العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 09-12-2010, 12:28 PM
adesouky adesouky غير متواجد حالياً

adesouky will become famous soon enough
افتراضي رد: مشكلة فى عفشة الماتريكس

أنا معايا ماتريكس 2010 وطبعا لاحظت ان عفشتها على أدها مش حلوة ومش وحشة بس مع احترامى لاراء كل الناس هيا طبعا تعتبر وحشة بالنسبة لسعرها الغالى. بالنسبة للاخ اللى عنده مشكلة فى اصوات الطقطقة انصحك تروح تعملها علطول والا العربية هتضيع منك وبلاش حكاية حسابات الكيلومترات دى لانه ابسط دليل انا عامل فى عربيتى 45000 كيلو ومن الاربعين وانا بسمع طقطقة ورجرجة عند المطبات فى العجلة اليمين امام المهم وانا بعمل الصيانة بتاعت ال 45 قلتلهم وقالولى ان المساعدين عايزين يتغيروا (ولالالالالالا تعليق) لكن الشئ الايجابى ف ىالموضوع انهم غيروا المساعدين وماحسبونيش عليه لانى لسة فى الضمان ساعتها بجد اتلخبطت واتحيرت فى توكيل غبور بتاع ابورواش هما كويسين ولا اى كلام - بس انا لاحظت ان المهندس مدير الصيانة القصير مش فاكر اسمة اتغير تقريبا وجية واحد تانى مكانة وشكلة كدة عامل شغل كويس
قديم 10-12-2010, 07:02 PM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adesouky مشاهدة المشاركة

أنا معايا ماتريكس 2010 وطبعا لاحظت ان عفشتها على أدها مش حلوة ومش وحشة بس مع احترامى لاراء كل الناس هيا طبعا تعتبر وحشة بالنسبة لسعرها الغالى. بالنسبة للاخ اللى عنده مشكلة فى اصوات الطقطقة انصحك تروح تعملها علطول والا العربية هتضيع منك وبلاش حكاية حسابات الكيلومترات دى لانه ابسط دليل انا عامل فى عربيتى 45000 كيلو ومن الاربعين وانا بسمع طقطقة ورجرجة عند المطبات فى العجلة اليمين امام المهم وانا بعمل الصيانة بتاعت ال 45 قلتلهم وقالولى ان المساعدين عايزين يتغيروا (ولالالالالالا تعليق) لكن الشئ الايجابى ف ىالموضوع انهم غيروا المساعدين وماحسبونيش عليه لانى لسة فى الضمان ساعتها بجد اتلخبطت واتحيرت فى توكيل غبور بتاع ابورواش هما كويسين ولا اى كلام - بس انا لاحظت ان المهندس مدير الصيانة القصير مش فاكر اسمة اتغير تقريبا وجية واحد تانى مكانة وشكلة كدة عامل شغل كويس
شوف يا استاذ دسوقي ممكن الواحد يغير مساعدين لو وقع في حفرة او اكل مطب محترم بغط النظر عن عدد الكيلوات بس لو محدش بيسوق العربية غيرك وبتمشي بيها في المعقول معتقدش ان 45 الف يغيروا مساعدين الماتركس.لان عفشة الماتركس فعلاً محترمة وحمالة اسيه ومش سهل تطلب مساعدين مرة واحدة إلا لو فعلاً المساعدين فيهم عيب صناعة وده بيحصل مع اي موديل مش الماتركس بس والدليل على كده انهم غيرهم على طول في التوكيل والحمد لله انها لسة في الضمان.

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 12-12-2010, 06:19 PM
meroslave meroslave غير متواجد حالياً

meroslave will become famous soon enough

جزاكم الله ألف خير على الردود
واسف على التأخير عن الموضوع

هوه الصوت عندى مع الحركة مش من الثبات
وحاسس ان العزل بينى وبين المطبات وحش قوى

وحاسس بكل مطب صغير أو كبير أو حتى طوبه فى الأرض

طب صيانه فى التوكيل ولا بره التوكيل .. أنا بره الضمان!!
قديم 12-12-2010, 06:23 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

أى عفشجى نظيف وأمين

بره التوكيل

حيظبطلك الأمور وبأقل تكلفه

التوكيلات بطنهم واسعه .........زى ما أنت عارف

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 17-12-2010, 06:45 PM
meroslave meroslave غير متواجد حالياً

meroslave will become famous soon enough