العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 24-01-2009, 11:55 PM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن الفئة C180

ياعمنا الــ GPS بأه في الموبايل يعني بقه حاجه عاديه جدا بره الناس هناك كانت ماشيه بخرايط في إيديها على طول ولما نزلت التكنولوجيا بتاعت ال النافيجيشن بقى كل الناس هناك ماشيه بيه
في فرنسا مثلا أنا كنت هناك من حوالي سنتين وكل التاكسيات ماشيه بال GPS كل اللي عليك تقله رايح أوتيل كذا أو مكان كذا ويدخل السواق البيانات ويفضل ماشي وراء تعليمات الكمبيوتر

إحنا إللي هنا لسه لحد دلوقتي البلد مانعه ال جي بي اس عشان قال السرية العسكريه (ياجماعه إحنا متصورين غصب إن عننا من الأقمار الصناعيه) والمعلومات متوفره للجميع عن طريق مثلا جوجل إيرث وده على فكره ديه المعلومات المتوفره لعامة الناس مش المعلومات إللي عند الناس ديه , وبعدين حتى لو جبت موبايل من بره فيه GPS حتشوف كل حاجه عن بلدك أنا مشغل ال GPS بتاع الموبايل بتاعي وكل حاجه باينه أنا كنت مسافر إسكندريه وقررت أشغل الGPS بتاع الموبايل وأنا على الطريق السريع وحدد لي مكاني وسرعتي ومكاني sec. by sec. وحددلي أنا في الكيلو كام باظبط وباقي لي على إسكندريه قد إيه وكنت براجع البيانات مع اليفط الموجوده على الطريق إللي بتقول باقي لك على إسكندريه ٌد إيه وكانت نفس المعلومات إللي مديهالي القمر الصناعي

فوجود نافيجاشن مش حاجه جباره دلوقتي بس هيه بلدنا اللي المعلومات عندها دايما سر حربي
قديم 25-01-2009, 12:47 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

يا ريس انا مش قصدي نافيجيشين كسيستم ... انا قصدي على المونيتور اللي بتعرض النافيجيشين و بالتالي سيستمز كتيره بالعربيه وبالتالي تكون مرتبطه بال I Drive
و زي ما حضرتك قلت الجي بي اس بقيت موجوده في الموبايلات ...
وسبحان الله انا اول مره جربت ال GPS كانت برضو من الموبايل على طريق مصر اسكندريه و كنت مسافر مع واحد صاحبي والعربيه محتاجه بنزين و طلعتله اقرب محطه بنزين و عملت Road to بالمسافه بالمتر بالظبط
بس ليه بقى النظام ممنوع مع ان كل الناس معاها موبايلات GPS و بتدخله من بره عادي جدا ...
يبقى فين المنع و السريه ....
هي دي مصر يا عبله ptmnlo123per111

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 25-01-2009, 02:30 AM
mimielerra mimielerra غير متواجد حالياً

mimielerra is on a distinguished road

احب اضيف شىء عن ال C180 اللى موجوده فى مصر ودى C Classic .

طبعا سعرها زى مقالوا 298000 جنيه . ولكن الفتيس اتوماتيك مش مانيوال. والشاشه 4.5" الوان لكن مافيش فيها نافيجاشن دى اللراديو و السى دى و بلوتوث للتليفون وبس.
قديم 25-01-2009, 02:56 AM
mimielerra mimielerra غير متواجد حالياً

mimielerra is on a distinguished road

ودى صور الشكل للى موجوده فى مصر

قديم 25-01-2009, 10:21 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

تسلم ايدك يا mimielerra
جميله طبعا ....
وفعلا كان لازم تنزل اوتو ... انا كنت مستغرب جدا ان البيانات الفنيه مكتوبه 6 مانيوال .... تفرق كتييييييير
وخساره ان مفيهاش نافيجيشين ... مش ممكن ينزل سوفت وير ؟؟
مع ان المونيتور صغير اوي ... بس اكيد حيبقى احسن من الموبايل
لو شالو الجمارك من على العربيات اشتريها على طول

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &