العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 02-10-2013, 07:50 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تحديث خريطة مصر على GPS السيارة

لأ أبداً أنا مقصدش خرائط تفصيلية لجنوب سيناء ،، أنا أقصد خرائط تفصيلية للقاهرة ، لأن معظم الخرائط الموجودة مابتظهرش احياء فى القاهرة زى ( الحرفين - الدويقة - باب الوزير والدرب الاحمر ... ألخ )))
فده اللى أنا أقصده ، ياريت لو فى خرائط تفصيلية بدقة أكثر لاظهار تلك الاحياء

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 03-10-2013, 12:21 AM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

لأ أبداً أنا مقصدش خرائط تفصيلية لجنوب سيناء ،، أنا أقصد خرائط تفصيلية للقاهرة ، لأن معظم الخرائط الموجودة مابتظهرش احياء فى القاهرة زى ( الحرفين - الدويقة - باب الوزير والدرب الاحمر ... ألخ )))
فده اللى أنا أقصده ، ياريت لو فى خرائط تفصيلية بدقة أكثر لاظهار تلك الاحياء
ان شاء الله بكره حشوف الخريطة اللى عندى فيها التفاصيل ديه ولا لأ
وعلى فكرة ممكن انك تشوف الخرائط ديه على جهاز الكمبيوتر اللى عندك باستخدام Windows Ce Emulator

قديم 03-10-2013, 10:52 AM

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

أنا جربت النهاردة الخريطة اللى حضرتك نزلتها ووجدتها شاملة على كل المناطق اللى حضرتك ذكرتها.
وديه screen shoots لبعض المناطق مثل منشية ناصر ومدينة السلام والحرفيين

يمكنك تشغيل الخريطة على جهازك اللاب أو ال PC باستخدام برنامج iGO الخاص بال PC ويمكنك داونلود البرنامج من اللينك ده
http://4pna.com/showthread.php?t=553
وهو البرنامج التانى iGO8.3 (v.8.3.1.59883) - PC
وبعدين تنقل ملفات خريطة مصر الى folder .. content سيعمل البرنامج مباشرة بدون Setup

جرب كده وقولى النتيجة ايه وبعدين نشوف اذا كانت المشكلة فى نسخة ال iGO على جهاز النافيجاتور أو مشكلة أخرى.

قديم 04-10-2013, 05:37 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atgps مشاهدة المشاركة

أنا جربت النهاردة الخريطة اللى حضرتك نزلتها ووجدتها شاملة على كل المناطق اللى حضرتك ذكرتها.
وديه screen shoots لبعض المناطق مثل منشية ناصر ومدينة السلام والحرفيين

يمكنك تشغيل الخريطة على جهازك اللاب أو ال PC باستخدام برنامج iGO الخاص بال PC ويمكنك داونلود البرنامج من اللينك ده
http://4pna.com/showthread.php?t=553
وهو البرنامج التانى iGO8.3 (v.8.3.1.59883) - PC
وبعدين تنقل ملفات خريطة مصر الى folder .. content سيعمل البرنامج مباشرة بدون Setup

جرب كده وقولى النتيجة ايه وبعدين نشوف اذا كانت المشكلة فى نسخة ال iGO على جهاز النافيجاتور أو مشكلة أخرى.
أولاً أنا بكرر شكرى لحضرتك على أهتمامك بحل المشكلة عندى ، جزاك الله خيراً وجعله فى ميزان حسناتك

ثانياً: كنت عاوز من حضرتك تبعتلى لينك التحميل بتاع مشغل النافيجاتور وكمان نسخة الخرائط اللى أنت شغال عليها وبتظهرلك احياء القاهرة التفصيلية ، وشاكر جداً لحضرتك مرة أخرى.

معلش كنت عاوز اعرف كمان ، هو رابط التحميل بتاع التشغيل على جهاز الكمبيوتر ، كله ما أشغله عشان انظر للخرائط من على جهاز الكمبيوتر ، يكتب أنه بيبحث عن أشارة GPSومش عاوز يفتح الخرائط ، هل فى حل تانى لرؤية الخرائط

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

التعديل الأخير تم بواسطة ابو هيما ; 04-10-2013 الساعة 05:45 PM
قديم 06-10-2013, 11:19 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

أولاً أنا بكرر شكرى لحضرتك على أهتمامك بحل المشكلة عندى ، جزاك الله خيراً وجعله فى ميزان حسناتك

ثانياً: كنت عاوز من حضرتك تبعتلى لينك التحميل بتاع مشغل النافيجاتور وكمان نسخة الخرائط اللى أنت شغال عليها وبتظهرلك احياء القاهرة التفصيلية ، وشاكر جداً لحضرتك مرة أخرى.

معلش كنت عاوز اعرف كمان ، هو رابط التحميل بتاع التشغيل على جهاز الكمبيوتر ، كله ما أشغله عشان انظر للخرائط من على جهاز الكمبيوتر ، يكتب أنه بيبحث عن أشارة GPSومش عاوز يفتح الخرائط ، هل فى حل تانى لرؤية الخرائط

الصور السابقة Screenshots بتفاصيل أحياء القاهرة من نفس الخريطة اللى نزلت اللينك بتاعها
https://www.dropbox.com/s/3cr11vaega0j48n/eyg2012.rar?m

وعلى فكرة لقيت فيها تفاصيل شرم الشيخ والغردقة وكذلك كل مدن ومعظم مراكز الوجه القبلى والبحرى، وهى تعمل جيدا على جهاز النافيجاتور.