العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 12-01-2012, 06:09 PM
sameh55 sameh55 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: كرة القدم و السيارات

sameh55 is a glorious beacon of lightsameh55 is a glorious beacon of lightsameh55 is a glorious beacon of lightsameh55 is a glorious beacon of lightsameh55 is a glorious beacon of lightsameh55 is a glorious beacon of light
مميز رد: اول يوم ممارسه عامه فى الزحمه ...

ياباشا ربنا يوفقك وانا والكل كان كدة بس خالى بالك طويل عقبال ما تاخد حساسية السواقة والممارسة ولازم تبطل منك فى الاول علشان لسة رجلك ما اتظبطتش مع الدواسات انا كانت بتطبطل كتير معايا طبعا وفى مرة اخت صحابى بعد ما عرفت امشى بالعربية شوية وقلتلهم خلاص بقيت سواق جامد وانا ماشى بطلت معايا العربية حوالى 3 او 4 مرات واخت تريقة منهم بالعبيط لكن عادى ومرة فى مرة خلاص وبتمشى وربنا يوفقك
قديم 12-01-2012, 07:07 PM
الصورة الرمزية zamanan2000
zamanan2000 zamanan2000 غير متواجد حالياً

zamanan2000 is a name known to allzamanan2000 is a name known to allzamanan2000 is a name known to allzamanan2000 is a name known to allzamanan2000 is a name known to allzamanan2000 is a name known to all
افتراضي رد: اول يوم ممارسه عامه فى الزحمه ...

انا بقى اول مرة اسوق فيها عربية كانت فى الزحمة فى شارع شبرا وقبل العيد ب10 ايام تخيل بقى الناس والبنى ادمين عاملين ايه
المدرب قالى ولا يهمك هتمشي اقفل الازاز ومتسمعش غير صوتى وركز مع ايدى وتصدق بالله انا فوجئت بنفسي اينعم على اليمين ومعدتش التانى بس مرة فى التانية بالظبط كانوا خمس حصص كلهم فى الزحمة معادا واحدة كانت فى وسط حوارى وشوارع ضيقة يدوب بعدى بالعربية مابينها بصراحة كل اللى شاف سواقتى فى الوقت ده مكنش مصدق انى لسي بتعلم ومكنتش حتى طلعت الرخصة ربنا يباركله المدرب اللى كان معايا راجل فعلا استاذ وبقالى سنتين متعلم ولحد النهاردة لازم اعدى علليه كلا فترة اسلم عليه ربنا يكفيك ويكفينا جميعا شر الطريق
قديم 12-01-2012, 07:49 PM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice

ياعم متقاقش انا احب اولك ان انا يدوبك اول يوم عرفت احرك العربية ازاى خالى هو العلمنى وثانى يوم على طول خدنى على شارع الكورنيش فى اسكندرية وما ادراك ماشارع الكورنيش ممكن السكندرية يقللولك والحمد الله اتعلمت على طول
وانا الصراحة معرفش خالى جتلة الجرئة دى ازاى جمد قلبك كده والله الموضوع ولا مستاهل مدرسة ولا حاجة
قديم 12-01-2012, 07:50 PM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice

ياعم متقاقش انا احب اولك ان انا يدوبك اول يوم عرفت احرك العربية ازاى خالى هو العلمنى وثانى يوم على طول خدنى على شارع الكورنيش فى اسكندرية وما ادراك ماشارع الكورنيش ممكن الاسكندرنية يقللولك والحمد الله اتعلمت على طول
وانا الصراحة معرفش خالى جتلة الجرئة دى ازاى جمد قلبك كده والله الموضوع ولا مستاهل مدرسة ولا حاجة
قديم 14-01-2012, 12:33 AM
mok3336 mok3336 غير متواجد حالياً

mok3336 will become famous soon enough

أهم حاجة 1- دعاء ركوب الدابة2- الثقة في النفس3- تتعلم من الأخطاء يعني متغلطش الغلط أكتر من مرة 4- متسمعش كلام حد أو تتوتر5- كلنا كنا كده و ما زلنا بتعلم كل يوم حاجة جديدة في السواقة