العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أوبترا

أوبترا chevy gold logo

قديم 19-03-2011, 08:49 PM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all
افتراضي رد: عايز اخد رأيكم و ياريت ماتبخلوش عليا

باشا اتكل على الله وهات الابترا اتوماتيك طبعا خلاص زمن المنول خلص يا باشا قولي ليه اقولك ببساطة مشوار زي من اكتوبر لمصر الجديدة هقتف في الزحمة ساعة هتقعد كل شوية تدوس دبرياش لاء طبعا مصر بقت زحمة والاتوماتك اختير صح ومنحيث السحب عربية جميلة جدا في السحب وفتيسها حلو اخويا على طول بيحرق على العربية على التاني وعاملة معاه دلوقتي 80 الف بس بيعمل صيانة في التوكيل اول باول والون النبيتي واكل اوي ع العربية ماشاء الله اتكل على الله والف مبرررررروك مقدما

قديم 20-03-2011, 06:43 PM
mido_forever87 mido_forever87 غير متواجد حالياً

mido_forever87 is on a distinguished road

شكرا كتير لردك و اهتمامك
بس معلش لو ينفع تقولنا الفروق الي نازلة في 2011 بالظبط ايه ؟؟
و هل الكمبيوتر بيعمل اي مشكلة في عربية اخوك
خصوصا ان كان معايا عربية و الكمبيوتر خنقني جدااااا ,, كانت رينو و كل حاجة لازم التوكيل و الكمبيوتر و كشف الاعطال
قديم 20-03-2011, 06:57 PM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matars مشاهدة المشاركة

باشا اتكل على الله وهات الابترا اتوماتيك طبعا خلاص زمن المنول خلص يا باشا قولي ليه اقولك ببساطة مشوار زي من اكتوبر لمصر الجديدة هقتف في الزحمة ساعة هتقعد كل شوية تدوس دبرياش لاء طبعا مصر بقت زحمة والاتوماتك اختير صح ومنحيث السحب عربية جميلة جدا في السحب وفتيسها حلو اخويا على طول بيحرق على العربية على التاني وعاملة معاه دلوقتي 80 الف بس بيعمل صيانة في التوكيل اول باول والون النبيتي واكل اوي ع العربية ماشاء الله اتكل على الله والف مبرررررروك مقدما
أؤيدهذا الرئى والف الف مبروك

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 26-03-2011, 10:42 PM
mido mostafa mido mostafa غير متواجد حالياً

mido mostafa will become famous soon enough

الاوبترا كاست مش سى دى ومفيهاش يو اس بى ولا اى بود ممكن تستخدم ام بى ثرى الولاعه وهيغنيك عن تغيير الكاسيت
قديم 26-03-2011, 11:00 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_forever87 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اولا شكرا لاهتمامكم برسالتي

عفوا كلنا هنا اخوات وكله بيساعد بعضه

ثانيا هخش في الموضوع علطول عشان ما اطولش عليكم
انا مسافر برة و ان شاء الله هنزل عالعيد الصغير او الكبير

ترجع بالسلامة ان شاء الله

و ناوي اشتري اوبترا و اول حاجة محتار مانيوال ولا اتوماتيك عشان بيقولوا الاتوماتيك مشاكله كتير و كمان بيسحب بنزين اكتر

مبروك مقدما وربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها
الجزء الفني افادك فيه المهندس سمير عياد

الحاجة التانية اللون .. انا عاجبني الاسود اوي و الكل بيقولي الابيض هيريحك بعد كده في الخدوش و بعد كام سنة هعرف الفرق

الاسود مع كمية التراب اللي في مصر هتبهدلهولك قوي
على الرغم اني شخصيا بحب اللون الاسود الا انك لو هتجيبه يبقى تعمل حسابك انك هتتعب في تنضيفها كل شوية
يا اما تعملها تشميع كل فترة وترتاح شوية من موضوع التراب ده
والابيض اي حاجة هتحصل اي حد هيشتغل فيها اي حد معدي وايده مش نضيفه وسلم عليها هتبطع عليه
فرأي المهندس سمير اظنه افضل
طبعا لو حابب اللون الاسود زي ما قلتلك تعمل حسابك كل فترة تشمعها

الحاجة الثالثة محدش عنده علم هي هترخص او هتغلى من هنا لغاية العيد الكبير عشان لو هتغلى اشتريها من دالوقتي اريح

العلم عند الله الاسواق المصرية لم تستقر حتى الان
وجايز تزيد وجايز تقل
وانت بتتكلم عن عيد الاضحي يعني اخر السنة هيكون موديل 2012 نزل الاسواق ومتوقع نزول اسعار موديلات 2011

الحاجة الرابعه هي كل تابلوهات الاوبترا جزئين اسود و لا رمادي و لا فيه تابلوه كله اسود

لا اعلم

الحاجة الخامسة . موضوع الكمبيوتر ده ,, انا كان عندي عربية رينو في مصر و قرفتني جدااا بسبب موضوع الكمبيوتر ده و البعض خوفني من كمبيوتر الاوبترا

الي خوفك خوفك من ايه بالضبط
فيه عربيات عيب الكمبيوتر لما بيظهر بيوقف العربية كلها
وفيه عربيات لما يبقى فيه عيب بيفضل يديلك تنبيه ليه وبس

الحاجة الاخيرة و اسف للاطالة و هي كاسيت الاوبترا هل هو سي دي بس اوديو ولا ام بي ثري ؟؟ و هل ممكن اشغل فلاش ميموري عليه ام بي ثري و لا لأ ؟؟

ممكن تريح دماغك خالص وتركب اي عدة صوت نضيفة سماعات وكاسيت وجي ام بايونير او كيننوود اعتقد هتبقى افضل من الحاجة الي هتكون في العربية نفسها
وممكن تسيب الكاسيت بتاعها وتشتغل على ام بي ثري ولاعة وتشغله على FM

بجد بعتذر اني طولت عليكم بس بجد محتاج رأيكم و ماخاب من استشار

تحت امرك الرد في الاقتباس
ومبروك ما هتختار ان شاء الله
وربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون