العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-07-2010, 02:58 AM
sameh2009 sameh2009 غير متواجد حالياً

sameh2009 will become famous soon enough
افتراضي اسئلة عن رينو لوجان

1- مكتوب على تانك البنزين من اول 91 يعني 90 ميبقاش كويس؟وهل 92 او 95 افضل ومفيش منهم مشكله؟
2- لمبة المارشيدار محروقه هل اغيرها عن اي كهربائي ولا استني اعملها في صيانه ال 5000؟
3- مفيش غيار زيت قبل صيانة ال 5000؟؟
وشكرا مقدما على الاجابات
قديم 02-07-2010, 11:44 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسئلة عن رينو لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh2009 مشاهدة المشاركة

1- مكتوب على تانك البنزين من اول 91 يعني 90 ميبقاش كويس؟وهل 92 او 95 افضل ومفيش منهم مشكله؟

بنزين 90 ينفع للوجان ومفيش منه مشاكل لكن الافضل 92 .... 95 طبعا ممتاز بس غالى

2- لمبة المارشيدار محروقه هل اغيرها عن اي كهربائي ولا استني اعملها في صيانه ال 5000؟

لمبة المارش لمبة واحدة يمين ... لو محروقة ممكن تغيرها برة عادى ولو قربت على الصيانة غيرها فى التوكيل احسن

3- مفيش غيار زيت قبل صيانة ال 5000؟؟
وشكرا مقدما على الاجابات
اول تغيير للزيت بيكون فى صيانة ال 10000 لكن انا عن نفسى بنصح بتغيره فى صيانة ال 5000 ودة بسبب ان صوت الماتور بيعلى عند 8000 كيلو لكن مافيش مشاكل لو غيرته فى 10000 كيلو
الف مبروك وربنا يباركلك فيها
قديم 02-07-2010, 03:48 PM

الله يبارك فيك يا استاذ رينجو وشكرا على اهتمامك واجاباتك
بس انا اول مره اعرف انها لمبه واحده بس يمين ودي شغاله عندي انا بحسب في واحده شمال زي كل العربيات ومحروقه وكل ما حد يشوفني راجع يقولي عندك واحده محروقه ...عموما كويس انك عرفتني..

كنت عايز اجيب فرش للكراسي تنصحني باي حاجه في الموضوع ده؟؟؟
قديم 03-07-2010, 08:09 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh2009 مشاهدة المشاركة

الله يبارك فيك يا استاذ رينجو وشكرا على اهتمامك واجاباتك
بس انا اول مره اعرف انها لمبه واحده بس يمين ودي شغاله عندي انا بحسب في واحده شمال زي كل العربيات ومحروقه وكل ما حد يشوفني راجع يقولي عندك واحده محروقه ...عموما كويس انك عرفتني..

كنت عايز اجيب فرش للكراسي تنصحني باي حاجه في الموضوع ده؟؟؟
ههههههههه علشان كدة ابتديت الكلام بانها واحدة بس ... وعموما هى واحدة فى عربيات كتير اوروبى وعربيات غالية كمان
وهى واحدة علشان الفانوس الشمال بيكون فيه الفوج لايت الخلفى
......................... ......
بالنسبة لموضوع الفرش دة انت لازم تحدده .... نصيحة منى شوف سروجى يكون معرفة حد تعرفه ويكون ضامنه او تروح لاى حد مشهور فى محافظتك
وعموما اى سروجى يعرف يركب فرش ويفك الكراسى ويرجعها زى ما كانت زى الميكانو .. مافيش مشكلة فى النقطة دى
لكن انا بتكلم عمتا على نضافة الشغل اللى حيعمله
انت فى محافظة ايه ؟
قديم 05-07-2010, 01:04 AM

انا من الدقهليه
بس لازم تفهمني اكتر يعني ايه فوج لايت