العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 02-04-2010, 08:54 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله فى ابيزا 94

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

ححاول اجيبلك اسم الاستاذ محمد ابيزا ابعتله رسالة خاصة
الحمد لله جيت اشوف صفحته لاقيتك باعتله

يا ريت يرد عليك هنا علشان ناخد كلنا خبرة
قديم 18-04-2010, 01:48 PM
banky banky غير متواجد حالياً

banky will become famous soon enough

حاجة من دوول ... رشاش عايز يتنضف او يتغير .
البوجيهات فيهم واحد بايز
اسلاك البوجيهات فيهم واحد مش راكب كويس
لان يا باشا على كلامك دة ان العربية متلتة شووف التلاتة دول
قديم 20-04-2010, 01:19 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشكله واضحه !

اولا طرمبة البنزين العاديه ملهاش علاقه بالكلام ده لو كانت كهربا كنت قلت ماشي كبسها ضعف انما العاديه متعملش كده و الكلام ده عن تجربه مع العاديه و الكهربا !

مشكلتك انك بتسيب البنزين في الاحمر يعني العربية بتبقي شبه فاضيه فيها بنزين قليل اوي طب ما انت كده بتدي فرصه للبلاوي اللي متحوشه في قاع التانك انها تخش للكربراتير مع البنزين بالتالي العربية تقطع لانها مش داخلها بنزين صافي و سحبها يبقي وحش و ده بيأثر بالتبيعه علي الكربراتير لانك كده هتحتاج تنضفه كتير بالسبراي بتاع التنضيف و بيأثر علي البوجيهات

و اديك جربت تفولها علي الاخر و المشكلة راحت ! متمشيش بيها و البنزين في الاحمر تاني

مشكلة التقطيع في العربية دي بتنحصر في حاجات محدودة جدا !

كربراتير

بنزين 80

بوجيهات خربانه

كهربا مش مظبوطه

سلك بوجيه بايظ

و انا جربت كذا مرة امشي بيها و هي في الاحمر كانت بتقطع و تقرفني و مش عايز اقولك انها كانت بتبطل كمان مش مجرد تقطيع و خصوصا لما الامبير يبقي خلاص قرب يقرا انها شطبت بنزين
قديم 22-04-2010, 12:31 PM
fadynabil fadynabil غير متواجد حالياً

fadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the rough

كلام مظبوط جداً يا محمد .. وممكن كمان تبص علي فلتر البنزين ،، عشان الموضوع ده حصل معايا من فترة و كان الفلتر مكتوم أوي ،، وخلي الغربيه قطعت معايا قبل كده
قديم 22-04-2010, 07:02 PM
moonsun moonsun غير متواجد حالياً

moonsun is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

المشكله واضحه !

اولا طرمبة البنزين العاديه ملهاش علاقه بالكلام ده لو كانت كهربا كنت قلت ماشي كبسها ضعف انما العاديه متعملش كده و الكلام ده عن تجربه مع العاديه و الكهربا !

مشكلتك انك بتسيب البنزين في الاحمر يعني العربية بتبقي شبه فاضيه فيها بنزين قليل اوي طب ما انت كده بتدي فرصه للبلاوي اللي متحوشه في قاع التانك انها تخش للكربراتير مع البنزين بالتالي العربية تقطع لانها مش داخلها بنزين صافي و سحبها يبقي وحش و ده بيأثر بالتبيعه علي الكربراتير لانك كده هتحتاج تنضفه كتير بالسبراي بتاع التنضيف و بيأثر علي البوجيهات

و اديك جربت تفولها علي الاخر و المشكلة راحت ! متمشيش بيها و البنزين في الاحمر تاني

مشكلة التقطيع في العربية دي بتنحصر في حاجات محدودة جدا !

كربراتير

بنزين 80

بوجيهات خربانه

كهربا مش مظبوطه

سلك بوجيه بايظ

و انا جربت كذا مرة امشي بيها و هي في الاحمر كانت بتقطع و تقرفني و مش عايز اقولك انها كانت بتبطل كمان مش مجرد تقطيع و خصوصا لما الامبير يبقي خلاص قرب يقرا انها شطبت بنزين
الف الف الف شكر على الرد انا روحت للميكانيكى عشان بتقطع على الخامس بس قبل ما يجرب ضغط هوا فى الكربراتير المشكله و احنا بنجرب راحت بس تانى يوم كنت على الدائرى ظهرت تانى بعد الميه و عشرين العيب يروح و على فكرة يظهر بعد ما امشى شويا على الخامس او بعد ما امشى على الرابه شويا و اجيب خامس و انا كنت مغير الكربراتير مش عارف يمكن سلك بوجيهات مثلا و ازاى اعرف ان الكربراتير اللى انا جبته نضيف و كان عندى سوال عن العفشه لو القطمه مش سليمه و بليه الدركسيون الاعراض ايه و شكرا و حياك الله و بياك