العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 31-07-2009, 04:40 PM
dr_abooody dr_abooody غير متواجد حالياً

dr_abooody will become famous soon enough
لانسر 2007 اية رايكم فيها

اية رايكم في لانسر 2007 خليجي مانيوال 1600

اية مميزات الخليجي عن المصري

و اية نظام في الساوند سيستم

و عايز اعرف اخبار ثباتها اية و الموتور مواصفاتة اية

ووزن العربية كام و استهلاك البنزين كام في الصفيحة
قديم 31-07-2009, 10:48 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لانسر 2007 اية رايكم فيها

عربيه كويسه و ال 1600 و مانيوال حتبقي لذيبذه في السحب
بالنسبه للثبات فثباتها كويس جدا
انا ملاحظتي عليها التكييف بتاعها مش قوي زي الكورولا مثلا
يعني ركبت ال 1300 منها ما عجبتنيش مع التكييف نهائي غير ان
التكييف كان وحش
ال 1600 سحبها حلو بس برضه اقل من ال 1600 يعني كنت متوقع منها اكتر من كده
و برضه التكييف مكنش قوي زي الياريس مثلا
انا بتكلم عن عربيات ركبتها و كانت حالتها كويسه عامله 40 و 20 الف كيلو مش كتير.
الصيانه بتاعتها سهله و قطع غيارها متوافره

حـازم خـضـر

قديم 01-08-2009, 01:41 PM
الصورة الرمزية PoweRPassioN
PoweRPassioN PoweRPassioN غير متواجد حالياً

PoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud of

في نفس الفئه السعريه الالنترا افضل بمراحل في النعومه والثبات و.....
كمان النيو سيراتو المانيوال ولو انها فقيره من جوه في المانيوال

Dr.Ahmed AlSherif

هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل
قديم 04-03-2010, 02:37 PM
الصورة الرمزية zoro3027
zoro3027 zoro3027 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق اليابانى
التخصص العملى: الطب
هواياتي: مفيش

zoro3027 is just really nicezoro3027 is just really nicezoro3027 is just really nicezoro3027 is just really nice
رد: لانسر 2007 اية رايكم فيها

أنا معايا لانسر 2007 1600 سىسى أتوماتيك وهى عربية أكثر من رائعة من ناحية الثبات والهدوء والتسارع والتكيف كمان قوى جدا
بس فى حاجات لازم حضراتكم تعرفوها ودة بخبرتى فى اللانسر 2007
اولا لما أشتريت العربية لقيت فى واحد جة للموزع بتاع الانسر و قال له أن العربية سحبها ضعيف جدا بصراحة أنا كنت خلاص أشتريت و دفعت الفلوس 104000 جنية دة سنة 2007 بس اللى طمنى ان الموزع قال لة لازم حضرتك تجرى بالعربية و تضغط على دواسة البنزين للآخر وتنتظر على العربية شوية لغاية ماتفتح ودة طبعا مش كل مرة دى مرة واحدة بس طب لييييية؟
العربية دى فيها كومبيوتر وبيقرأ طريقة سواقة حضرتك ولازم تعمل القصة دى علشان يفتح الموتور على فكرة أنا جربت الطريقة دى على طريق العين السخنة القطامية وكنت ماشى على 170 وبعد كدة العربية مش بتاخد اى وقت فى التسارع وبتفتح علطول الكلام اللى بقولة لحضارتكم دة والله العظيم بجد و أنا جربتة بنفسى
ثانيا العربية فيها ABS ودة بييها ثبات عند المناورات و الغرز و الفرملة حاجة روعة عن تجربة
ثالثا التكيف كان مضايقنى جدا وكان لازم أشغلة على 4 فى الصيف حاجة تخنق لغاية مارحت محطة موبل اللى فى آخر شارع فيصل وكنت بغسل العربية الراجل قالى أنضفلك فلتر التكيف قلتلة أنا لسة منضفة وأنا بنضف موتور العربية قالى فين يابية الفلتر دة شاورت لة على الفلتر قعد يضحك عليا وقالى يابية دة فلتر الهوا بتاع الموتور قلتلة أمال فين فلتر التكيف قام فتح الدرج بتاع الجاونتيات ( هما بيسموه كده) اللى فى التابلوه اللى أمام الكرسى اللى جنب حضرتك وضغط على ذر ونزل الدرج لتحت وجاب مفك صليبة وفك الفلتر لونة ابيض قصدى أسود هو بقى أبيض بعد مانضفة بالكومبيرسور وركبت العربية بعد التنضيف دة يابشوات حاجة تجنن التكيف على 2 وكأن حضرتك حاطط مروحة على سرعة 5 فى وجة سعادتك تلاجة تلاجة

قديم 11-04-2010, 06:49 PM
الصورة الرمزية VITO_VITO
VITO_VITO VITO_VITO غير متواجد حالياً

VITO_VITO is on a distinguished road

بعد اذنكو كمان يا جماعه انا هضيف حاجه بالنسبه للتكييف انا عندي برده التكيف كنت بشغله علي اربعه كان يعمل صوت غريب كده زي ما يكون في حد بيصفر جوه في التابلوه وبعدين روحت اكشف عليه فك الفلتر ونضفه وعلمني افكه وقالي علي فكره حلوه اوي قالي نضفه بالهوا وبعد كده رش عليه برفان وبعد كده هتشغل التكييف هتلاقيه مطلع فريون وريحته برفان ودلوقتي بشغله علي واحد مع الفاميه بيخلي السياره تلاجه بجد لانسر 2007علشان كده لازم الفلتر يتنضف علطول