العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 18-03-2010, 03:48 AM
hisham853 hisham853 غير متواجد حالياً

hisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud of
افتراضي رد: أنواع المطبات بمصر

و فيه نوع كمان لذيذ اوي و هو المطب الطولي يعني بطول الطريق مش بعرضه و ده بيكون ناتج عن عربيات النقل الثقيل من كتر مابتعدي الكاوتشات بتاعتها بتعمل حفر عميقه طوليه في الطريق و لو انت مش واخد بالك او الدنيا ليل ممكن تقع في واحد منه و المصيبه هنا ان اي مطب كبير صغير اهه بيعدي اما هذا الملعون فالعربيه بتتحك طوليا و لو كنت ماشي بسرعة يا باشا هتتروق يعني هتتروق
قديم 18-03-2010, 04:56 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

المطب دا شفته يا خالد باشا
علي طريق ميت غمر الزقازيق و قبل ما تحصل فتحه سنتماي و ديرب نجم
و رغم اني عارف مكانه الا اني بنخدع فيه لو مش واخد باليptmnlo123per111
اقوللك تعمل ايه قبل المطب ب50 متر بيبقى فيه علامة تعجب كبيرة زى دى( !) حطاها الحكومة على يمين الطريق تفهم ان فى مطب على بعد 50 متر الا لو كان مطب عمولة يعنى عاملينه الاهالى ده بقى كنت بعلمه باى علامة على الطريق وبتبقى عينى سابقة العربية بمسافة ولو شكيت فى اى حاجة بنزل السرعة و فى كل الاحوال السرعة مبزودهاش عن 90 طالما طريق مش عارفه علشان الحق الم نفسى قبل المطب طبعا لان عربيتى نيسان صنى ف 90 بالنسبة لى سرعة عادية لكن العربيات الصغيرة شوية زى الفيرنا واللانوس وال131 وال128 مثلا يعنى ميزودوش عن 70 او 80 لان المطبات اللى هناك دى بشعة انا من عادتى اجرى بسرعة فلما حفظت طريق المنصورة بنها بقيت ازود شوية لحد موصلت الى 130 و140 وف يوم بجرى ولقيت عربية شاهين طلعتلى مش عارف منين ومصر يسابقنى وانا مبعترفش بالسباقات دى اللا لو واحد افترى على واحد كسر عليه خوفه ضايقه ممكن اجرى وراه والاعبه شوية علشان يحرم يخوف البنى ادمين المهم لقيت الشاهين بتجرى والمطب ده قرب انا هديت لانى عارفة والباشا اكل المطب وطاااااار لفووووق حوالى متر وشوية ونزل على الارض ترااااخ قلت حسبى الله ونعم الوكيل فى اللى عامليين المطبات دى
قديم 14-04-2010, 02:19 PM
ابراهيم أبوسيف ابراهيم أبوسيف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مصمم جرافيك
هواياتي: الرسم

ابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to all

فيه بقى مرض اسمه سراب المطب
وده مرض نفسي بييجي للي بيسوق على طريق متغير المطبات باستمرار زي طريق الصعيد الزراعي وده بيحتوي على 68 مطب متنوع في المسافة بين الجيزة لبني سويف يعني تقريبا 108 كيلو والمطبات دي بتغير في أماكنها وأحجامها باستمرا

مرض سراب المطبات وده جالي هو انك بتشك في أي حاجة أنها تكون مطب والأشهر ظل النخلة وأهدي جدا والعربيات تهدي ولما تقرب تكتشف أن مفيش حاجة

وربنا يشفي كل مريض
قديم 14-04-2010, 08:24 PM
ابراهيم مقبل ابراهيم مقبل غير متواجد حالياً

ابراهيم مقبل is on a distinguished road

انى بارجو الحاج عرابى يشيل المطب ال قدام بيتة ينوبة ثواب فى الناس الماشية على رجليها
قديم 28-04-2010, 11:25 PM
rafat.a.habib rafat.a.habib غير متواجد حالياً

rafat.a.habib will become famous soon enough

مشكووووووور ياأخي بس المطب الجهنمي (((خطير بمرة))))) وكمان وصفك لمطب ع كيفكptmnlo123per171