العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 04-08-2009, 05:23 AM
eslamtk eslamtk غير متواجد حالياً

eslamtk is on a distinguished road
افتراضي استفسار جين تو 2008 فول اوبشن ورايكم فى القسط والسعر المعروض على

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا جديد فى عالم السيارات - واردت شراء جين تو 2008 او 2009 لان سعرها وتصميمها

الرياضى مناسبين لى جدا

انا اريدها بالقسط ذهبت لمعرض وقال لى الجين تو 2008 فول اوبشن واوتماتيك وكله

ب 86 كاش - وبالنسبه للقسط لو 30 الف مقدم يبقى القسط هيكون 945 .. ولو المقدم 20 الف

يبقى القسط هيكون 1015 والاقساط لمده 7 سنين ونص

رايكم ؟
قديم 04-08-2009, 08:48 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
رد: استفسار جين تو 2008 فول اوبشن ورايكم فى القسط والسعر المعروض على

السلام عليكم

الجن تو عربية اختلفت عليها الآراء من مؤيد و من معارض
المؤيد يتكلم عن التصميم الرياضي و الأداء المميز للموتور و الإعتمادية المقبولة مقارنة بالسعر
المعارض يتكلم عن رداءة الخامات الداخلية و عن عدم اهتمام التوكيل اللي هو أصلا مش ممتاز قوي و اضطرارك للتعامل مع التوكيل و كمان الشركة الأم كثيرين لا يتوقعوا لها الصمود كثيرا خصوصا بعد أن أزالت الحكومة الماليزية الحماية عنها و أخيرا ضعف سعر إعادة البيع

في فئتها السعرية هي مميزة و انتشرت بالرغم من انعدام الدعاية لها من الوكيل الفالح (عز العرب)، و أداءها علي الطريق فعلا مميز ثبات و عزم ، الصالون حجمه معقول (مش واسع جدا و مش ضيق أبدا) و الشنطة واسعه لان شكلها من برة خادع و توحي بالصغر

لو مقتنع بيها اتكل علي الله بس أهم حاجة تستلمها كويس و برضه متكونش ناوي تبيعها بسرعه

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 04-08-2009, 08:21 PM
الصورة الرمزية امام بدر
امام بدر امام بدر غير متواجد حالياً
صاحب مؤسسة الرواد لايجار السيارات
من انا؟: امام بدر
التخصص العملى: صاحب مؤسسة الرواد لايجار السيارات
هواياتي: السياااااااااااارات

امام بدر is a name known to allامام بدر is a name known to allامام بدر is a name known to allامام بدر is a name known to allامام بدر is a name known to allامام بدر is a name known to all
افتراضي رد: استفسار جين تو 2008 فول اوبشن ورايكم فى القسط والسعر المعروض على

الجين عربية ممتاز ووكيلها ممتاز _ اعرف الفرق بين ال2008 و 2009 عشان 2009 مثلا بدون مثبت سرعة وفية شوية اختلافات اظنها ممكن تعجبك عن ال 2008 _ موضوع الشراء موضوع حسبة فقط سواء الشراء من بنك او تاجر الحسبة اللى تريحك هية اللى هتشترى حضرتك بيها . ربنا يوفقك

قديم 05-08-2009, 02:08 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

أنا شايف إن سبع سنين و نص كتير قوى

المدة المعقولة 3 سنين
لكن لو مزنوق قوى يبقى 5 أخر حاجة

أما العربية نفسها أنا متفق مع ساعدة المدير العام إسلام باشا تماما
قديم 08-08-2009, 12:38 AM
Ayman_52 Ayman_52 غير متواجد حالياً

Ayman_52 has a spectacular aura aboutAyman_52 has a spectacular aura about

فعلا 7 سنين كتير

و2008 ايه اللى موجوده دلوقتى دى؟؟؟؟

دا 2010 نازل كمان شهر .... حضرتك ممكن تستنى شهر وتستلم مو 2010

واللى سمعته انو هيكون نفس 2009 وبنفس التمن .... وممكن تقسط تبع كونتاكت على 5 سنين

وانا تحت امرك فى اى استفســــــــــار

تحيـــــــــــــاتـــــــ ـى