العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 10-11-2011, 11:19 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صوت الموتور عالى

على فكرة كلام الميكانيكى منطقى ........فعلا لو ان الموتور عاوز عمرة بيكون صوتة عالى لان البيلات بتعمل صوت رزعة وتخبيط السؤال دلوقتى هل فعلا عربيتك عاوزة عمرة ولا لا ......لو ادتنا تفاصيل اكتر ونفتح مجال للحوار بامر الله نصل الى نتيجة ......

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 10-11-2011, 12:10 PM
الصورة الرمزية wathi8
wathi8 wathi8 غير متواجد حالياً

wathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of light

غير الزيت بنوعية اخرى اكثر ثخن (كثافة اكبر)
وغير فلتر الزيت باخر جديد
وشوف الفرق

قديم 11-11-2011, 11:28 AM
والد عبد الله والد عبد الله غير متواجد حالياً

والد عبد الله is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wathi8 مشاهدة المشاركة

غير الزيت بنوعية اخرى اكثر ثخن (كثافة اكبر)
وغير فلتر الزيت باخر جديد
وشوف الفرق
لسة مغيره من اسبوع
قديم 11-11-2011, 11:34 AM
والد عبد الله والد عبد الله غير متواجد حالياً

والد عبد الله is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

على فكرة كلام الميكانيكى منطقى ........فعلا لو ان الموتور عاوز عمرة بيكون صوتة عالى لان البيلات بتعمل صوت رزعة وتخبيط السؤال دلوقتى هل فعلا عربيتك عاوزة عمرة ولا لا ......لو ادتنا تفاصيل اكتر ونفتح مجال للحوار بامر الله نصل الى نتيجة ......
طيب وان اعرف منين انه عايز عمرة وانا كل يوم واحد يجى يقولى الموتور كويس والتانى يقولى خفيف وغيرت الميكانيكى زى ما الاستاذ قالى الكربرتير عايز يتغير وان اللى بيجيب زيت مش الموتور لكن فى كوع مش فاكر اسمه كوع ايه عايز راخر يتغير وان الموتور زى الفل خلينا ورا الميكانيكيا لحد مانفلس
العريبة انى مش لاقى ميكانيكى عدل فى الاسكندرية ماحدش يدلنى على حد بس يكون اوسطا
قديم 14-11-2011, 09:57 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

و الله فى واحد استاذ و حنين و متواضع فى محرم بيه من عند الرصافة عملت معاه شغل فى اللانوس كان تغيير سير كاتينة خد 20 ج !!!!!! هو صحيح كنت بساعده بس حتى لو مخفضلى عشان كنت بشتغل بس كان شغلى دلع و مش كتير
و مرة تانية ودانى لخراط و الله ينفع يشتغل فى وكالة ناسا و عملى شغل فى جوايط الفرن احسن من الفابريكة و من غير ما يفك الوش و خدوا برضه كلام فارغ

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا