العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 16-10-2010, 10:27 PM
mohamedkamel8677 mohamedkamel8677 غير متواجد حالياً
من انا؟: ana da2mn barkb vw tdi
التخصص العملى: free
هواياتي: cars

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough
افتراضي رد: انا حزين على الميجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercedes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

أهو سيادتك تستاهل جايزة كبيييييييييييييييييرة على الكلمتين دول .

MERCEDES S550
الف شكر يا mercedes انا بس قولت كلمة حق عشان انا مر على فى شغلى كل ماركات العربيات الاوروبية البنزين منها و الديزل و فحصت عربيات كتير جدا و كمان كل الموديلات الجديدة حتى هذة اللحظة شفناها و جربناها و عارفين عيوبهم اية و انا اتعودت خلاص انى ابص للعربية من زاوية تانية غير الشكل الداخلى و الخارجى و فى الاخر برضة ركوب العربيات دة اذواق
قديم 17-10-2010, 04:41 AM
الصورة الرمزية johnny161094
johnny161094 johnny161094 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكلية اداب جامعة عين شمس
هواياتي: القراءة و كورة القدم و قيادة السيارات

johnny161094 has a spectacular aura aboutjohnny161094 has a spectacular aura aboutjohnny161094 has a spectacular aura about

انا ولدي الحمد لله كان معاه رينو ميجان 2 موديل 2006 فول اوبشن فتحة سقف بانوراما و الحمد لله خلصنا منها مع اننا كنا جايبنها زيرو مش فاكر بيكام بالضبط بس كانت معدية 130 الف و بعناها ب60 الف يعني ابويا خسر 70 الف علي الاقل في 4 سنوات و في اعتقادي العيب ليس بالتوكيل هي صحيح قطع غيارها نار و محدش بيفهم فيها غير التوكيل بس دة موجود في عربيات تانية كتير و محدش بيقول عنها كدة انا من رائي العيب بكمبييوتر السيارة لانة به خاصية خالق الاعطال كل شهر لازم تدفع ما لا يقل عن 300 رفايع غير بقي لما تحب تشدها مرة واحدة دة موال تاني انا عن نفسي كنت اعشق سواقتها وراحتها و هدوء موتورها ولاكن ابي كان يكره اليوم الي جابها فيه لانها كانت خاربة بيتة في الفلوس العربية اول لما جت اعدت بتاع سنتين بنت خلال بعد كدة اتعفرتت و ركبها ميت عفريت انا عن نفسي احب جدا شركة رينو و مقطنع ان اكيد الشركة غلططت في العربية دي بس لا اعتقد ان موديلاتها الجديدة كدة انا عن نفسي احب العربية الرينو انما ابويا بقي كل لما يشوف عربية عليها علامة الرينوه يتف عليها و يمشي اسف علي الاطالة بس بجد العيب مش التوكيل العربية هي العيب الكبير
قديم 19-10-2010, 07:03 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

كل التوكيلات ......................... ......................... .................
قديم 19-10-2010, 07:41 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
نقاش رد: انا حزين على الميجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedkamel8677 مشاهدة المشاركة

[RIGHT]
الف شكر يا mercedes انا بس قولت كلمة حق عشان انا مر على فى شغلى كل ماركات العربيات الاوروبية البنزين منها و الديزل و فحصت عربيات كتير جدا و كمان كل الموديلات الجديدة حتى هذة اللحظة شفناها و جربناها و عارفين عيوبهم اية و انا اتعودت خلاص انى ابص للعربية من زاوية تانية غير الشكل الداخلى و الخارجى و فى الاخر برضة ركوب العربيات دة اذواق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يعنى أفهم من كلام سيادتك أنى لو عايز اجيب مرسيدس عيون E200 , أخلى آخرى موديل 1997 لأن اللى بعد كده , موتور من انتاج دايملر و بتورده لمرسيدس لكن لحد 1997 , كان الموتور من انتاج شركة مرسيدس نفسها , صح؟؟؟؟

MERCEDES E200

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 19-10-2010, 08:23 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

محتاجين تبصوا على الموضوع ده

سؤال لملاك الميجان، ليه بتبيعوها برخص التراب

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=1474

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش