العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 16-08-2012, 10:42 PM
الصورة الرمزية NASERELFHHAM
NASERELFHHAM NASERELFHHAM غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الى الله
التخصص العملى: أعمل بمصر للطيران
هواياتي: الكومبيوتر

NASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سبب تعليق دواسة البنزين في اللوجان .. ادخل لتعرف السبب

الحق يقال

العربيه جميله لكن ينقصها abs

ما كان لله دام واتصل..وما كان لغير الله انقطع وانفصل

قديم 17-08-2012, 02:21 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NASERELFHHAM مشاهدة المشاركة

الحق يقال

العربيه جميله لكن ينقصها abs

انا نفسي والله ينزلوها بالـABS .. ساعتها العربية تبقا لقطة فعلا وحلوة .. وعموما مش مستبعد شركة رينو تنزلها بالاي بي اس اصل هما كل سنة بينزلوا فيها كماليات جديدة يعني السنة دي نزلوا فيها البلوتوث واليو اس بي ... وعموما فرامل اللوجان قوية ودا عن تجربة شخصية ليا ... وشكرا جزيلا على الرد .. نورت الموضوع ..
قديم 21-08-2012, 12:33 AM
Mrfarouk Mrfarouk غير متواجد حالياً

Mrfarouk is on a distinguished road

كل سنة و كلكم طيبين و بخير
شكر خاص جدا لصاحب الموضوع
انا الدواسة علقت معايا فعلا مره و كنت هضيع لولا ستر ربنا كنت عامل 25000 بس لما قعدت احلل الموضوع اكتشفت انى كنت حاطط وش بلاستيك على الدواسة و المسمار اللى بيمسكة من تحت شبك مع الدواسة الجلد.. ده تحليلى و الله اعلم عشان شفت الدواسة الجلد مخرومة
بس انا سمعت ان دواسة البنزين فى اللوجان بلاستيك و ناس كتير قالت كده على صفحة الفيسبوك بتاعتهم و محدش من الادارة نفى الموضوع فلو ده صح يبقى عيب فعلا
قديم 21-08-2012, 08:55 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mrfarouk مشاهدة المشاركة

كل سنة و كلكم طيبين و بخير
شكر خاص جدا لصاحب الموضوع
انا الدواسة علقت معايا فعلا مره و كنت هضيع لولا ستر ربنا كنت عامل 25000 بس لما قعدت احلل الموضوع اكتشفت انى كنت حاطط وش بلاستيك على الدواسة و المسمار اللى بيمسكة من تحت شبك مع الدواسة الجلد.. ده تحليلى و الله اعلم عشان شفت الدواسة الجلد مخرومة
بس انا سمعت ان دواسة البنزين فى اللوجان بلاستيك و ناس كتير قالت كده على صفحة الفيسبوك بتاعتهم و محدش من الادارة نفى الموضوع فلو ده صح يبقى عيب فعلا
اولا شكرا على الرد
ثانيا دواسة اللوجان بلاستيك طبعا ودواسة اي عربية في العالم بتبقا بلاستيك عند الفيرنا واللانوس والاوبترا والسيراتو واللانسر والصني .. الخ حتى البي ام والمرسيدس دواساتها بلاستيك
وثانيا البلاستيك دا مش بلاستيك لعب ولا الكلام دا
دا بلاستيك من نوع نضيف وقوي من اي نوع
وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 22-08-2012, 07:10 PM
danoora danoora غير متواجد حالياً

danoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to all

الصراحة يا جماعة مش عارفة اقول ايه انا حصلت معايا حاجة تشبه كده من كام يوم و امبارح الدواسة نزلت ماطلعتش لما دوست للآخر بسبب اني لما هديت نسيت انقل و كسلت انقل برضه و انا على التالت و كملت على التالت روحت دوست بنزين عالآخر عشان تسحب و اعلي الآر بي ام الدواسة نزلت ماطلعتش فضلت ازوقها على فوق برجلي واتظبطت يعد كام 10 ثواني تقريبا بس ده مش دليل على ان كل دواسات اللوجان كده لان التوكيل وخدمات الصيانة لعبوا كتير في الدواسات ممكن يكون ده السبب او السبب الاغلب اني مبتدأة سواقة