله و يقدم اللي فيه الخير و لو عايز اي استفسار انا متابع الموضوع
قديم 08-09-2011, 02:01 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

اوتومايتك
مانوال ده بتاع زمان