العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 09-07-2011, 12:30 AM
omiga omiga غير متواجد حالياً

omiga is on a distinguished road
افتراضي رد: ممكن حد يقولى ابتدى ب اية فى تظبيط العربية دى

الف شكر يا باشا على المعلومات الحلوة دى بس مش عارف ارش الاكسصدامين باللون الاحمر زيهم ولا شكلهم هيبقى وحش؟
قديم 09-07-2011, 01:18 AM
الصورة الرمزية RAYAN
RAYAN RAYAN غير متواجد حالياً

مشرف التعديلات الشكلية
من انا؟: احمد ريان
التخصص العملى: مدير شركة اليجانس لفرش السيارات
هواياتي: الجديد من الافكار والتصميمات

RAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant future

بيتهيألى لو اترشوا احمر اكيد هيبقوا جامدين
وانا ممكن اصطاد فالمية العكرة واقولك ان الفرش بتاع عربيتك عندى وهاعملك خصم عشان مصر موتورز

اليجانس لفرش السيارات
Elegance car lounge

خامات عالية الجودة وجميع الالوان

بارخص سعر فى مصر
وبضمان عامين

صفحتنا على فيسبوك
Facebook page

مواعيد العمل من ١٢ظهرا حتى ١٢ص كل ايام الاسبوع ماعدا الاحد
للاستعلام 01061203070

قديم 09-07-2011, 01:34 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

مبدئيا يا ريت تصور لنا العربية صور بالنهار وركز على الاماكن اللى محتاجة شغل علشان نقدر نفيدك بدقة ...

بالنسبة لتغيير اللون .. انا منصحكش بيه خالص ..

اولا هيقلل من قيمة العربية جامد عند بيعها .. وهيخلى شكلها وحش جدا لما تيجى تفتح اى باب او الشنطة بسبب اختلاف اللون اللى جوه عن اللى بره ..

عموما تغيير اللون مفهوش مشكلة من ناحيه المرور .. العربية هتدخل فحص وتطلع رخصة جديدة باللون الجديد ...

بالنسبة للتعديل .. اه حاجة الميزانية .. فلازم ترسينا ع الحوار علشان برضو نقدر نفيدك كويس ...

على فكره الجنط كفيل بقلب كيان العربية .. انا رأيى ان الجنوط اهم حاجة فى التعديل ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 09-07-2011, 03:28 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

مبدئيا يا ريت تصور لنا العربية صور بالنهار وركز على الاماكن اللى محتاجة شغل علشان نقدر نفيدك بدقة ...

بالنسبة لتغيير اللون .. انا منصحكش بيه خالص ..

اولا هيقلل من قيمة العربية جامد عند بيعها .. وهيخلى شكلها وحش جدا لما تيجى تفتح اى باب او الشنطة بسبب اختلاف اللون اللى جوه عن اللى بره ..

عموما تغيير اللون مفهوش مشكلة من ناحيه المرور .. العربية هتدخل فحص وتطلع رخصة جديدة باللون الجديد ...

بالنسبة للتعديل .. اه حاجة الميزانية .. فلازم ترسينا ع الحوار علشان برضو نقدر نفيدك كويس ...

على فكره الجنط كفيل بقلب كيان العربية .. انا رأيى ان الجنوط اهم حاجة فى التعديل ...
متشكر يا باشا
اول حاجة انشاء الله هصور العربية الصبح بالتفصيل
ثانيا الميزانية يا باشا انا مقسمها على كل شهر ممكن الف او الفين بس كولو مش مرة واحدة
ثالثا انا كنت سالت واحد صاحبى على الجنوط الى الجنط الواحد الاصلى ب1000 يعنى اصرف 4 الف على الكوتش حرام يعنى فلو فى جنوط اقل هتبقى بكام و اية الى هيخنلف فية عن الاصلى
و انا هاخد بنصيحتك و مش هغير لون العربية
و ممكن تقولى رايك فى العربية عموما اقصد الريجاتا يعنى
شكراااااااااااااااااااا
قديم 09-07-2011, 03:31 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RAYAN مشاهدة المشاركة

بيتهيألى لو اترشوا احمر اكيد هيبقوا جامدين
وانا ممكن اصطاد فالمية العكرة واقولك ان الفرش بتاع عربيتك عندى وهاعملك خصم عشان مصر موتورز
اصل في ناس قالتلى هيبقى العربية كلها لونه احمر و دول فيبر يعنى لو اتلونو هيبقى شكلهم وحش فمش عارف اعمل اية
و يا باشا انا هاخد براى الناس و اخلى الفرش فى الاخر خالص و انشاء اللة هنتعامل مع بعض