العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 17-08-2010, 06:08 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of
افتراضي رد: كل شئ عن الأسبويلر.

تسلم يا باشا بس كنت عايز اعرف ينفع اركب لاسبيرانزا a 516 اسبويلر بس يؤدي وظيفته مش منظر بس و هيكلف كام ؟؟

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 17-08-2010, 08:12 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_1993m مشاهدة المشاركة

تسلم يا باشا بس كنت عايز اعرف ينفع اركب لاسبيرانزا a 516 اسبويلر بس يؤدي وظيفته مش منظر بس و هيكلف كام ؟؟
هو أنا أنصح بتركيب واحد خلفى علشام محدش يلعب فى الفيبر بتاعها, والأسعار بتبتدى من 300 فيما فوق ويمكن أغلى, وأحسن مكان تشترى منه شارع دمشق بس هيبقى غالى حبتين بس حجاته نضيفة جدا, وبعديه الحرفيين وتقريبا كلها صناعة محلية.

أهم حاجة أن أرتفاعه يبقى بيتعدل, أو حتى مايل بدرجة مناسبة الى هى من 50 الى 60 علشان يبقى ليه تأثير
.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 17-08-2010, 08:51 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نايف محمود محمد مشاهدة المشاركة

شكرا على المعلومات الجميلة دى بس الاسبويلر الامامى بيكلف كام
بص ياباشا, فيه حاجات نضيفة جدا بتتباع, بتبقى مستوردة طبعا وبتتركب أما بمسامير أو ربط بصواميل وكليبسات, زى شركة mugen للتعديلات اللى بتنزل حاجات للهوندا وشركات تعديل تانية طبعا وهكذا, سهلة فى التركيب والخلع بس غالية حبتين.

وناس كتير فى الحرفيين بتعمل الشغل ده, بس غالبا بتبقى للمنظر بس وبيركبها صنفرة ومعجنة ودهان على الأكصدام, وسعرها حوالى400 جنيه وبتختلف حسب المحل والخامة, وأسمها الشعبى كساحة.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper_first_man مشاهدة المشاركة

جميل..... جميل ... واللة
مافيش شكل جامد للدايو لانوس
فيه كتير ياباشا, فيه حاجات بسيطة زى بتاعة المصنع وحاجات كبيرة وشكلها "متطرف" حبتين.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper_first_man مشاهدة المشاركة

موضوع جميل واللة
شكرا للمعلومات القيمة
العفو ياباشا, شكرا على مرورك.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POSH3ER مشاهدة المشاركة

شكرا ليك يا معلم شوية معلومات راية
ربنا يخليك يا معلم, عقبالك لما تركب واحد جامد ونشوف عربيتك على النت.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 18-08-2010, 12:51 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

تسلم ايدك يا انجكشن

وبعدين معاكو يا احمدين هو انا كل ما ادخل موضوع الاقيكم فيه
ارحموا بقى شوية

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 24-08-2010, 03:15 PM
السيد العيسوى السيد العيسوى غير متواجد حالياً

السيد العيسوى has a spectacular aura aboutالسيد العيسوى has a spectacular aura about

شكرا انجكشن 00 ياكبير