العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 09-06-2010, 01:10 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا غرقان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد يونس مشاهدة المشاركة

ان شاء الله هاعمل الصيانه في مركز خدمه العدوي علي طريق المحله المنصوره لانهم متخصصين في اللانسر وكمان مضمونين زيهم زي التوكيل وانا سالت علي السعر عرفت ان صيانه الالف كيلو تكلفتها 375جنيه{غيار زيت وفلتر وتربيط عفشه_وضريبه}فما رايك يا نجم استمر وارووح ولا عندك راي تاني
ربنا يوفقك اللى يقدر يفيدك جدا فى الموضوع دة ان شاء الله بخصوص مركز العدوى هو حازم باش وربنا معاك وموفقك ان شاء الله وتقبل خالص التحية ودمت بود
قديم 09-06-2010, 04:45 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

كويس كده بس انا متهيالي ان صيانه الالف كيلو مش بيبقي فيها تغيير زيت

حـازم خـضـر

قديم 09-06-2010, 08:45 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

انا عملت صيانة 10 الاف فى التوكيل وكانت 430 تقريبا ً وهى نفس صيانة الالف
وتم تغيير زيت موبيل 1 وفلتر زيت ( وتغيرهم مهم كما ذكروا لى فى الالف الاولى ) لان الزيت الموجود فالعربية بيبقى زيت تليين للألف كيلو الاولى . كما ان ضرورة تغيير الفلتر بسبب ان فترات التلين الاولى قد يوجد رايش او برادة نتيجة احتكاك الموتور فى بداية التشغيل
وتم تربيط العفشة وضبط الموتور وشد فرامل اليد
ودة الرابط بتاع الموضوع

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22911
قديم 10-06-2010, 02:48 AM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

ياباشا انا افضل انها تتعمل فى التوكيل
انا بعمل اى حاجة فى التوكيل كفاية راحة البال
قديم 17-10-2010, 04:39 AM
ahmed elzawawy ahmed elzawawy غير متواجد حالياً

ahmed elzawawy is on a distinguished road

طالاما العربيه خليجي مش حتخش التوكيل
انا وانا بشتري عربيتي 2006 قالي الفرق بين المصري والخليجي انك ملكش توكيل صيانه
قلت مش مهم وجبت الخليجي وبعمل عربيتي صيانه بره التوكيل وتمام الحمد لله