العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 28-03-2010, 09:52 PM
mrdiver mrdiver غير متواجد حالياً

mrdiver will become famous soon enough
افتراضي رد: @ لا تقولى فيرنا و لانوس ولا افيو و اكسنت .. اللوجان فوق الجميع @

هيونداى نيو اكسنت
لانوس
افيو
فيرنا

الترتيب دة مظبوط (( انت متأكد))
ربنا يهديك
قديم 28-03-2010, 10:09 PM

ممكن تؤل النيو اكسنت اول حاجة ماش انا معاك في ديه ولو انى بصراحة مبقبلش شكلها خااالص بس انا متاكد انها تحفة
بس التلاتة التانين انت رتبتهم بالمشالب يا فندم
اما بالنسبة للوجان انا مشهقدر افتح بؤي عليها لان فيه ناس دفعة تقريبا كل ما تملك فيها وهيا عربيا جميلة بس لكل شخص احتياجات وزوق خاص ومينفعش اننا نعيب فى حاجت حد لانه بجد موضوع يحرق الدم دة غير انه لا اخلاقي
يعنى انا قريب ان انشاء الله هغير عربيتى بعربيا اعلى بكتير منها و مش هاجى ساعتها واقول ديه عربيا فيها وعليها
لا الحمد لله على كل شيئ وطالما بتئدى الغرض وبترحمنا من المواصلات ومبتهنيش وبتحوجنى لحد يبئه ربنا يباركلنا في عربياتنا حتاه لو كانت 1100 اللى هيا القردة لو عرفينها
قديم 28-03-2010, 10:11 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrdiver مشاهدة المشاركة

الف مبروك على العربيا وربنا يكفيك شرها ويبعد عنك ولاد الحرام بتوع المسامير اياها

تعقيب رفـــــيـــــع بس على كلامك اسمحلى اؤلك لو ألولى نبدلك فرنتك ال 1600 الكاملة ب عشرتالاف لوجان واللهى مهففكر حتاه (ربنا يخليكى لينا يا فرنا يا مهلهلة كل عربيات البلد)
خاااالص تحياتى ptmnlo123per193
يا راجل يا طيب هو انت داخل تباركله ولا داخل تعكنن عليه
وبعدين مش قوى كدة هى الفيرنا دى طيارة مثلا ولا كانت طيارة
طب ما انا كان معايا فيرنا قبل اللوجان .... احب اقولك ان دى ازبل عربية اقتصادية انا ركبتها
ولا راحة ولا ثبات ولا امان ولا هدوء وصاج ولا اى حاجة غير الماتور وبس
قديم 28-03-2010, 10:14 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

هيونداى نيو اكسنت
افيو
لانوس
فيرنا
.....
.....
.....
اه نسيت رينو لوجان
كويس ان انت افتكرت اللوجان احسن كنت حزعل اوى من اللى سماك عضو مميز
هيونداى نيو اكسنت ... سلملى على مراجيح مولد النبى
افيو ................... سلملى على ال rpm ورقصنى يا جدع
لانوس ............ ابقى سلملى المطبات
فيرنا ................. ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هههه بلاش دى بقى علشان دى انا حافظها
وحتسلم على ناس كتييير
قديم 28-03-2010, 10:24 PM

ا راجل يا طيب هو انت داخل تباركله ولا داخل تعكنن عليه
وبعدين مش قوى كدة هى الفيرنا دى طيارة مثلا ولا كانت طيارة
طب ما انا كان معايا فيرنا قبل اللوجان .... احب اقولك ان دى ازبل عربية اقتصادية انا ركبتها
ولا راحة ولا ثبات ولا امان ولا هدوء وصاج ولا اى حاجة غير الماتور وبس

واضح موووت انك عمرك ممتلك فرنا انا اتخبط بيها تالت مرات مرة كانت مركونة ووحد دخل بهرلى صينى فى منطقة باب التانك وعلى فكرة كان عليه اتنين وعلى فكرة كان طاير وعلى فكرة كمان ههههههههههههههه
انا بعد مخلصت الموضوع ونجدت جوز الصيع دول روحت ابص على العربيا من نحية الخبطو واللهى ملائيت اصر اساسا دة غير مرة اتخبط منورا فخبط اللى ادامى اللى ورايا كان لانسر كريستالة واللى قدامى كان شاهين تعالى نتفرج على اللى حصل الكريستالة فانوس واشبكة باظوواكسضام اتلوح اما عن الشاااااااااهين فالاكسدام وقع من اساسه والفانوس اتدغدغ وكمان العربيا عايزة سامكرة تعالى للفرنا الخسارير تتلخ في التالى اولا اللوحة المعدنيا الادمانية فكتها وردتها بشاكوش على البلاط لما كنت بغسل العربيا اتنين تانية بسيطة في الاكدام متشوفهاش غير وانت بتققق او النظر في العربيا
اما بالنسبة انت مفكرها طيارة فانا مش هرد عليك لو انت فعلا عندك عربيا وفكرت في الشارع تشد حتا مع فرنا 1500 هندي واللهى هيروقك ثانيا بالنسبة انها مفهاش غير موتو فانت ممكن تسال اي ميكانيكى محترم عن الات الجر والفتيييييييييييس بتاعها عاملين ازاي وباقى العربيا
اما بالنسبة لكلمة ازبل عربيا فديهكلة بتعبر عن اللى قايلها اسف مش هرد عليك اكتر من كدة في الكلمة ديه