العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-06-2010, 07:18 PM
Prince2003 Prince2003 غير متواجد حالياً

Prince2003 has a spectacular aura aboutPrince2003 has a spectacular aura about
افتراضي طلب مساعده فى أستلام اللوجان

السلام عليكم

بعد طول أنتظار لاستلام اللوجان بلغونى فى التوكيل انها جاهزه للاستلام و لكن لظروف الشغل هستلمها لاسبوع القادم انشاء الله.

ملاحظة ديه أول عربية أشتريها و معنديش فكرة عن طريقة أستلام عربية جديدة لذلك ياريت يا جماعة زى مساعتونى فى أختيار اللوجان فول أوبشن تكملوا الجميل و تساعدونى فى الاستلام.

للتوضيح أنا هحاول أعملها على شكل أسأله و لو فى حاجة ناقصه حد يكملها:

1- ايه الورق ال مفروض أستلمه من التوكيل ؟

2- ايه المفروض أ بص عليه من بره العربية ؟

3- ايه المفروض أ بص عليه من جوه العربية ؟

4- ايه المفروض أختبره و أنا واقف قدام التوكيل؟

5- ايه المفروض أستلمه من كمليات مع العربية زى الاستبن و العده....؟

6- أتعامل مع العربية ازى و خصوصا أن أول مشوار ليها هيكمون 150 كيلو مباشرة من التوكيل للبيت؟

7- أحط بنزين 90 و لا 92 ؟

ياريت يا جماعة التفصيل فى الرد لان أخوكم أبيض و بارك الله فيكم

قديم 14-06-2010, 12:01 AM

افتراضي رد: طلب مساعده فى أستلام اللوجان

ايه يا جماعه الصمت الرهيب .............

انا حسيت ان يأما أنا أول واحد فى مصر أستلم العربية ديه يأما أنا بسأل سأله غريبه!!!!!!

................
................
................

طيب أروح و أنا و نصيبى و أبأه أحكيلكم لما أستلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ptmnlo123per14 4
قديم 14-06-2010, 02:13 AM
mindvision mindvision غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس تخطيط عمراني

mindvision is on a distinguished road

استلام العربية ان شاء الله يكون علي خير والف مبروك مقدما...

1- البنزين اللي المفروض تستعملله في العربية هو 92 وماتفكرش في 90 ده تماما...
2- اللي المفروض تستلمه مع العربية الكتالوجات الخاصة بها والخاصة بالكاسيت، كذلك شهادة الضمان وورق التامين ان كنت شاريها قسط وورق البنك كذلك عشان تعرف ترخص..
3- الحاجات اللي المفروض تبص عليها هي الاستبن والكوريك والكاسيت وعلبته والاريال
4- الحاجات اللي المفروض تبص عليها من برا هي انك تمشي ايدك علي صاج العربية بالكامل لانه هايبقي متغطي ومش هاتشوف اذا كان فيه عيب ولا لا...
5- من جوا العربية محتاج تبص علي الفرش والتقفيلات وصوت الكاسيت والسماعات والراديو والكراسي ولو كانت العربية فول اوبشن جرب تعدل مستوي كرسي السائق وتعدل مستوي الدريكسيون كمان... جرب برده تحريك جميع الكراسي وتجربة جميع احزمة الامان...
6- حسب تجربتي الشخصية وانا بقالي مع العربية سنة... فاول ماستلمت اتصلت بيهم في التوكيل وقلتلهم اتعامل ازاي مع العربية في اول 1000 كم، وكان ردهم اني اتعامل معاها عادي بدون حرق او جري واني اجيب اي سرعة انا عايزها لحد 100 ك/ساعة بدون ان اثبت علي سرعة واحدة... اهم حاجة تكون السرعة متغيره.... ويمكنك التاكد من خلال الاتصال بهم علي 16202

وبالتوفيق ان شاء الله ....
قديم 19-06-2010, 11:11 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mindvision مشاهدة المشاركة

استلام العربية ان شاء الله يكون علي خير والف مبروك مقدما...

1- البنزين اللي المفروض تستعملله في العربية هو 92 وماتفكرش في 90 ده تماما...
2- اللي المفروض تستلمه مع العربية الكتالوجات الخاصة بها والخاصة بالكاسيت، كذلك شهادة الضمان وورق التامين ان كنت شاريها قسط وورق البنك كذلك عشان تعرف ترخص..
3- الحاجات اللي المفروض تبص عليها هي الاستبن والكوريك والكاسيت وعلبته والاريال
4- الحاجات اللي المفروض تبص عليها من برا هي انك تمشي ايدك علي صاج العربية بالكامل لانه هايبقي متغطي ومش هاتشوف اذا كان فيه عيب ولا لا...
5- من جوا العربية محتاج تبص علي الفرش والتقفيلات وصوت الكاسيت والسماعات والراديو والكراسي ولو كانت العربية فول اوبشن جرب تعدل مستوي كرسي السائق وتعدل مستوي الدريكسيون كمان... جرب برده تحريك جميع الكراسي وتجربة جميع احزمة الامان...
6- حسب تجربتي الشخصية وانا بقالي مع العربية سنة... فاول ماستلمت اتصلت بيهم في التوكيل وقلتلهم اتعامل ازاي مع العربية في اول 1000 كم، وكان ردهم اني اتعامل معاها عادي بدون حرق او جري واني اجيب اي سرعة انا عايزها لحد 100 ك/ساعة بدون ان اثبت علي سرعة واحدة... اهم حاجة تكون السرعة متغيره.... ويمكنك التاكد من خلال الاتصال بهم علي 16202

وبالتوفيق ان شاء الله ....

ptmnlo123per154

مرسي جدا يا باشا
وان شاء الله ربنا يوفقني