العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 22-07-2010, 06:21 AM
fenksh fenksh غير متواجد حالياً

fenksh is on a distinguished road
افتراضي اشاعات reault logan

لو سمحتو كنت عايز حد يفدني في موضوع logan عشان انا محتار بينها و بين ال lanos و بحس ان في ناس بتلع اشاعات عن ال logan عشان مش منتشرة اوي و ان ال lanos عربية زي 128 منتشرة و اي حد يفهم فيها فلو سمحتوا منكن حد يساعدني عشان عايز اخد قرار في خلال اسبوع:

1-عايز اعرف التوكيل ايهم احلى و لو قطع الغيار ال logan اغلى من ال lanos كتيرأو لأ.
2- منكن حد يفدني باماكن بيع قطع غيار ال logan خارج التوكيل و لو هيا منتشرة أو لأ.
3-هو في ميكانيكيا فاهمين فل logan و لو حد عارف ميكانيكي قريب من الهرم منكن يبقى يدلني عليه.
4-هو التكيف بتاع العربية حلو أو وحش عشان سمعت ناس كتييير بتشتكي منو بذات في وقت الظهر .
قديم 22-07-2010, 10:46 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: اشاعات reault logan

بص يا بشمهندس الانوس عربية معروفة من زمان وتوكيلها طبعا معروف منصور شيفورليه

اللوجن عربية جميلة جدا وانا شايف انها تناسبك اكتر من الانوس 1600 سي سي واعلي من الانوس بكتير ومتقرفقش في المطبات

موضوع التكييف ده مش مشكلة ومش مع كل الناس يعني مابين كل 100 عربية 3 بس ممكن اللي يشتكو من الموضوع ده

اولا وانتا بتشغل التكييف لازم الاول تشغل المروحة وتفتح الازاز علشان تخرج الهوا السخن من العربية

في ناس بتشغل التكييف علطول اول ما تدخل العربية ومتفتحش الازاز علشان كدا التكييف بياخد وقت كبير وجهد اكبر في تبريد العربية

وبعدين انتا بتسئل علي ميكانيكي من دلوقتي وقطع غيار

يا جميل انتا علشان تفكر في ميكانيكي او قطع غيار قدامك مش اقل من سبع سنين في العربية

ديه زيرو مش استعمال

لعلمك انا معايا الفيرنا لو فكرت اني ابيعها هجيب اللوجن ان شاء الله

كماليتها اشد بكتير من الانوس والفيرنا وفيها 2 ايرباج

توكل علي الله وخليك في اللوجن شكل جديد عربية جديدة كفايا انها روماني تقفيل مغربي تكنولوجيا فرنسيه

والف مبروك مقدما وتقبل تحياتي
قديم 22-07-2010, 11:06 AM
Mohamed Bakr Mohamed Bakr غير متواجد حالياً

Mohamed Bakr will become famous soon enough
Smile رد: اشاعات reault logan

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

بص يا بشمهندس الانوس عربية معروفة من زمان وتوكيلها طبعا معروف منصور شيفورليه

اللوجن عربية جميلة جدا وانا شايف انها تناسبك اكتر من الانوس 1600 سي سي واعلي من الانوس بكتير ومتقرفقش في المطبات

موضوع التكييف ده مش مشكلة ومش مع كل الناس يعني مابين كل 100 عربية 3 بس ممكن اللي يشتكو من الموضوع ده

اولا وانتا بتشغل التكييف لازم الاول تشغل المروحة وتفتح الازاز علشان تخرج الهوا السخن من العربية

في ناس بتشغل التكييف علطول اول ما تدخل العربية ومتفتحش الازاز علشان كدا التكييف بياخد وقت كبير وجهد اكبر في تبريد العربية

وبعدين انتا بتسئل علي ميكانيكي من دلوقتي وقطع غيار

يا جميل انتا علشان تفكر في ميكانيكي او قطع غيار قدامك مش اقل من سبع سنين في العربية

ديه زيرو مش استعمال

لعلمك انا معايا الفيرنا لو فكرت اني ابيعها هجيب اللوجن ان شاء الله

كماليتها اشد بكتير من الانوس والفيرنا وفيها 2 ايرباج

توكل علي الله وخليك في اللوجن شكل جديد عربية جديدة كفايا انها روماني تقفيل مغربي تكنولوجيا فرنسيه

والف مبروك مقدما وتقبل تحياتي
كلام 100 100، بس اللوجان فيها أير باج واحدة بس
قديم 22-07-2010, 04:17 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

استخير ربنا ( انصحك ان تشترى لوجان )
قديم 22-07-2010, 04:37 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

سؤال
هو الكلاكس فعلا فالدراع ؟ ولا فالطارة؟

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك