العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Excel - اكسيل

قديم 10-10-2012, 05:34 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
جديد رد: مراجعتى للاكسيل هاتش باك 1300 سى سى بعد مشى حوالى 2000 كيلو مميزات وعيوب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amoor89 مشاهدة المشاركة

كلام مظبوط
حضرتك وصفت العربية بالظبط
بس بصراحة العربية بجد تعتبر احسن حاجة فى الفئة السعرية دى من عيوب ومميزات
انا عن نفسى قبل ما اشتريها كنت اكتر عربية بكرهها فى حياتى هى الاكسل لانى كنت راكب لانوس بس بعد ما جبتها وعرفتها هى بالنسبالى مفيش فرق كبير بينها وبين اللانوس بل بالعكس هى احسن شوية العربية مكيفة وركبتلها الباور بتاعها وقى كله تمام ومش بفكر اغيرها قبل 5 سنين على الاقل
بس في حاجة قارفانى فى عيشتى فيها ومش عارف اعمل ايه العربية خاربة بيتى بنزين مع انها 1300 وكل ما اروح لحد يفتى وخلاص مش عارف اجيب كاربرتير استيراد واريح دماغى ولا ايه ولو كده يا ترى بتاع ال1500 هو هو بتاع ال1300 ولا فى اختلاف
تحياتى
كلمنى هوصفلك واحد معجزة بتاع كربراتير فى حدايق القبة
وبرضو بإذن الله هتنسى الكربراتير من حساباتك
قديم 11-10-2012, 08:50 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مراجعتى للاكسيل هاتش باك 1300 سى سى بعد مشى حوالى 2000 كيلو مميزات وعيوب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

كلام جميل اوى انا مقتنع بيه بس هقولك على حاجة
بالنسبة لخرطوم البخرة اللى الميكانيكى بيقولك بيلم تراب فى الكربراتير الخرطوم ده بيجيب بخرة زيت خفيفة من جوا الموتور يعنى ولا تراب ولا يحزنون الفكرة كلها لو الموتور خفيف وفلتر الهوا وحش والعمة منفسة بتشفط زيت وتراب لكن لو كل حاجة مظبوطة خواجة ولا الدموع هتلاقى العربية معاك زى الفل
ثانيا فى فلتر بيركب قبل ماتدخل الخرطوم على العمة عشان مهم اوووووووى بخرة الزيت الخفيفة للموتور والكربراتير والصبابات وده عن تجربة

عزل التبلوه انت بقى ظبطة بمعرفتك كذلك عزل الأبواب لكن ماتقارنش تكييف الفيرنا اللى على اده بتكييف الإكسيل (الله أكبر ماشاء الله لاقوة الا بالله )
ستاير الكبس اللى بتركب على الإزاز واحد صاحبى مركبا ومريحاه جدا مع التكييف الطقم ب 40 جنيه من التوفيقية موجودة لو عاوزها بكره إن شاء الله هتلاقيها
ولو عديت على لجنة شرطة وسالك (اه ده يابيه ) هتقوله ده مش فاميه دى ستاير من ام 40 جنيه وتروح فاكك اللى فى الباب اللى وراك وترميهاله على الكنبة هيقولك اتفضل ( الموقف ده حصل قدامى مرتين ماتقلقش)

التكييف فى معظم العربيات الكورى على البطىء بيبقى محمل لكن عادى أهم حاجة تبقى مرتاح وكده كده مش مستعجلين لما تبقى مستعجل افتح الأزاز واقفل التكييف

العفشة بقى انا ممكن أفيدك اوى هاتهالى الورشة عندى فى عين شمس كلمنى على الرقم ده قبل ماتيجى وانا بإذن الله هظبطلك الدنيا

رقمى اهو :01112082775

وهتنسى العفشة خاااااااالص من حساباتك
فعلا يا استاذ هشام فيه فرق بين تكيف اللانوس والفيرنا وتكيف الاكسيل بمراحل تكيف الاكسيل برضوا على اد كده تحس انه عنده شلل هههههههههههههههه

اما بالنسبه للعفشة فالف شكر ليك ياباشا ونردهالك فى الافراح ان شاء الله والحمد لله روحت عند عفشجى تانى كنت بتعامل معاه زمان شاف السوست وكل حاجه قالى العربيه سوستها حلوه ومفيش حاجه كل اللى عندك عاوز تركب علايات بس

وانا سجلت تليفون حضرتك واى حاجه هبقى اتصل بحضرتك ان شاء الله وربنا ييسر الامور يا استاذ هشام ومنتحرمش منك

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 29-10-2012, 02:47 AM
kiupid kiupid غير متواجد حالياً

kiupid is on a distinguished road
افتراضي رد: مراجعتى للاكسيل هاتش باك 1300 سى سى بعد مشى حوالى 2000 كيلو مميزات وعيوب

اسعار قطع الغيار دى
سقف + باب امامى شمال _ باب خلفى شمال
قديم 29-10-2012, 03:10 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

تقيم متميز ووافى
تسلم ايدك يا باشا على المجهود

قديم 29-10-2012, 10:44 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

طب ايه اخبار الفرامل ؟؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn