العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-12-2009, 04:38 PM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future
افتراضي رد: استلمت اللوجان المغربي 2010

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DocAmro مشاهدة المشاركة

هزود بس طريقة للتأكد من غير ما تتصل بالتوكيل ولا حاجة
1-وانت بتشغل العربية لما بتحرك المفتاح قبل التشغيل, التابلوه والعدادات بتنور. ابقا شوف اللمبة بتاعت الabs منورة ولا لأ.
لو هيا موجودة هتنور.
أنا عن نفسى كان كفاية عليا الحركة دى اللى هى موضوع اضاءة اللمبة علشان اتأكد ان ما عنديش ومش طالبة تفحيط

أنا طبعاً متأكد ان عربية فلاش مافيهاش ABS لأن العربية عندى وعند كتير أصحابى ومافيهاش .. بس حبيت انه يتأكد بنفسه .
ومش وارد طبعاً انهم يعاملو الـ ABS معاملة الـ MP3 بتاع الكاسيت ، ولاقى عربيات نازلة بيه وعربيات من غيره ..
قديم 04-12-2009, 08:45 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

ان شاء الله هاجربها قريب و لبقي اقولك بس عموما فكرتك صح ووجهة نظرك في محلها
قديم 04-12-2009, 09:20 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

اللوجان مفيهاش ABS ومش معنى ان علامته موجوده فى التابلوه موجوده انه موجود لانه بيحطلك نفس التابلوه اللى بيركب فى كل الفئات مش هيشيل من دى ويحط فى دى هو بيشوف العربيه فيها ايه وبيشغلك نوره وبس
واكيد فيه مواصفه للعربيه بتنزل بره مصر فيها ABS
بس قولى تخيل كده لو فيه عربيه تمنها (نحط اوفر برايس كمان)70 الف وربنو وبالكفائه دى وفبها ABS مين هيفكر يبص بس على باقى منافسينها فى الفئه السعريه؟؟؟؟ دى حتى ممكن تقطع جامد على السيمبول اللى هى المفروض انها تكنولوجيا اعلى
ومعلش نسيت اقولك الف مبروك يا جميل على العربيه ومتنسانيش فى لفه برضهptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 04-12-2009, 09:34 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

يا جميل العربية كلها تحت امرك بس غريبة انك عاوز لفة من كل واحد ptmnlo123per1127

وياريت تدينا رايك في موضوع تقييم اللوجان
قديم 04-12-2009, 09:38 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flashfox مشاهدة المشاركة

يا جميل العربية كلها تحت امرك بس غريبة انك عاوز لفة من كل واحد ptmnlo123per1127

وياريت تدينا رايك في موضوع تقييم اللوجان
كل واحد يتاخد منه لفه عشان ابقى سوقت كل الفئات الكامله والهاف والفاضيه
غير كده هى اتاوه مش انا مشرف رينو يبقى اى عربيه رينو تيجى المنتدى لازم اخد بيها لفه ولا انت ايه رأيك يا فوكس ptmnlo123per111

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس