العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 03-03-2012, 08:02 PM
FAR!D FAR!D غير متواجد حالياً

FAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكلة في النوبيرا مانيوال 1999 بريميوم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.saieed مشاهدة المشاركة

قمت بتغيير اسلاك البوجيهات ومازالت المشكلة قائمة . ساقوم اليوم بتغيير الموبينة وربنا يكرم وتتعدل
اهم حاجه انك لو حليتها ياريت تدلينا على سبب العطل عشان ممكن حد يبقى عنده مشكلتلك لاني ممكن اكون زيك
و ربنا يوفقك
قديم 04-03-2012, 01:54 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

قمت بتغيير اسلاك البوجيهات ومازالت المشكلة قائمة . ساقوم اليوم بتغيير الموبينة وربنا يكرم وتتعدل
معلش تغيير طقم السلوك يعتبر صيانة وقائية فانت برضه مخسرتش حاجة
اهم حاجة اللى تاخد منه الموبينة اتفق معاه انها على تجربة عشان لو مطلعش العيب منها ترجعها تانى

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 03-04-2012, 09:42 PM
rudy.tarek rudy.tarek غير متواجد حالياً

rudy.tarek is on a distinguished road

انا عندى نفس الموديل بنفس المشكلة وبعد تغيير البوابة مرتيين ما زال العيب موجود. واخيرا وصفولى وورحت لميكانيكى فى شارع المساكن متفرع من شارع العشرين بفيصل وفك البوابة وقرص بالمفك على حاجة فيها (اعتقد سوستة داخلية). العربية اظبطت ولكن رجعت تنتش تانى بعد اسبوعين وعدت العملية دى عنده تانى وبرده اتعادت تانى. انا يئست خلاص. كنت منتظر رد الاستاذ احمد بعد ما غير الموبينة ولكن لم يرد. ارجوكم اغيثونى.
قديم 03-04-2012, 09:46 PM
rudy.tarek rudy.tarek غير متواجد حالياً

rudy.tarek is on a distinguished road

يا ترى غيرت الموبينة والا لسه يا استاذ احمد؟. انا منتظر النتيجة بفارغ الصبر لانى مررت بنفس المشكلة ومش لاقيلها حل. ارجوك رد على او ارسل لى بريد الكترونى بالنتيجة. وجزاكم الله كل خير. Dr_abdelmawgoud@yahoo.com
قديم 21-04-2012, 02:09 PM
ahmed.saieed ahmed.saieed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب بالكهرباء
هواياتي: pc games

ahmed.saieed is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rudy.tarek مشاهدة المشاركة

يا ترى غيرت الموبينة والا لسه يا استاذ احمد؟. انا منتظر النتيجة بفارغ الصبر لانى مررت بنفس المشكلة ومش لاقيلها حل. ارجوك رد على او ارسل لى بريد الكترونى بالنتيجة. وجزاكم الله كل خير. Dr_abdelmawgoud@yahoo.com
المشكلة اني كل لما اروح لواحد كهربائي يفتي في حاجة تانية اخر حاجة تنظيف مواسير الواصلة بين التانك والماتور وبعدين رياح اشتري حساس شكمان جديد وهغيره ثم لو مظبتطش هغير حساس اسمه ايدل . معلش الفترة الي فاتت كنت مسافر وكنت سايب موضوع العربية خالص بس انا رجعتلها لهصلحها لهصلحها انشاء الله لانها عربية محترمة ومش عايز ابيعها مع اني جالي فيها حوالي 5 تجار علشان يشتروها وهيا واقفة عند الميكانيكية