العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 22-12-2011, 09:09 AM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute
افتراضي استدراكا للوقف اللي حصل مع المهندسة سلوي

معلش يا جماعة
مش هقدر اعمل نفسي مش واخدة بالي
انا عارفة ان احنا هنا مش في البيت عشان يتم طرح الموصوع دة للنقاش علي الملأ ولكن لاستيضاح موقفي وان كان صعب علية اصلا الكلام دة
عشان الناس بس تفهم انا عملت كدة لية
وخصوصا ان مفيش حاجه نتداري او نستخبي منها بحكم ان احنا كلنا بقينا عيلة واحدة
اولا انا بصراحة بحب مصر موتورز ومش هنكر اني بعتبره فعلا كانة بيتي التاني
وحتي لما حد بيشارك في موضوع لية او انا بشارك في موضوع حد المشاركة في حد ذاتها مش بالللي فيها ولكن بشخصه
بمعني مثلا لما الاستاذ طارق ابو زيد ربنا يكرمه اللي باعتبره اخ اخ اكبر لية لو دخل حاليا علي موضوع لية وقال راية هاعتبرة كانه بيقولي ازيك وازي اخبارك قبل ما اشوف المشاركة بتاعته اية
وانا لم اره ولكن هذه هي المنتديات تطرح لك عائلة الكترونية كبيرة
ترتبط باسماء دون اشخاص
وقيس علي ذلك كثير
لما الاقي مثلا حد مدخلش بقاله فترة كبيرة احاول اشوف صفحته دخل اخر مرة امتي ودة برضة بحكم ان انا قلت ان احنا هنا كلنا اخوات وتشاركنا مثلا اوقات زي رمضان او حقبة زمنية معينة
معلش علي الاطالة او المقدمة دي لكن كان لا بد منها
اسفة علي الموضوع اللي انا هحكيه ده بس كان لازم ولا بد منه
بالنسبة للمهندسة سلوي انا بعتبرها انسانة فوق الوصف ولا ازكي علي الله احدا ولكن هي فعلا اخلاق واخت كبيرة لية وحتي لما بغيب فترة بسيطة جدا عن المنتدي يوم او حاجه الاقيها تكلمني وتطمن عليه
فالي جانب اخلاقها هي رقيقة ومثالية وتقف بجوار من يحتاج الي مساعدة او دعم كما هو واضح من مشاركاتها دائما ودايما تشجعني )
وهي حتي صاحبة الفضل في اني اروح دريم بارك واركب قطر الموت (وان كانت مش هي السبب في قطر الموت دة بس يلا ما علينا )
المهم ان انا اقل منها في كل شئ وبمراحل ولكن الحاجه الوحيدة اللي انا اكتر فيها هي يمكن فترة اشتراكي في المنتدي ومعاصرتي لمواقف كتير جدا حصلت
وبالنسبة لابو نورا هو الناس اللي انا باعتز بآراءها جدا نظرا لانه ما شاء الله عنده خبرة في مجالات كتيرة في الحياة واستشرته في اشياء خاصة بالعيادة لو تفتكرو في موضوع الاثاث المكتبي ولا حظت انه ما شاء الله عنده معلومات كويسة من مواضيع كثيرة
والي جانب ان انا عرفت من مشاركات سابقة ان له اصدقاء ماتو في الثورة
وكعادة كثير من الرجال هو علي الجانب الاخر والكمال لله وحده جزء من العصبية ( متزعلش يا ابو نورا لان انا كمان عصبية احيانا ويمكن يبان من مشاركاتي !!! )
وبالتالي لما حصل الجذب بين المهندسة سلوي والمهندس وائل
اكن لهما ال2 كل احترام
ونظرا لمروري بموقف ما في المنتدي( مع اختلاف الاشخاص طبعا- ولكن يبقي الأثر في نفسي ) وبصراحة مش هانكر ان انا يومها اتضايقت جدا للسلبية ممكن او لان محدش رد عليه واثرت ان انا احاول اخد حقي بنفسي في الاخر زي ما بيقولو ولكن كان زي ما يكون واحد عاجز بيحاول ياخد حقة وكنت حاسة للاسف ساعتها بفتور شديد ومشاركتش فترة بسيطة تعتبر ولكن كان نابع من احساسي بالضيق
بسبب الموقف دة عز علية ان المهندسة سلوي يوصل ليها الاحساس اللي انا مريت بية
مع الفارق طبعا بين اسباب وملابسات موقفي او موقفها
ولكن الغضب جمرة خفت ان الموضوع يتمادي
خفت ان كلمة غلط تطلع مع الغضب المستمر ولو طلعت كلمة ضايقتها مهما حصل من اسف او اعتذار لن تمحو الاثر
زي ما بيقولو كدة ايهما افضل الفازة السليمة ولا لما تتلزق بعد ما تتكسر ؟
ولذلك حاولت التعامل مع الجانب الايجابي حتي وان كنت جيت شوية علي المهندسة سلوي
للوصول لهدف محدد
والحمد لله تم الهدف وان كنت لست انا السبب في ذلك ولكن المهم النتيجة انها حصلت ،واللي حاولته الا تصل المهندسة سلوي لان حد يضايقها في المنتدي كما حدث معي في 25 يناير او غيره اكثر من مرة 0 (ولا انكر ان مواقف اخري كتير جدا ناس وقفو جنبي بدون ما اكون موجودة حتي )
لو كنتو عتبتوا علية ( وطبعا مش فرد محدد ولكن الكثير !!!) اسلوبي فانا دة اسلوب بحاول احيانا اطبقه علي قدر الامكان اني موصلش الي ادامي لمرحلة انه يغضب فيغلط حتي وان قدمت بعض التنازلات في سبيل ذلك لان ما يقبله الرجال من خناقات او كلام جارح وينسوه بمجرد انتهاء الكلام لا تستطيع تحمله السيدات او تحمل حتي جزء منه الي جانب ان السيدات لا تنسي الاساءة !!!! للاسف!
ممكن البعض يعتبر دة جبن لكن انا بالعكس اعتبره حفاظ
عموما انا عارفة ان دة منتدي سيارات وان انا مش من حقي اكتب كل الموضوع دة ولكن لان انا محبش ان حد يبقي زعلان مني او فاهمني غلط
وعموما انا مش عايزة المهندسة سلوي ولا المهندس وائل يبقو زعلانين مني ولا اي حد في اي مكان
وعارفة برضة ان انا مينفعش اطرح موضوع زي دة علي العام ولكن بحكم ان احنا اخوات ولازم اي موقف اعملة الناس تبقي فاهمة دة حصل لية
واسفة برضة لمشاركاتي في الفترة الاخيرة اللي هي دون المستوي نظرا لظروف عندي مشغولة اليومين دول شوية او لضيق ... واعتذر لو ملقيتونيش كتير بحكم عمل او بيت
ولكن باذن الله هافضل معاكم علي تواصل حتي وان مشاركتش بمواضيع كبيرة زي زمان
برجاء الدعاء
اعتذر مرة اخري لتناول مواضيع شخصية بينا كأعضاء ....... في منتدي عام لكن لان عشمي فيكو كبير تقبلو كلمتين فضفضة من اخت
وبالمناسبة دي احب اعتذر لاي حد انا ضايقته بكلامي واكيد لو حصل فانا متاكدة انه بدون قصد
اعتذر للاطالة

