العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 27-12-2010, 07:23 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold
افتراضي رد: تأمين سمير ريان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

اولا كلام حضرتك متناقض شوية تقول انك عملت التأمين فى الشركة مباشرة و شوية تقول ان المندوب جالك بعد 16 يوم دة طبعا مستحيل انة يحصل لان بمجرد ما حضرتك بتقدم البلاغ الخبير اللى بيعاين العربية قبل الاصلاح بيروح خلال يوم او 48 ساعة بالكتير

يا ريت حضرتك توضح موديل العربية اية لان اكيد فى حاجة غلط و بالنسبة انك لما روحت الشركة علشان تكنسل التامين اكيد مش هيدوك مبلغ الوثيقة كامل هيدوك المبلغ بناقص الفترة اللى انت كنت مغطى فيها تأمينيا

حضرتك العربيه نوعها كيا سيراتو
بالنسبه لموضوع التناقض مش عارف حضرتك تقصد ايه كل اللى حصل العربيه لما اتخبطت كلمنا شركه التامين ورقم التامين وقالو " هنبعت حد من عندنا علشان يعمل مقايسه تقديريه للخسائر علشان يحدد تكلفه الاصلاح"... انا اسف انا معرفش المسميات..
بالنسبه لموضوع الكنسله انا متوافق معاك انك لما بتلغى اشتراك فى اى خدمه فى العالم مش بتسترد المبلغ كله وانا مش زعلان بس انا حكيت كل اللى حصل من الاول الى الاخر
قديم 27-12-2010, 07:25 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future

العربية موديل كام

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 27-12-2010, 09:07 PM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold
افتراضي رد: استفسار لو سمحتم عن بعض بنود التأمين

شكرا يا استاذ عمرو واستاذة ايمان على سرعة الرد

وفعلا فى عندنا حد اقصى 1000 جنيه مش محتاجة محضر لكن اكتر من كدة يبقى لازم محضر

يا رب استرها معانا وابعد عننا الحوادث

قديم 28-12-2010, 01:37 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold

2010
قديم 28-12-2010, 02:42 PM
الصورة الرمزية aliaboali
aliaboali aliaboali غير متواجد حالياً

aliaboali is a jewel in the roughaliaboali is a jewel in the roughaliaboali is a jewel in the rough
نقاش رد: تأمين سمير ريان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

العربية موديل كام

يا جماعه أنتو سبتوا الراجل صاحب السؤال الاساسى ودخلتم فى قضيه فرعيه
وانا ليا سؤال هو نظام شراء السيارات من سمير ريان دة ايه
وبالنسبه للأخت eman2205 أعتقد انه من المنطقى ان لما الواحد يامن بيكون عايز اقصى أستفادة من التامين دة ونفس الحال بالنسبه لمندوب شركة التامين بيكون وظفيتة الاساسية ان يخلى شركتة تدفع اقل تامين ممكن لانة موظف فى شركة التامين وبيحاول يحافظ على شغله بأقصى طريقه ممكنه
ومش عايزك تزعلى أعتقدأن اى حد بيشترى عربيه بالتقسيط بيكون مجبر على التامين دة ولو تركوا الحرية للشخص يامن أو لا يأمن هتكون النتيجة الغالبة طبعا هى عدم التامين ذلك لعدة أسباب منها على سبيل المثال:-
1- تحريم بعض الناس للتامين أساساً (الله اعلم)
2- اللى بيشترى عربية تقسيط عايز يوفر على قدر المستطاع والتامين يعتبر تكاليف أضافيه عليه
3- أعتقاد راسخ عند البعض وأنا منهم انه لو حصل حاجة للعربية التامين مش هيغطى الخسارة التى حدثت.
4- الوقت الكبير الذى يضيع فى شركة التامين للحصول على التعويض فى حالة الحوداث
5- بس خلاص تعبت من الكتابة.

الكلمات الدليلية
تأمين سيارات مصر, حادث سيارة