العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 22-04-2009, 02:21 PM
fadynabil fadynabil غير متواجد حالياً

fadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the rough
افتراضي رد: ابيزا الفم الاسود .... تدخل فعليا للانتاج التجاري

فعلا الإبيزا دي عربية إسطورة .... بجد وهمية وشكلها أفجر من الميجان ال كوبيه ... أصلها كانت من أكتر العربيات الكوبيه اللي عاجبني شكلها

بس برضه الإبيزا تكسب
قديم 23-04-2009, 08:39 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

شكرا استاذ فادي على مرورك و التعليق ....
الميجان الكوبيه ابتديت الاحظ انتشارها نسبيا في شوارعنا ..
تفتكر لو الابيزا بوكا نيجرا او حتى الكوبرا العاديه نزلت مصر حتحقق انتشار جامد بين الشباب ؟؟

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 25-04-2009, 01:00 PM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

من اجمل العربيات اللى شوفت فيها تجسيم البودى بشكل جميل ومبتكر وفكرة المقدمة السودة بتعجب شباب كتير فاعتقد انها هتنجح وممكن تطبق فى موديلات تانية كمان
فعلا يا ابو نورا كلامك صحيح جدا
ptmnlo123per112

وشكرا يا باشا على الموضوع

ptmnlo123per122

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 26-04-2009, 01:23 PM
fadynabil fadynabil غير متواجد حالياً

fadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

شكرا استاذ فادي على مرورك و التعليق ....
الميجان الكوبيه ابتديت الاحظ انتشارها نسبيا في شوارعنا ..
تفتكر لو الابيزا بوكا نيجرا او حتى الكوبرا العاديه نزلت مصر حتحقق انتشار جامد بين الشباب ؟؟
أنا قصدي علي فكرة علي الميجان ٣ مش اللي عندنا دلوقتي في مصر .. أنا بقارنها بالجديدة اللي لسه منزلتلناش بردو

بس بالنسبه لموضوع الإنتشار اللي حضرتك بتتكلم عليه ده ليه عوامل كتير والوكيل هو السبب في ده

الإبيزا لونزلت بتمن محترم زي زمان كانت زمانها مطرقعة في مصر لو كانت في رينچ ال٩٠ ألف (طبعاً أنا مش بتكلم عن البوكانيجرا أو الكوبرا )

صدقني لو العربيه نزلت بــ ٩٠ ألف هتكسر الدنيا وهتلغي حاجة إسمها چين ٢ اللي الشباب كلها بيجروا عليها وبصراحة أنا مقتنع جداً بيها كسعر وأداء

يعني الإبيزا كانت من سنه تقريبا ب ٩٠ ألف ومش بتتباع ... وعلي الرغم من كده راحوا مزودينها لـ ١٠١ ( كلام غير منطقي بالمرة )
عشان مينفعش أبيع عربيه لشباب وعايزها تنتشر وأنزلها فئتين واحدة بـ ١٠١ ألف والتانيه بــ ١١٣ ألف .. وده تمن تشتري بيه عربيات عائليه كبيره ومحترمة ومتورها أقوي كمان

بصراحة السبب هوه التوكيل يعني ممكن لو بيفكروا صح إنهم يشوفوا المنافسين اللس في السوق وينزل بسعر أقل منهم وبعدين لما العربيه هتنتشر هيكسب كتييير في الصيانات وقطع الغيار.
قديم 26-04-2009, 10:02 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadynabil مشاهدة المشاركة

أنا قصدي علي فكرة علي الميجان ٣ مش اللي عندنا دلوقتي في مصر .. أنا بقارنها بالجديدة اللي لسه منزلتلناش بردو

بس بالنسبه لموضوع الإنتشار اللي حضرتك بتتكلم عليه ده ليه عوامل كتير والوكيل هو السبب في ده

الإبيزا لونزلت بتمن محترم زي زمان كانت زمانها مطرقعة في مصر لو كانت في رينچ ال٩٠ ألف (طبعاً أنا مش بتكلم عن البوكانيجرا أو الكوبرا )

صدقني لو العربيه نزلت بــ ٩٠ ألف هتكسر الدنيا وهتلغي حاجة إسمها چين ٢ اللي الشباب كلها بيجروا عليها وبصراحة أنا مقتنع جداً بيها كسعر وأداء

يعني الإبيزا كانت من سنه تقريبا ب ٩٠ ألف ومش بتتباع ... وعلي الرغم من كده راحوا مزودينها لـ ١٠١ ( كلام غير منطقي بالمرة )
عشان مينفعش أبيع عربيه لشباب وعايزها تنتشر وأنزلها فئتين واحدة بـ ١٠١ ألف والتانيه بــ ١١٣ ألف .. وده تمن تشتري بيه عربيات عائليه كبيره ومحترمة ومتورها أقوي كمان

بصراحة السبب هوه التوكيل يعني ممكن لو بيفكروا صح إنهم يشوفوا المنافسين اللس في السوق وينزل بسعر أقل منهم وبعدين لما العربيه هتنتشر هيكسب كتييير في الصيانات وقطع الغيار.
متفق معاك تماما في رأيك يا استاذ فادي
فعلا في وكلا بيسعروا عربياتهم بطريقه غريبه جدا ... كأنهم بيقولو للناس متشتروش من عندي !!!
الاول كنت بقول ممكن يكون الوكيل مضطر للاسعار دي بسبب الدولار و اليورو و الين و سعر الشركه الام ...
لكن لما نتابع تطور اسعار شركه زي هيونداي مثلا .... في السنتين اللي فاتو الماتريكس من 78 ل 84 ل 90
والالنترا من 90 ل 100 ل 92 .... و الاكسنت من 82 ل 79 ... يبقى كده في حاجاااات كتيره غلط
واكتر تسعير غايظني جدا ... الاودي A4 .. من 415 الف بقت ب 290 الف .... هي هي ... بس غيرو الموتور ... من 1800 سي سي ل موتور 1800 سي سي برضو ... بس هورس باور و عزم اقل !!!!!!!
125 الف جنيه فرق سعر في ثانيتين فرق تسارع !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ptmnlo123per111

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &