العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A620

قديم 09-12-2010, 03:00 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صداع فى رأسى اسمه, اسبرنزاA620 ,ارجوا الأفاده يا اصحاب الخبره

رأى لن أقول إنها سيئة فالعربية ليست منتشرة لكن المشكلة إنها 2000 سى سى يعنى خراب بيوت

قديم 09-12-2010, 11:44 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد فاروق سيد مشاهدة المشاركة

فى أنتظار تعليق أحد ملاك السيارة إن وجد
انت رجل محترم --وهذا كلام لايصدر إلا من شخص مثلك اشكرك شكراٌ جزيلا على سرعة استجبتك واهتمامك ,الف شكر أخى العزيز---وكل سنه وحضرتك طيب بمناسبة العام الهجرى الجديد اعاده الله عليك وعلى جميع احباء المنتدى بليمن والبركات ودوام النجاح واللهم استر طريقنا جميعا ...
قديم 09-12-2010, 11:51 AM
الصورة الرمزية aymanlaw

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

رأى لن أقول إنها سيئة فالعربية ليست منتشرة لكن المشكلة إنها 2000 سى سى يعنى خراب بيوت
ليه قلت 2000 سى سى وخراب بيوت --اهو عبد العزيز قاعد جنبى وبيقلى قول للأستاذ يوضح معنى هذا الكلام !!!!!!!!!!! شفت حضرتك اهو الصداع بدأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ من تانى ارججججججججججججججوك فهمه لحسن انا كده هبطل اسوق عربيات واركب عجل احسن علشان اريحه والمشكله انه مش شايف غير هذه العربيه وبيقول انه كده كأنه راكب مرسيدس عموما حد يريحه ويقول له ان هذه العربيه كانت فى الأصل طياره وبعدين شالو الأجنحه وخلوها تمشى على الأرض انا اسف مش بتريق على العربيه والله ولكن بضحك مع عبدالعزيز --وشكرا لحضرتك على اهتمامك وردك
قديم 09-12-2010, 08:38 PM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: صداع فى رأسى اسمه, اسبرنزاA620 ,ارجوا الأفاده يا اصحاب الخبره

تحياتي الشديده لكاتب المقال عن اعتزاره انه افتي

بالنسبه للعربيات الصيني
انا و الله الحمد معايا m11 و سوقت كل فئات الاسبرانزا ولله الحمد

بالنسبه لل 620 فهي عربيه جميله جدا وفخمه وكموتور و سحب جيده جدا كثبات ممتازة كحجم كبيره حبه بس ليها بريق و استيل ممتاز

بوجه عام عربيه حلوة و ممتازة و تستاهل

فيها كميه اوبشن عاااااالي جدا ودماغ بجد

بالنسبه لمعني انها خراب بيوت كبنزين يعني لان بوجه عام ال 2000 سي سي بياكل بنزين دي قاعده عامه وطبيعي هتحطلها اقل حاجه 92

لو عجباك توكل علي الله

تقبلو خالص تحياتي
قديم 10-12-2010, 01:33 AM
الصورة الرمزية aymanlaw

شكرا يا اخى ابو الإسعاد--- وانا ايضا عندى سياره صينى وأفتخر وهى جاك بى كلاس والحمدلله ركبت الفارميو ثلاثة فئات بدأ من الفا 164 الى الفا75 الى الفا 33 وشفرليه كامارو الى نهاية المطاف وكانت نوبيرا (1) وجميعهم سيارات محترمه وبلذات الكامارو,وكانت موديل 1986 اوتوماتيك بس لو جدع الحقنى بيها (انا اسف على التعبير---طبعا حضرتك اجدع الجدعان) يعنى كانت طلقه الحقيقه ولكن كان عيبها انها كانت 6 سلندر يعنى عايزه طرمبة بنزين تجرها وراك ولكن ايامها البنزين مش معدى 35 قرش للتر --وكان ازبلهم الفاروميو 33 كانت فاشله على الرغم انها كانت غاليه طبعا انا كنت جبتها سنة 1993 كنت جبتها معايا من ايطاليا وكان سعرها من هناك بحوالى بلمصرى 40 الف جنيه ودخلتها منطقه حره بورسعيد بحكم اننى بورسعيدى المهم هذه السياره ورتنى الأمرين ولو قارنتها بلعربيه الجاك وده على اساس تجربتى مع الجاك الصينى فلا وجه للمقارنه واتحدى اى انسان --وبلذات من حيث التقفيل الداخلى ,يعنى مثلا التابلو والأجزاء البلاستيك للأسف كانت رديئه جدا --ولما ركبت بعدها النوبيرا شعرت انى اتنقلت من جرار سكه حديد الى لنكولن مثلا من حيث الهدوء والسلاسه فى القياده , وتأتى الجاك ولاتختلف شىء عن النوبيرا سوى فى قوة الموتور والفيتس السلس الناعم فى غياراته وناهيك عن تصميم المقصوره الداخليه والرحابه والوسع فى السياره يعنى ,كل ماأقصده ان الصينيين بداو من حيث مانتهى الأخرين وبأقتدار --وانا عارف ان عربيتك ام 11 وهى سياره ذات شخصيه منفرده وهذا أجمل مافيها باالأضافه الى موتورها القوى على مااسمع ممن جربوها والله يبارك لك فيها ويعطيك خيرها ويكفيك شرها ---وشكرا جزيلا على ردك الراقى ورأيك المحترم --كل سنه وحضرتك طيب