العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 12-04-2014, 01:50 PM
ahmed.mt911 ahmed.mt911 غير متواجد حالياً
هواياتي: سيارات - البحر - الشجر والنباتات

ahmed.mt911 will become famous soon enough
استفسار سؤال عن اخصائي الكربراتير للكيا برايد (ضروري )

نقول السلام عليكم الاول علي الاعضاء المحترمين

انا معايا كيا برايد هتشابك 1997 ال 1100 سي سي سافرت بيها من القاهرة لمطروح وكانت بتعمل في الصفيحة حوالي 400 كليو علي الطوالي!!! اه والله 400 واكتر كمان ، المهم من فترة قصيرة كده كانت العربية فيها خنقة شوية روحت لواحد ميكانيكي الله يسامحه قالي انا هفك الكربراتير وانظفه وكده وكان الكربراتير فابريكة والمكنة كلها اساسا فابريكة لحد دلوقتي ، المهم انا بغبائي قولته فك ومن ساعتها والعربية اتجننت في البنزين بشكل مرعب نزلت للنص بالظبط يعني الصفيحة بتعمل 200 كليو ---
لمهم روحت لاحمد مهران راجع علي العربية كلها وقالي لازم تروح لحد متخصص في الكربراتير علشان يظبط العربية معاك قبل ما تركب التكييف

ياريت باه حد يقولي علي حد متخصص في الحوار ده وياريت يكون عن سابق تجربة يبقي شكرا جزيلا له ...
قديم 31-12-2014, 12:55 AM
abdelra abdelra غير متواجد حالياً

abdelra is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال عن اخصائي الكربراتير للكيا برايد (ضروري )

اياك تروح مركز الصفا انا معايا برايد برضة 96 ووديتها عند مركز الصفا للكربرتير و حسبى الله ونعم الوكيل كل اللى هاممهم الفلوس وبس خدو منى 200 جنية على الكربراتير وبرضة الاستهلاك عالى وبشم ريحة بنزين نىء مع الفرامل وكان فى تسريب بنزين من الكربراتير ورحتولهم بعديها بكام يوم وقف التسريب والباقى زى ما هو؟
قديم 31-12-2014, 12:56 AM
abdelra abdelra غير متواجد حالياً

abdelra is on a distinguished road
افتراضي مركز الصفا وحسبى الله ونعم الوكيل

اياك تروح مركز الصفا انا معايا برايد 96 ووديتها عند مركز الصفا للكربرتير و حسبى الله ونعم الوكيل كل اللى هاممهم الفلوس وبس خدو منى 200 جنية على الكربراتير وبرضة الاستهلاك عالى وبشم ريحة بنزين نىء مع الفرامل وكان فى تسريب بنزين من الكربراتير ورحتولهم بعديها بكام يوم وقف التسريب والباقى زى ما هو؟
قديم 31-12-2014, 02:36 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

فيه ورشة فى جسر السويس بجوار فندق السلام هتلاقى تفاصيلها فى مواضيع القسم

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 05-01-2015, 06:56 PM
ahmed.mt911 ahmed.mt911 غير متواجد حالياً
هواياتي: سيارات - البحر - الشجر والنباتات

ahmed.mt911 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelra مشاهدة المشاركة

اياك تروح مركز الصفا انا معايا برايد برضة 96 ووديتها عند مركز الصفا للكربرتير و حسبى الله ونعم الوكيل كل اللى هاممهم الفلوس وبس خدو منى 200 جنية على الكربراتير وبرضة الاستهلاك عالى وبشم ريحة بنزين نىء مع الفرامل وكان فى تسريب بنزين من الكربراتير ورحتولهم بعديها بكام يوم وقف التسريب والباقى زى ما هو؟
شكرا علي النصيحة يا باشا ويارب الناس كلها تخلي بالها من النصب اللي شغال في كل حتة