العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 13-10-2010, 09:19 AM
monismod monismod غير متواجد حالياً

monismod will become famous soon enough
Post لو العربية اللوجان عطلت منى فى أى مكان .. أعمل إيه

السلام عليكم

لو العربية اللوجان عطلت منى فى أى مكان .. ألاقى توكيل فين ؟؟ وهل ينفع أى ميكانيكى يمد إيدوا فيها ؟ خصوصاً لو كنت مسافر أو كنت فى ضواحى القاهرة ؟

أرجوا الإفادة لمن مر بمثل هذا الظرف الطارق (حفظنا الله وإياكم من كل سوء)
متشكر لقراءتكم للموضوع .. ومتشكر أكتر لردكم.
قديم 13-10-2010, 11:13 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: لو العربية اللوجان عطلت منى فى أى مكان .. أعمل إيه

هيه المشكلة ديه مش بتقابل بتوع اللوجن بس دي بتقابل اي ماركة عربية حديثة اي حد بيخاف يخلي اي ميكانيكي يمد ايده فيها الا اذا كان فاهم

وممكن يكون في خط الطوارئ في التوكيل بتاع اللوجن يبعتولك متخصص يقدر يجي يشوف المشكلة فين وان شاء الله تتحل

وربنا يسترها عليك وعلينا

ليك حق تقلق فعلا
قديم 13-10-2010, 02:05 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

16202

دي نرة خدمة العملاء بتاعة رينو بس بجد انا مفكرتش في الموضوع ده خالص بس هما توكيل محترم فاحتمال كبير يبقي عندهم نجدة طريق.
قديم 13-10-2010, 02:47 PM

corsair: شكراً يا باشمهندس على الرد

أنا لسه ما اشترتشى العربية .. بس الواحد بيلف فى أى مكان وهو مش عارف إيه اللى هايقابله (ربنا يستر طريقنا جميعاً). فا أقل حاجة تبقى مطمن إن الواد الميكانيكى اللى على أول الشارع أو الميكانيكى بتاع البلد لو انت فى زيارة لعمك فى البلد ممكن يمد إيدو فيها مش لازم يكون معاه لاب توب عليه علامة رينو.
ولا فى كل مشكلة لازم نروح التوكيل ؟
وخصوصاً إنى سامع إن الناس اللى جايبين اللوجان الفاضية بالذات واللى يعرف ميكانيكى ويثق فيه بيخليه يحاول فى العربية ويشتغل فيها ، بس الحقيقة ماعرفش لحد فين ممكن الميكانيكى يشتغل فى العربية وبعدين يقف بسبب الكمبيوتر اللى فى اللوجان (الرينو عامة)
فهل فى حد جرب يروح للميكانيكى أو الكهروبائى ويحب يشاركنا فى تجربته حتى لو كان فى الطوارئ ؟
قديم 13-10-2010, 03:02 PM

akerima: شكراً يا أستاذى على النمرة

أنا اتصلت وقالولى عندنا مركزين صيانة ، مركز القطامية ومركز العبور .. سألت .. مافيش أماكن تانية ؟
ردوا عليا .. إن فيه مراكز خدمة معتمدة ، ودول منتشرين حول الجمهورية .. وممكن لما تشرفنا فى الفرع تحصل على أماكن هذه المراكز
دا كلام مبشر ومطمئن ..

بس فى سؤال بيطرح نفسه .. هل المراكز دى حد جربها ؟ ولا كل الناس بتحب تروح توكيل المقطم علشان تستفاد من توفر الخبرة وقطع الغيار اللازمة ؟

الكلمات الدليلية
أعطال, اللوجان, توكيل, عطل