العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 26-01-2011, 02:17 AM
الصورة الرمزية kesho125
kesho125 kesho125 غير متواجد حالياً

kesho125 is on a distinguished road
عاجل مساعدة فى تعديل فيات 125

السلامـ عليكم ورحمة الله وبركاته
اذيكم يا جماعه يارب تكونو كلكم بخير
انا معايا فيات 125 دلوقتى انا بشدها فمحتاج مساعدتكم اوى
انا عملت شغل السمكره لانها كان فيها مرمات كتير شويه وكله تمام
انا دلوقتى ادتها فيلر وركنتها عاوز اعمل اكصدمات وعتب فيبر ياريت اللى يعرف سعرها كام بالظبط وياريت لو حد يعرف حد فى الحرفيين ممكن اروحله اوكى
وكمان عاوز اغير التابلوه فهل عندى يركب تابلوه الاوبل الكورسا لانى شفته راكب فى 128 وكان بصراحه تحفه
وعاوز كمان رايكم لانى عاوز اوطى العربيه واركبلها جنط 17 لانى شفته فى 124 وكنت عاوز اسال صاحبها هوه عملها تعديل ولا لاء بس للاسف ملحقتش ... منتظر الرد
وجزاكمـ الله كل خير
ونردهلكم فى الافراح

" I Love My Car "

قديم 26-01-2011, 02:29 AM
الصورة الرمزية kesho125

افتراضي رد: مساعدة فى تعديل فيات 125

وياريت عاوز اغير الشبكة الاماميه دى من الشكل ده لان ده شكلها العادى

للشكل ده

" I Love My Car "

قديم 26-01-2011, 03:14 AM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

اولا ارحب بيك عضو بين اخوانك فى المنتدى وعلى فكرة اخوك معاه 125برضو من ناحيت العتب والفيبر مش هقدر افيدك لاكن من ناحية التابلوه بتاع الاوبل كنز مش هينفع هيبقا صغير لاكن فى واحد صاحبى كهربائى نصحنى بتبلو لادا 2107 الحديثه وقالى هشغلك كل العدادت حتى rbm وقالى سعره 500 جنيه فى عزبة شلبى بمسطرد وعلى فكره هو شاطر قوى لواحتجت تعمل الكهرباء وعيزك تعرفنى على السمكرى عشان انا ناوى اشد العربيه قريبا ويريت تفرجنى على صور العربيه لما تخلصها ان شاء الله وتفرجنى على شغل الفيبر عشان اعمل زيه ولك تمنياتى بلتوفيق

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 26-01-2011, 03:16 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا و سهلا بيك في مصر موتورز
ال 125 عربيه اصيله و محترمه و شافت معايا ايام حلوه
بالنسبه للتعديل حيبقي شكله بايخ جدا عليها
افضل حاجه تعمل سمكره مضبوطه و نضيفه و دهان كويس
و تركب كل حاجتها الاصليه و تشوف اكصدامتها الاصليه و تركبها
علشان تبقي شبه الصوره في توقيعك
الاكصدامات حتلاقيها غاليه لو موجوده بس تستاهل و ممكن تشوف اكصدامات البولندي حتركب برضه
و تجيب طاره دركسيون ابارث استعما حتركب من غير تعديل و حيبقي شكلها شيك
و الشبكه النيكل الاصليه برضه و طقم جنوط 14 ما تزودش عن كده مش حتستحمل
و حتلاقي العربيه واقفه نضيفه و فايقه
انما اي لعب حيخلي شكلها مش كويس ابدا

حـازم خـضـر

قديم 26-01-2011, 11:07 PM
الصورة الرمزية kesho125

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

اولا ارحب بيك عضو بين اخوانك فى المنتدى وعلى فكرة اخوك معاه 125برضو من ناحيت العتب والفيبر مش هقدر افيدك لاكن من ناحية التابلوه بتاع الاوبل كنز مش هينفع هيبقا صغير لاكن فى واحد صاحبى كهربائى نصحنى بتبلو لادا 2107 الحديثه وقالى هشغلك كل العدادت حتى rbm وقالى سعره 500 جنيه فى عزبة شلبى بمسطرد وعلى فكره هو شاطر قوى لواحتجت تعمل الكهرباء وعيزك تعرفنى على السمكرى عشان انا ناوى اشد العربيه قريبا ويريت تفرجنى على صور العربيه لما تخلصها ان شاء الله وتفرجنى على شغل الفيبر عشان اعمل زيه ولك تمنياتى بلتوفيق
اهلا بيك يا ابو شروق ومتشكر اوى على الاهتمام بص يا باشا في واحد كهربائى قالى حكايه تابلوه اللادا ده بص هوه هيبقى اشيك من تابلوه العربيه الاصلى وممكن انزل عزبة شلبى اشوفه بس هوه انا هلاقيه جديد ولا مستعمل ؟؟
وياباشا بالنسبه للسمكرى هوه ماشاء الله عليه صنايعى وبيتقى الله فى شغله اوى لو حابب اعرفك عليه معنديش مانع وعلى فكره هوه فى الهرم
وعلى فكره انا هصورلك العربيه بس لسه شويه يعنى لانى لسه في شغل كتير عاوز اعمله وبما انك معاك 125 خد الموقع ده جااااامد مووووت هتشوف العربيه دى معمول فيها ايه بس اوعى تتعقد لان اخوك اتعقد جدا هههههههه
http://www.fiat125sportclub.com. ar/
هوه للاسف مش انجليزى ادخل على fotos واتفرج وادعيلى ...

" I Love My Car "