العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 26-02-2013, 10:28 PM
jojajo jojajo غير متواجد حالياً

jojajo will become famous soon enough
افتراضي زيت لادا 2107 موديل 2002

انا معايا لادا 2107 موديل 2002 المهم العربية الموتور بتاعه حالته كويسة الى حد ما عامل 75 الف كيلو

انا دلوقتى بتسعمل زيت شيل الاحمر وبغير على 3000 كيلو لكن بيخلى صوت الموتور عالى شوية وكمان بيخلى العربية تسخن وهى ماشية بطىء لكن فى الطرق السريعة كويس

انا دلوقتى لقيت مواضيع كتيرة جداً بتقول ان زيت موبيل دلفاك mx iii مع زين ابرو بتاع الشنابر وناس شكرت فيه جداً وناس قالت انه سىء جداً

دلوقتى انا عايز اعرف على التركيبة دية فيها مشكلة على الموتور ولا لا ؟؟

وعايز اعرف زيت اية حلو استعمله لو التركيبة دية مش كويسة ؟؟

وشكراً بجد لكل واحد فى المنتدى اللى استفدت منه كتير جداً
قديم 27-02-2013, 12:26 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زيت لادا 2107 موديل 2002

انا من الناس اللى بتقول ان التركيبة ممتازة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-02-2013, 10:52 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: زيت لادا 2107 موديل 2002

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

انا من الناس اللى بتقول ان التركيبة ممتازة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojajo مشاهدة المشاركة

انا معايا لادا 2107 موديل 2002 المهم العربية الموتور بتاعه حالته كويسة الى حد ما عامل 75 الف كيلو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojajo مشاهدة المشاركة

انا دلوقتى بتسعمل زيت شيل الاحمر وبغير على 3000 كيلو لكن بيخلى صوت الموتور عالى شوية وكمان بيخلى العربية تسخن وهى ماشية بطىء لكن فى الطرق السريعة كويس

انا دلوقتى لقيت مواضيع كتيرة جداً بتقول ان زيت موبيل دلفاك mx iii مع زين ابرو بتاع الشنابر وناس شكرت فيه جداً وناس قالت انه سىء جداً

دلوقتى انا عايز اعرف على التركيبة دية فيها مشكلة على الموتور ولا لا ؟؟

وعايز اعرف زيت اية حلو استعمله لو التركيبة دية مش كويسة ؟؟

وشكراً بجد لكل واحد فى المنتدى اللى استفدت منه كتير جداً

براحتك خالص إختار ماتشاء من الزيوت لكن كل رابطة ال 131 وال 132 بيستخدموا دلفاك وابرو بيتغير كل 4000 فى الصيف و 5000 فى الشتا
بس اهم حاجة تجيب الدلفاك الMX3 الأصلى مع كانز الأبرو او السيكلو لو لقيت الأصلى منهم مش المضروب
ربنا يوفقك وعموما الشيل اللى بتستعمله كويس لكن بيعمل 1000 كيلو بس انا عمرى ما حطيته فى العربية اكتر من 1000 لأنه بيخلى الموتور ياكل فى بعضة وبيسخن جدا زى مابيعمل معاك بالظبط ، ربنا يسامح اللى بيقولك غيره على 3000 انا مش فاهم هو ليه عاوز يأذيك زيت شيل العادة الأحمر او موبيل العادة او التعاون بيتغير على 1000 بالكتير لأنها زيوت وحشة وبتتبخر بسرعة

تحياتى وإحترامى لأستاذى مستر أسترا ومستر أدماير
قديم 27-02-2013, 12:34 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

الله يباركلك يا استاذ هشام
تحياتى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-02-2013, 01:19 PM
jojajo jojajo غير متواجد حالياً

jojajo will become famous soon enough

الصراحة انا متشكر جداً ليكم بجد ومش عارف اشكركم ازاى

هى العربية كان صاحبها بيستعمل زيت مصر اللى هو الجركن الاحمر