العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 21-04-2010, 02:10 PM
mido_1010 mido_1010 غير متواجد حالياً

mido_1010 has a spectacular aura aboutmido_1010 has a spectacular aura about
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

وانا ان شاء الله فى طريقى للوجان حببتى
على فكرة يا جماعة اكتر واحد حببنى فى اللوجان هو رنجووووووو ( عمرو ) ربنا يبارك فيك
ومليون سلامة عليك وعلى سيارتك انا عرفت انك خبطت الفانوس قدر الله وماشاء فعل
انا حالايا مستنى شوية بشوف اخبار موديل 2011 اخبارة ايه وهاينزل امتى
وانت عرفت ان نزل منها اوتوماتيك
ممكن مستر رنجو توضحلنا معلش بالتفصيل ايه الافض المانيوال ولا اولاتوماتيك فى كل حاجه يعنى فى القيادة وفى المصاريف وفى الاعطال والصيانة معلش
وجزاكم الله خير الجزاء
قديم 21-04-2010, 03:13 PM
sasahassan sasahassan غير متواجد حالياً

sasahassan is on a distinguished road

gazak allah 5eeeeeeer
قديم 21-04-2010, 10:06 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_1010 مشاهدة المشاركة

وانا ان شاء الله فى طريقى للوجان حببتى
على فكرة يا جماعة اكتر واحد حببنى فى اللوجان هو رنجووووووو ( عمرو ) ربنا يبارك فيك
ومليون سلامة عليك وعلى سيارتك انا عرفت انك خبطت الفانوس قدر الله وماشاء فعل
هههههههههه على طول مسيحلى كدة يا ميدو ptmnlo123per154وفعلا حصلى حادث بسيط كدة والحمد لله قدر ولطف والعربية حترجع احسن من الاول ان شاء الرحمن

انا حالايا مستنى شوية بشوف اخبار موديل 2011 اخبارة ايه وهاينزل امتى
وانت عرفت ان نزل منها اوتوماتيك
المعلومات اللى عندى انها نزل منها اوتو فى دبى مش فى مصر ..وعموما ربنا يوفقك واكثر من الاستخارة

ممكن مستر رنجو توضحلنا معلش بالتفصيل ايه الافض المانيوال ولا اولاتوماتيك فى كل حاجه يعنى فى القيادة
دى بتختلف من واحد للتانى فى واحد بيستمتع بقيادة العربية المانيول ...
وفى واحد مايحمهوش المتعة على قد ما تهمه الراحة ساعتها بقوله يجيب اوتو ماتيك وهو الاحسن فى الزحام طبعا

وفى المصاريف وفى الاعطال والصيانة معلش
انا بصراحة مش شايف الفرق كبير يعنى غالبا الاوتو استهلاك البنزين فيه بيزيد 1 او 2 لتر لكل 100 كيلو
بالنسبة للاعطال والصيانة فا الفتيس الاوتو اغلى ومحتاج محافظة عليه اكتر لكن بردو انت بتعمل صيانة للفتيس كل اد ايه يعنى
بس هو ليه عيوب تانية ان مثلا اى حاجة لقدر الله وقفت العربية ...العربية ماينفعش تتزق
معرفش هل فى طريقة ولا لأ لكن هو عامتا عربية اوتو عطلانة يا تتصلح فى مكانها يتترفع على ونش

وجزاكم الله خير الجزاء
وربنا يوفقك يا ميدو ويرشدك للاختيار الافضل
قديم 01-05-2010, 07:15 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

موضوع جامد
قديم 07-05-2010, 07:47 PM
donaldduckk30480 donaldduckk30480 غير متواجد حالياً

donaldduckk30480 is on a distinguished road

mashy ya 3m wrbna yostr

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات