العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-04-2012, 08:47 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بيجو 508 - كيا سبورتج - بي ام 316

لو بتفكر فى حاجة suv يبقى بلاش سبورتج
فكر فى نيسان قشقاى او سوبارو vx
لو عاوز سيدان بى ام او مرسيدس يبقى زيرو وبلاش مستعمل
وتقبل مرورى
قديم 11-04-2012, 12:01 AM
samehsilim samehsilim غير متواجد حالياً

samehsilim is on a distinguished road

يا استاذ خالد حضرتك ركزت على كل النقط الى كنت ملاحظها على السبورتج , فعلا الصالون فقير جدا و الموتور ضعيييييييف عليها جدا..... انا البيجو عاجبانى اوى اوى اوى بس المشكلة ان سمعة الفرنساوى فى مصر سيئة للغاية
قديم 12-04-2012, 01:04 AM
خالد دبي خالد دبي غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد
التخصص العملى: استشارات ماليه
هواياتي: العربيات والدرجات الناريه

خالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehsilim مشاهدة المشاركة

يا استاذ خالد حضرتك ركزت على كل النقط الى كنت ملاحظها على السبورتج , فعلا الصالون فقير جدا و الموتور ضعيييييييف عليها جدا..... انا البيجو عاجبانى اوى اوى اوى بس المشكلة ان سمعة الفرنساوى فى مصر سيئة للغاية
بص ياباشا توكيل البيجو بيحاول يرجع السوق نرجع تاني لكلامنا للي بقوله هولك البيجو او البي ام او المرسيدس قطع غيارهم غاليه اه لاكن كل فين وفين بص اجيبلك من الاخر مع احترامي اللي قولك قطع غيار وغاليه وتكييف بيكون راكب مرسيدس بتاعت سيدنا نوح ولا بي ام من التمنينات وعاوز تكييف وبيقول قطع غيار انتا بتتكلم في ربيات جديده او على الاقل سنتين استعمال يعني انسى قطع الغيار دي والتكييف وياعم الله يخليك زي ماقلتلك ابعد عن الكيا عامه الكوري كمان ياعم والنبي هترمي 240 الف في كوري روح المعارض ولو عاوز اديني ايميلك وانا هصورلك كلهم وابعتهملك بس كده بس متعملش الجريمه التاريخيه دي وتجيب كيا ده التابلوه بلاستك ولا الجير بوكس زي الزفت وسعرها كتير هقولك علشان ترتاح عارف هنا سعرها كام بمواصفات مصر واحسن كمان 95 مصري بالزبط اليارس والله اغلى منها هنا لا تقولي فور باي فور ولا بطيخ شويه زلط راحت منك وانا مبالفش انا الحمد لله بسوق عربيات وانا عندي 15 سنه ومولود وعايش في الخليج جربت كله دي عربيات كروس اوفر مش فور باي فور وفي فرق ومتوجعش دماغك انا صعبان عليا والله الفلوس دي كلها هات الماني وتوكل لتاني مره اللهم بلغت اللهم فأشهد
قديم 12-04-2012, 01:25 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

B M W

316

i

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 12-04-2012, 01:37 AM
yaso12 yaso12 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

yaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to behold

اولا: احسن توكيل فيهم من حيث قطع الغيار واسعار الصيانة هو كيا والاسوء بيجو واما البفارية فهم كويسين كخدمة غاليين جدا فالاسعار .
ثانيا : ليه مفكرتش فى C180
ثالثا: الاحدث والافخم والاكبر البيجو وبلاش بى ام دلوقتى عشان الفئة الثالثة هتنزل بالموتور التوين تربو والفتيس الجديد ال 8 نقلات