العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > تكييف السيارة

تكييف السيارة ساحة مختصة فى تناول المواضيع الفنية الخاصة بأنظمة التكييف بالسيارة

قديم 11-08-2012, 11:48 AM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
افتراضي رد: ممكن اركب تكييف للماتور ده

طيب تمام اوى كدة انا عندى سروجى كويس وشغلة كويس اوى وبيشتغل بضمير انا فعلا عندى فتحات للتكييف
طيب هو فية فرق بين المكيف والتكييف
قديم 11-08-2012, 11:52 AM

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

والله الحمد الله انا نويت اضبط العربية من كلة اشدها واجنطها واضبط العزل بتاعها واركب تكييف لحد ما ربنا يكرم واجيب حاجة جديدة حلوة
قديم 11-08-2012, 11:25 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of

لو ناوي علي انك تبيع العربية بلاش التكييف لانه حسب ما سئلت هيكون فى حدود ال 3000 لو حاجه مضمونه وربنا ميجبش مشاكل معاه لان اللي ثمن العربية هيفضل هوا هوا ان مش قل وانت بتبيع لان فى ناس بتبص انك علشان مركب تكييف فى عربية قديمه يبقي كده العربية فيها لعب والتكييف بيأثر علي الموتور والموتور قديم وعارف انت الكلام ده فاكنك هتديه التكييف هديه مع العربية
اما لو هتحتفظ بالعربيه اعمل فيها اللي انت عاوزه
برضه عربيتي 131 1600 وان شاء الله نويت اركب تكييف وقولت بلاش الاستيراد بتاعها لان كل اللي سئلتهم قالوا لي ملوش لازمه فلما نويت اني اكيفها اكيفها بقى على اصولة
الاسعار كانت كالتالي بالنسبه للمراكز
مركز ساندن اللي فى المعادي (بيقول انه توكيل ساندن وراسلت ساندن الشركة الام ادوني عنوان مركز تاني اسمه حاجه علام ) كان سعره 3000 جنيه ويوم تركيب
مركز ديافا او ديافيا مش فاكر اسمه بالظبط سعره 3200 و 3 ايام تركيب
لسه مش استقريت علي مركز فيهم

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 12-08-2012, 01:57 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

الكباس إستيراد أخرة 500
الكويل اللى جوا برضو فى حدود 500
السربنتينة 300 والمروحة وباقى المصاريف 500

معقوله فى حد بيدفع 3000 فى تكييف عربية منتهية ( شوية عضم فى قفة )

الحجات دى والأسعار دى موجودة هنا فى مصر

أهم حاجة يكون حالة الموتور كويسة والردياتير يكون حلو

قديم 12-08-2012, 11:01 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

لو ناوي علي انك تبيع العربية بلاش التكييف لانه حسب ما سئلت هيكون فى حدود ال 3000 لو حاجه مضمونه وربنا ميجبش مشاكل معاه لان اللي ثمن العربية هيفضل هوا هوا ان مش قل وانت بتبيع لان فى ناس بتبص انك علشان مركب تكييف فى عربية قديمه يبقي كده العربية فيها لعب والتكييف بيأثر علي الموتور والموتور قديم وعارف انت الكلام ده فاكنك هتديه التكييف هديه مع العربية
اما لو هتحتفظ بالعربيه اعمل فيها اللي انت عاوزه
برضه عربيتي 131 1600 وان شاء الله نويت اركب تكييف وقولت بلاش الاستيراد بتاعها لان كل اللي سئلتهم قالوا لي ملوش لازمه فلما نويت اني اكيفها اكيفها بقى على اصولة
الاسعار كانت كالتالي بالنسبه للمراكز
مركز ساندن اللي فى المعادي (بيقول انه توكيل ساندن وراسلت ساندن الشركة الام ادوني عنوان مركز تاني اسمه حاجه علام ) كان سعره 3000 جنيه ويوم تركيب
مركز ديافا او ديافيا مش فاكر اسمه بالظبط سعره 3200 و 3 ايام تركيب
لسه مش استقريت علي مركز فيهم
لا انا غيرت رأيى ومش هبعها واللى شجعنى ان فى عضو هنا ركب تكييف ساندن فى عربية شاهين 1300 سى سى وبيقول بسم الله ما شاء الله قوى جدا وبيسقع اوى وكمان مش مأثر اوى على السحب وفعلا ركبة ب 3000 جنية وكمان اللى شجعنى لما لقيت الماتور رجع لحالتة الاولانيه بعد تغيير البوجيهات
هما 3000 بالمصنعية التركيب ولا غير المصنعية والمركز هو اللى بيركب التكييف
وانا عندى فتحات تهوية فهل هيضبط التكييف على الفتحات دية ولا هيغمل فتحات جديدة