العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 28-04-2013, 12:33 PM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج نصيحتكم فى الحادثة دى

قدر الله وما شاء فعل......اذا كان بيعها على حالتها ده كحوادث حيريحك من التعب بيع اأنها حتكلف فلوس و وقت و تعب و مش حترجع زى الأول... ربنا يوفقك

من مواضيع kj1
التاريخ الأسود لجماعة الأرهاب الأسود
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 28-04-2013, 06:52 PM
abou_mariam abou_mariam غير متواجد حالياً

abou_mariam will become famous soon enoughabou_mariam will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mekawi2001 مشاهدة المشاركة

انا الحمد لله عملت حادثة بالعربية بتاعتى كنت مشتريها من الصعيد هي كسر زيرو موديل 2013 عاملة 5000 كيلو و انا راجع قلبت بيها اخدت العربية على التوكيل قالى متنزلهاش من على الونش لانها توتال لوس للاسف انا كنت لسة مشتريها فى نفس اليوم فملحقتش حتى انى ائمن عليها فانا مش عارف اعمل اية ياترى ابيعها كدا ولا اصلحها و اركبها انا جبت سمكرى لقيتو بيقولى هياخد 7000 جنية مصنعيات و انا هجيبلو حاجتها انا شايف انها هتغير سقف كامل و بابين يمين و رفرفين يمين و كبوت و اكصدام قدام و محتاجة زجاج كامل (امامى و خلفى و للاربع ابواب ) بس انا مش عارف اذا كانت عايزة حاجة فى الميكانيكا ولا لا.
انا عايز حد يعرفنى بتاع قطع غيار يكون سعرة كويس لان الفلوس يعنى ماثرة معايا شوية لانى كنت لسة مشتريها و دافع فلوسها فى نفس اليوم كاملة علشان اعرف هى هتتكلف كام علشان اعملها ميزانية كمان لو حد يعرف واحد بتاع سمكرة و دوكو بس المهم يكون كويس و يكون حد جرب شغله لانى لفيت كتير و معلش كلهم فنجرية بق يقولك انا هرجعلك كل حاجة تانى فابريكة و هعملك كذا و كذا و لما تشوف شغلو(وانا مش خبير) احس ان الشغل شكلو بايظ و لما تسالهم بيتحججو واحد يقولك اصل الزبون جايب بوية وحشة و التانى يولك اصل الزبون كان مستعجل فمخدشحقها فى الشغل و الثالث يقولك دة انت مشفتهاش قبل لما تدهن كانت عاملة ازاى امال انا جايبها لسعادتك لية علشان تطلعها بايظة و تعقد تقولى دة كدا بقت مية مية
طبعا الحمد لله كلو قدر و الحمد لله انا راضى و صابر و ان شاء الله يخلف عليا بالحلال فلو حد عندو نصيحة يقدر ينصحنى يبقى جزاة الله خير و يجعلو فى ميزان حسناته
انا حاطط صور العربيه لو حد عايز يشوفها علشان يقدر يقيم الوضع و شكرا ليكو
أحمد
الف حمد الله على سلامتك و ربنا يصبرك
استعوض ربنا فيها و بيعها فى ناس متخصصه لشراء هذة السيارات
الصنايعية مفيش أسوأ منهم و هتصرف و مش هترجع كما كانت و هتبيعها
يبقى بيعها من الاول و ربنا يعوضط باحسن منها ( لا تزعل منى )
انا شديت عربية و رجعت بعتها و زودت الخساير الحق نفسك .
قديم 28-04-2013, 07:46 PM
ahmedsimo14 ahmedsimo14 غير متواجد حالياً

ahmedsimo14 will become famous soon enough

ربنا يصبر حضرتك بجد
قديم 28-04-2013, 08:23 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

ربنا يخلف عليك بالخير
نصيحة لله بعها في ناس متخصصة في شراء سيارات الحوادث
وعمرها ماحترجع زي الاول الا لوصرفت كتير
ثمن التصليح في حدود 25
وثمنها علي كدة 20 او 25
والله اعلي واعلم
{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 28-04-2013, 08:48 PM
mekawi2001 mekawi2001 غير متواجد حالياً

mekawi2001 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsimo14 مشاهدة المشاركة

ربنا يصبر حضرتك بجد
كتر الف خيرك على شعورك الطيب