العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 14-09-2012, 12:04 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold
نقاش أتفاجئت لما عرفت ان الزجاج أنواع ؟؟؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... في البداية أنا كان الزجاج الخلفي لعربيتي اتكسر ورحت ركبت زجاج جديد اتكلف بالظبط 185 ( عربية لانوس 2008 ) ورحت بقا بحكي لواحد صاحبي قالي جبت ازاز الواح وله طبقات قولتله نعم يا باشا أنت تقصد إيه .. قالي لازم تجيب زجاج طبقات علشان لما بينكسر بيتفتت انما الالواح بيتكسر زي الكوباية كده ولو وقع على حد هيدبحه ... وطبعا انا كنت ركبت خلاص وكمان مش متأكد من المعلومة دي لأن من وجهة نظري إن أي زجاج للعربيات مهما اختلفت جودته بيبقى مصمم طبقا لمعايير معينة وهيتحمل ظروف عمل السيارة ومش معقول هيبقى فيه كلام من ده ...
ايه رأييك ؟؟؟؟؟
قديم 14-09-2012, 12:29 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أتفاجئت لما عرفت ان الزجاج أنواع ؟؟؟

فى قسم العروض بتاعنا هتلاقى عرض فى موضوع باسم زجاج محمود عمر اقراه هتلاقى صاحب العرض بيدى عروض على انواع زجاج مختلفه وبيتكلم عن موضوع الطبقات واللى اعرفه ان اغلب الانواع دلوقتى بقت 3 طبقات

عموماً هو فعلاً اى قزاز لاى عربيه دلوقتى فيه منه انواع كتير مابين مصرى وصينى او اصلى فلازم تسأل كويس قبل ما تشترى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 14-09-2012, 01:43 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold

المشكلة اني مكنش فيه وقت اسال وكمان انا في طنطا يعني على ما اروح مكان فيه شغل وانواع وكده اقرب مكان المحلة وسفر وبتاع ده غير ان ذكرياتي معاها مش حلوة
طيب هوه فيه حل وله ايه انا كده قلقت
قديم 15-09-2012, 04:31 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

متقلقش نفسك ولا حاجة وممكن اوى يكون النوع اللى انت جبته كويس
ولو عايز تطمن ممكن تروح تسأل عند واحد بتاع قزاز

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 17-09-2012, 01:35 AM
الصورة الرمزية diaahsn
diaahsn diaahsn غير متواجد حالياً
من انا؟: veterinarian
التخصص العملى: veterinarian
هواياتي: playstation

diaahsn is a jewel in the roughdiaahsn is a jewel in the roughdiaahsn is a jewel in the roughdiaahsn is a jewel in the rough

http://www.drgreiche.net/ شوف كده الموقع دة واتصل بيهم مصنعهم فى العاشر من رمضان بيركبلك الازاز بحرفية شديدة وخامات ممتازة طبعا بس اتصل واعرف الاول الموديل موجود ولا لاء

سبحان الله وبحمدة سبحان العظيم