العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 24-09-2011, 02:40 AM
احمد شحته احمد شحته غير متواجد حالياً

احمد شحته is on a distinguished road
افتراضي استفسارات بخصوص النترا 2012

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمدلله قدمت على النترا 2012
وكنت عايز استفسر عن ترخيص العربية بالفاميه لانه جايه اصلا من غير فاميه
بس انا ناوي افيمها وارخصها بالفاميه فهل في مشكلة بالمرور او رسوم يتم دفعها
ايضا صيانة العربية بعد كم كيلو ان شاءالله وايه وكلاء الصيانه ولا اروح غبور نفسه وكم مدة الصيانه وايه المطلوب ليها وهل يتم دفع رسوم عايز افهم كل حاجه
ومن ناحية العربية ايه الكماليات اللي اركبها ليها مثلا زي فرش كراسي او ارضيه او او
ياريت اصحاب الخبرة بالسيارات يعرفوني لاني لسه جديد صراحة بالسيارات واول حظي ان شاءالله خير
وعقبال الجميع يارب
قديم 24-09-2011, 02:52 AM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسارات بخصوص النترا 2012

اولا ً نورتنا في المنتدى و ان شاء الله نسعدك و نتمني ليك الخير

ثانيا ً مبروك عالعربيه و ربنا يحفظهالك و يكفيك شرها

ثالثا ً ما ينفعش تورح ترخص و انت مافيم الازاز طلاما العربيه مش جايه فاميه لازم تروح ترخص الاول
و بعد كده لو حبيت تفيم الازاز فيمه عادي بس انا بنصحك بلاش علشان المرور شغال اليومين دول و بيسحب رخص عليه و انت و حريتك برضوا (كل واحد له رأي مختلف)

رابعا ً لازم طبعا تحط فرش جلد علي الكراسي و ده انا بنصحك بيه علشان ما تبهدلش فرش السياره الاصلي

خامسا ً الكماليات اظن مش موجوده لسه في السوق (ما اعرفش بصراحه) بس شوف حد يكون له خبره و يرد عليك في الاستفسار ده و شكرا و معاك لو فيه اي استفسار اخر
قديم 24-09-2011, 03:12 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A7MED NASSER مشاهدة المشاركة

اولا ً نورتنا في المنتدى و ان شاء الله نسعدك و نتمني ليك الخير

ثانيا ً مبروك عالعربيه و ربنا يحفظهالك و يكفيك شرها

ثالثا ً ما ينفعش تورح ترخص و انت مافيم الازاز طلاما العربيه مش جايه فاميه لازم تروح ترخص الاول
و بعد كده لو حبيت تفيم الازاز فيمه عادي بس انا بنصحك بلاش علشان المرور شغال اليومين دول و بيسحب رخص عليه و انت و حريتك برضوا (كل واحد له رأي مختلف)

رابعا ً لازم طبعا تحط فرش جلد علي الكراسي و ده انا بنصحك بيه علشان ما تبهدلش فرش السياره الاصلي

خامسا ً الكماليات اظن مش موجوده لسه في السوق (ما اعرفش بصراحه) بس شوف حد يكون له خبره و يرد عليك في الاستفسار ده و شكرا و معاك لو فيه اي استفسار اخر
الله يباركلك وينور طريقك
لكن انا سمعت ان الفاميه ينفع افيم وادفع فلوس للمرور عشان يكتبوا بالرخصه فاميه دي
ومنتظر رد الباقي على استفساراتي علماً ان السياره اتوماتيك وفيها كافة الكماليات عدا فتحة السقف
قديم 25-09-2011, 08:26 PM

ما في جديد ولا احد يرد على استفساراتي