العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 26-02-2013, 08:52 PM
الصورة الرمزية tefa_memo
tefa_memo tefa_memo غير متواجد حالياً

tefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to behold
افتراضي رد: تحذير لكل اللي عاوز يشتري سيارة مستعملة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

ممكن حضرتك تاخد بيانات الرخصة كاملة و كذا بيانات رقم الشاسية و رقم الموتور .. و تدخل على موقع الحكومة المصرية .. خدمات ( أشخاص ) تلاقي بيانات تسيير سيارة .. ادخل عليه و حط البيانات اللي معاك بالكامل .. هيطلع لك شهادة بيانات إلكترونية .. على الموقع .. .. لكن للآسف الخدمة مش بتكون شغالة كتير .. لكني جربتها أكثر من مرة .. لقيتها تمام التمام ..
المشكلة انك لو في السوق بتاع العربيات مثلا وجاي من اخر الدنيا او انك عند تاجر بتخلص في عربية المهم اننا ناخد بالنا كويس ونشتري المضمون ومندفعش فلوس غير لما نتأكد ان العربية سليمة 100%

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اللهم اني استغفرك من كل ذنب اذنبته
...........
سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
...........
سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الي ربنا لمنقلبون

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(( الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ))
قديم 27-02-2013, 02:17 AM
alladinad alladinad غير متواجد حالياً

alladinad will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

ممكن حضرتك تاخد بيانات الرخصة كاملة و كذا بيانات رقم الشاسية و رقم الموتور .. و تدخل على موقع الحكومة المصرية .. خدمات ( أشخاص ) تلاقي بيانات تسيير سيارة .. ادخل عليه و حط البيانات اللي معاك بالكامل .. هيطلع لك شهادة بيانات إلكترونية .. على الموقع .. .. لكن للآسف الخدمة مش بتكون شغالة كتير .. لكني جربتها أكثر من مرة .. لقيتها تمام التمام ..
تمام تمام تمام
قديم 01-03-2013, 07:35 AM
الصورة الرمزية eng.moustafa nasr
eng.moustafa nasr eng.moustafa nasr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

eng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of light

موضوع رااااااائع جدا خصوصا فى هذه الايام

استاذ ابو الخير لخص ......

الموضوع كله جزاه الله خيراً
و كل من شارك فى الموضوع ....
لاهميته الشديده نظرا لسرقه السيارات المنتشره فى جميع المحافظات ربنا يسترها معانا جميعا يارب
تقبلو كل الاحترام و التقدير

قديم 03-03-2013, 05:33 PM
الصورة الرمزية tefa_memo
tefa_memo tefa_memo غير متواجد حالياً

tefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.moustafa nasr مشاهدة المشاركة

موضوع رااااااائع جدا خصوصا فى هذه الايام

استاذ ابو الخير لخص ......

الموضوع كله جزاه الله خيراً
و كل من شارك فى الموضوع ....
لاهميته الشديده نظرا لسرقه السيارات المنتشره فى جميع المحافظات ربنا يسترها معانا جميعا يارب
تقبلو كل الاحترام و التقدير

ربنا يسترها علي الجميع يا رب
اللهم انا نسألك الامن والامان في الدين والدينا والاخرة
اللهم آمين

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اللهم اني استغفرك من كل ذنب اذنبته
...........
سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
...........
سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الي ربنا لمنقلبون

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(( الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ))
قديم 04-04-2013, 05:17 PM
Ph_geno Ph_geno غير متواجد حالياً

Ph_geno is on a distinguished road

فى طريقة كويسة واعتقد انها الاكثر امانا ..انت تقول للبايع انك هتنقل مرور تانى غير اللى فيه العربية وتروح المرور تعمل مطابقة بصمة كده مفيش اى امكانية للشك وبعدها تسجل على طول