العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كار كير مصر موتورز

كار كير مصر موتورز مواضيع العناية الشاملة بالسيارات من تنظيف و تشميع و تلميع و غيرها

قديم 02-09-2012, 03:34 PM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold
افتراضي رد: بعد تجربة الفوم ,, انا كنت غلطان

هوه اللي انا عملته بالظبط فتحت الكبوت وهوه الماتور بارد وطبعا مقفول ورشيت الفوم كاني هغسله بالظبط وبعدين انا كنت محتار امسح بفوطة مبلولة وله انشف بالهواء بس في الاخر قررت الهواء وشغلت العربية من 5 ل 10 دقايق علشان تطمن ان كل حاجة نشفت

وجيت على الكاوتش بقا وفي حركة دائرية في اتجاه واحد ورشيت الفوم بتاعها بس سيبته ينشف ورحت اتغديت ورجعت خدت مشوار ولقيت الكاوتش متبهدلش زي ما كنت متوقع وكمان كانت لمعته موجودة مراحتش
قديم 02-09-2012, 03:36 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

استخدام الفوم في غسيل الماتور من افضل الوسائل فعلا لتجنب حدوث اي مشاكل كهربائيه في الماتور وخصوصا المواتير اللي فيها حساسات كتير

لكن غسيل الكاوتش انا منصحش بيه كتير لانه بيقصر عمر الكاوتش لوجود مواد كيماوية في الفوم بتاثر بالسلب علي بعض الخامات المصنوع منها الكاوتش

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 02-09-2012, 04:32 PM
الهولندى الطائر الهولندى الطائر غير متواجد حالياً

الهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond repute

منين أشتريه

وصورة العبوة

واسمها

وسعرها

وشكرا

بسم الله الرحمن الرحيم
{يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن
يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ }التوبة32
صدق الله العظيم

قديم 02-09-2012, 04:36 PM
الصورة الرمزية شريف كامل
شريف كامل شريف كامل غير متواجد حالياً
من انا؟: هاوي سيارات
التخصص العملى: التربية والتعليم
هواياتي: كثيرة

شريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura about

الفوم ده عبارة عن اية ...وهل في منة في بنزينات سوهاج ؟
قديم 02-09-2012, 08:09 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute

AHMED