العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 03-06-2010, 12:30 AM
محمد يونس محمد يونس غير متواجد حالياً

محمد يونس will become famous soon enoughمحمد يونس will become famous soon enough
رد: انا غرقان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

يا محمد يونس بية توكيل اية لو مؤخذة ان شاء الله عربيتك مش يحصل فيها حاجة ومتخفش انت بس قلقان لانها عربية جديدة وغالية متخفش خالص وارتاح وريح بالك مفيش اى حاجة بس حاول لما تخلص اول 1500 كيلو تغير الزيت والفلتر لان المحرك لسة جديد وربما اثناء عمليات التطبيع الاولى لاجزاء المحرك المختلفة يكون هناك رايش يعنى جزيئات دقيقة مش ممكن تشوفها بعينك نتيجة المحرك لسة جديد وبيطبع وبالتالى بس غير زيت محرك وفلتر زيت اصلى واستخدم زيت موبيل وان وبس خلاص مفيش مشاكل واهتم ان يكون الزيت فى المستوى المحدد وبالكمية الموصى عليها فى كتالوج العربية لان فى ناس بتحط زيت بزيادة او بتفكر ان كل العربيات بتحتاج بس الكمية الموجودة فى جالون الزيت
اطمن وغير زين وفلتر وانسى العربية حتى موعد الصيانة المقبل وتقبل تحياتى
علي كل حال جزاك الله كل خير علي الاهتمام بس انت عارف لما بتعمل صيانه في التوكيل افضل مهما كان لانهم مهما كان فاهمين ومتخصصين وانت عارف ان ده بيحافظ علي سمعه العربيه وعلي حالتها حتي اثناء اعاده البيع لما تقول عربيه صيانتها في التوكيل غير لما تقول عربيه عامل صيانتها عند عم احمد اللي علي الناصيه..............واكي د انت فاهم مخزي كلامي فما رايك
قديم 03-06-2010, 03:48 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا غرقان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد يونس مشاهدة المشاركة

علي كل حال جزاك الله كل خير علي الاهتمام بس انت عارف لما بتعمل صيانه في التوكيل افضل مهما كان لانهم مهما كان فاهمين ومتخصصين وانت عارف ان ده بيحافظ علي سمعه العربيه وعلي حالتها حتي اثناء اعاده البيع لما تقول عربيه صيانتها في التوكيل غير لما تقول عربيه عامل صيانتها عند عم احمد اللي علي الناصيه..............واكي د انت فاهم مخزي كلامي فما رايك
كلامك صح ولا غبار علية لكن اللى كنت انا افقصدة لو كانت طالبة معاك خليجى لاى سبب او دافع من عندك فلا تقلق جدا فالتوكيل المحلى فى مصرى اصبح فى كثير من الاحوال مبتز اكثر من انة مقدم خدمة يعنى بقت مش فارقة وغير مؤهلين دة الاغلبية العظمى ولو فى فنى كويس فالباقى مستواهم تعبان وبعدين الاهم ان تغير الزيت والفلتر مش عايز توكيل ومش توكيل دة كله التوكيل بيسترزق لكن اى حد يعمله
وفى اغلب الاحيان لو فى مشكله بتدفع دم قلبك
وبعدين التوكيل زى كل دول العالم حتى لو العربية مش فى الضمان او من برة طالما انت جاى انة يقدم خدمة لجميع السيارات طالما بياخد فلوس بس ردة فعل الوكيل تدل على جشعة انة عايز ياكل كل حصة السوق
على العموم طبعا خليك فى السليم وريح نفسك وروح التوكيل واشترى من عندهم بس نصيحة وانت بتستلم عربيتك اعتبر نفسك انك بتاخد عربية مستعملة شيك وراهم واتأكد كل شىء سليم وحسب المواصفات وان العربية مش مضروبة او مصدومة ومتصلحة متخفش انا مش بخوفك دة مع اى عربية لازم تعمله اجراء وقائى ولك منى كل الشكر والاحترام والتقدير وقول يارب وتوكل
قديم 03-06-2010, 03:07 PM
محمد يونس محمد يونس غير متواجد حالياً

محمد يونس will become famous soon enoughمحمد يونس will become famous soon enough

كتر الف خيرك علي الاهتمام بس انت واضح انك مفهمتش رسالتي انا اشتريت فعلا من بره الوكيل سبورت خليجي كويتي 2010بس بره الضمان ومش عارف اكمل صيانتها بره لاني كلمت التوكيل ورفض دخولها الصيانه عنده فهل اعملها صيانه الالف كيلو بره ولا عندك حل لدخولها الضمان والصيانه واكرر شكري
قديم 03-06-2010, 05:05 PM
الصورة الرمزية luckyman

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

حاول تروح الرواس اللى فى العجوزة وانت جاى من الكيت كات
قديم 03-06-2010, 05:10 PM
الصورة الرمزية luckyman

باشا انا كلمت مركز الرواس وكيل اصلاح ميتسوبيشى والصيانة فى العجوزة انا كلمتهم وقالوا منتظرين حالين
الرقم التليفون هو 33475992
متخصصين صيانة الميتسوبيشى بس