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 22-12-2011, 10:09 AM
الصورة الرمزية غريبو99
غريبو99 غريبو99 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد محمد غريب
التخصص العملى: حاسب آلى ونظم معلومات
هواياتي: سيارات , رحلات صيد وابحار

غريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استدراكا للوقف اللي حصل مع المهندسة سلوي

كلمتين فى الصميم
ولا داعى للأسف على الأطلة
فى الأطالة افادة
وشكرا
قديم 22-12-2011, 10:26 AM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute

كلام مظبوط جداً وربنا يبارك فيكى

قديم 22-12-2011, 10:29 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

جزاكى الله خيرا يا دكتورة هبة
حضرتك عملتى اللى عليكى و متهيأليش حد فيهم زعلان منك
الاستاذ وائل اعتذر فى نفس الموضوع اللى عمل مشكلة
و يا رب تكون الاستاذة سلوى تقبلت ده من أخ ليها
و يا رب يصلح الحال

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 22-12-2011, 10:36 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الا الفاضلة : د .هبه
السلام عليكم
جزاك الله خيراً وجعل ما ذكرتيه فى ميزان حسناتك ان شاء الله
ان من ابسط الحقوق بين افراد العائلة الواحدة هو ما قمت بطرحه
وفقنا الله جميعاً لما يحب ويرضى به عنا