العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-04-2012, 01:56 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظره اولى على عيوب اللوجان الاوتوماتيك

يارب فعلا تطلع عيوب فرديه فيه ناس كتيير ممكن يجيلها الضغط من الموضوع ده :
w6w200504112236376d

طبعا قصدى فدائيين اللوجان اللى ف المنتدى
قديم 26-04-2012, 02:27 AM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime مشاهدة المشاركة

يارب فعلا تطلع عيوب فرديه فيه ناس كتيير ممكن يجيلها الضغط من الموضوع ده :
w6w200504112236376d

طبعا قصدى فدائيين اللوجان اللى ف المنتدى
اعتقد مش هتكون فرديه والايام بيننا بس شكلك كده جى تهدى النفوس
قديم 26-04-2012, 02:30 AM

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

اولاً الف مبروك السيارة بارك الله لك فيها وحفظك الرحمن وحفظ طريققك
عليك ايضاً بالصبر حتى تمر فترة 5000كم الاولى
إن شاء الله سوف تجد كل عيوب السيارة اختفت بعد ان يكون تم تطبيع كل اجزاء السيارة مع بعضها البعض
يسر الله لك ولنا جميعاً سيارتنا ويسر لنا طريقنا إن شاء الله
انا هسافر بيها مره كل اسبوع للقاهره بطبيعى شغلى وهحرق كيلوات علشان نشوف النتيجه ونقدر نحكم على حد رايك
قديم 26-04-2012, 05:18 PM

انا قولت مشكله الفتيس وقولت برضه الايام بيننا وهتثبت صدق كلامى دى مشكله على صفحه رينو النهارده
Eslam Osman

لو سمحت انا امبارح روحت غيرت زيت الفتيس وزيت الماتور والسويتش بتاع الفتيس الاوتوماتيك كان مش مظبوط كان مهرب نقلة فاضية بعدها العربية مش عايزة تنقل هل دة عيب السويتش لازم يتظبط لانو لما رجعو تانى لاصلة بتنقل بس بتنتش فى الغيارين الاول والتانى بس

بس بتنتش فى الغيار الاول و الثانى وغيرولوا زيت الفتيس وزيت الماتور والسويتش بتاع الفتيس الاوتوماتيك لسه برضه مش مصدقنى
قديم 26-04-2012, 08:22 PM
mostafa.ghobara mostafa.ghobara غير متواجد حالياً

mostafa.ghobara will become famous soon enough

الاخ محمد على فكره انا مكنتش مسجل فى المنتدى كنت بتابع الاخبار بس لما قريت كلامك عن اللوجان حبيت اقول كلمه حق : العربيه عندى بقالها شهرين مفيهاش نتشه فى الفتيس الصوت الموتور مش عالى التكييف كان جاى شحنه زياده واتظبط فى التوكيل وبقى ممتاز وعيوب العربيه اللى انا شايفها هيا كالتالى:
1- العفشه ناشفه او الكاوتش سيئ فى حاجه مش مظبوطه
2- خامات التابلوه سيئ جدا وكذلك الاوكر الابواب الداخليه والخارجيه
3 - تقفيل فرش الكراسى غير محترم
4 - صوت هوا داخل السياره مع السرعات العاليه
المميزات :
1- السياره مرتفعه عن الارض
2- ثبات نسبى معقول تبعا لحاله الاسفلت انا جبت بيها 180 وكنت ماسك الدركسيون بايد وبصور بالتانيه
3- استهلاك البنزين مش قليل ومش مرتفع
4-دهان الاكصدمات والاكر البلاستيك ضعيف للغايه.
واخيرا العربيه طبعا لاتقارن بالنيسان و الاوبترا والانترا بس ممكن نقارنها باللانوس والفيرنا
وتقييمى للعربيه 7.5 من 10 طبعا والعربيه بالنسبه لسعرها وباكد على بالنسبه لسعره
وعلى فكره انا معايا ماتريكس وكان معايا اوبل فيكترا ومازدا 6 وهيونداى توسان وركبت كرولا وميتسوبيشى لانسر سوبر اكشن