العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 16-01-2013, 06:58 PM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز عربية في حدود 25000

البرايد السيدان مش هاتعرف تخلص فى عربية نضيفة اقل من 29-30 الف
انا كنت فى كونتاكت امبارح بشوف الاسعار لقيت السيدان صحابها طالبين فيها 35 الف مش فاهم ازاى يعنى و العصفوره مطلوب فيها 29 و انت طالع فى حاجه مش مظبوطه مش عارف هو ايه اللى بيحصل و ايه الاسعار المهلبيه دى
بالنسبه للاستاذ اللى بيسال فالمفروض ان العصفوره ب 25 الف و هى اختيار كويس و ماسكه سعرها و مطلوبه لكن هى 1100 سى سى يعنى حكاية التكييف تنساها خالص لانك حتى لو ركبته فمش هيكون فيه اداء
بالنسبه للابيزا فهى طبعا جميله بس تحاول توقع واحده مش هلكانه و هتبقى فى رينج 30 الف و خد بالك العربيه دى بيتلعب فيها من حاجات الفولكس واجن يعنى لو عايز تظبطها بحاجات البولو او الجولف شغال بس شخشخ جيبك بقى
بالنسبه للفليشيا فهى فى رنج 26 الف و تعتبر قويه و حاجتها مش غاليه لكن يعيبها انها ناشفه فى القياده و فى العفشه
قديم 16-01-2013, 07:04 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

بص حقولك على حاجه
انا كان معاى كرولا و بعديها جين 2 بعتها عشان كان قدامى شقه لقطه و عايز اكمل فلوسها
دلوقتى ربنا كرمنى و اشتريت فورد اسكورت و الله هى جت كده صدفه انا كنت بدور على فلشيا بس بامانه الف حمد و شكر ليك يا رب العربيه وقفه على ب حوالى 27 و نص دولقتى بعد ما ظبط فيها شويه حاجات و بامانه العربيه تكاد تتفوق على الكرولا الى كانت عندى نفس الموديل و كانت ب 55 الف "للعلم الى كانت معاى عربيه ملهاش اخت فى حالتها مكنش فيها نقطه بوهيه ولا مسمار متغير حاله فعلا شاذه" لو عايز تشترى دماغك و تركب عربيه محترمه بالفلوس دى دور على حاجه فورد للعلم العربيات دى تصنيع المانى فى الغالب و عربيات محترمه جدا و فيها كل الى انت بتدور عليها
و ربنا يقدم لك الى فيها الخير
قديم 18-02-2013, 02:09 AM
عهد الله عهد الله غير متواجد حالياً

عهد الله has a spectacular aura aboutعهد الله has a spectacular aura about

طيب الفورد دي يا استاذنا . موديل كام و اخبارها ايه في :

المتانه والثبات والصالون وقطع الغيار واسعارها ومدي توفرها وغيره !!!!!!!
لتكتمل المعلومه !

مع الشكرو التقدير