العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 06-08-2010, 11:21 PM
boma 2006 boma 2006 غير متواجد حالياً

boma 2006 is on a distinguished road
افتراضي رد: استغاثه بخبراء البومة ... عاجل جدا البومة بطلت لوحدها بدون مقدمات

شكرا يا رجاله على الردود ... انا رحت انهارده للميكانيكى ونظف الفيش والايدل وحاجات خاصه بالانجيكشن باسبراى والعربيه اشتغلت ولكن لما جيت اشغل التكييف عداد الار بى ام بينزل تحت النص لو انا على الدى او الار وبيكون على النص لو انا على المور وبضطر امور العربيه فى الاشارات علشان بترعش لو انا على الدى والموضوع ده مضايقنى اوى والميكانيكى والكهربائى مش لاقى له تفسير وبيقولى هتظبط لوحدها مع الوقت انما من غير تكييف عداد بيكونى تحت الواحد بشرطه والعربيه هاديه ومش بترعش والامور طبيعيه ومش عارف اعمل ايه
قديم 07-08-2010, 12:00 AM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute

فى سائل تنظيف بيتباع فى البنزينه عبوه لونها احمر كده هاته وضيفه على البنزين وانته بتمون
لو لسه فى اى رواسب بعد التنظيف اللى انته عملتها هيشلها
وابقا طمنا
قديم 07-08-2010, 12:22 AM

اوك هجربه بكره واشوف وربنا يسهل ويجيب نتيجة
قديم 07-08-2010, 01:47 AM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

لازم العربية تتحط علي السكانر علشان نعرف العطل بدقة أي عربية شغالة بنظام الحقن الالكتروني بتعتمد علي قراءة حساست أو سنسور اي حاجة فيهم بتبوظ بتؤدي لخلل في منظومة الحقن فلازم العربية تتحط علي الجهاز السكانر علشان نقدر نحدد الخلل جاي منين
قديم 16-08-2010, 10:03 PM

الحمد لله الموضوع انتهى على خير وطلع الايدل كنترول بيعلق وده اللى بيرفع الار بى ام لما تشغل التكييف ونظفته لكن دون جدوى واضطررت اشترى واحد استيراد وركبته مكان القديم والعربيه ظبطت الحمد لله رغم ان الميكانيكى قالى انه نادرا لما يبوظ بس الحمد لله انها جت على قد كده على فكرة انا جبته استيراد ب 200 جنيه من عند سوسو اللى فى المريوطيه وركبته وانا واقف عنده فى دقيقتين والعربيه فرقت جامد اوى فاى حد عنده مشكله فى الار بى ام يلاقيه مثلا بينزل جامد والعربيه بترعش مع التكييف او مع الغيارات يبقى ايدل وهو ثمنه استيراد كويس مش غالى لانه جديد فى التوكيل بيعدى الالف جنيه.... شكرا للجميع على مشاركتكم وربنا يسترها علينا كلنا