العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 12-08-2010, 09:47 PM
ابو تسبيح ابو تسبيح غير متواجد حالياً

ابو تسبيح is on a distinguished road
افتراضي رد: تقرير شامل عن الآفيو

الحمد لله .. ان حجزت الافيو .. وبأشكر ابو نورا على تقريره وحياديته .. بس كنت عايز ألفت النظر الى ان اللى اشتروا أفيو وهى منتشرة حسب ملاحظتى انشار هايل .. ومش كللهم بيدخلوا مواقع السيارات علشان يقولوا رأيهم .. يعنى ببساطة أراء السادة الاعضاء الافاضل مش بيمثلوا غير نسبة ضئيلة جدا جدا من ملاك الافيو .. وده مش تقليل أبدا من اهمية اراءهم اوملاحظاتهم او تقاريرهم .. ولهم كل الشكر والتقدير .
قديم 01-09-2010, 02:33 AM
m7md296 m7md296 غير متواجد حالياً

m7md296 is on a distinguished road

اللى كتب الموضوع ده ... سورى يعنى ... مبيفهمش اى حاجة وشكله كده مركبش الافيو اصلا وبيتفرج عليها وهى ماشية فى الشارع وبس
قديم 05-09-2010, 09:55 AM
هايل هايل غير متواجد حالياً

هايل is on a distinguished road

انا راكب افيو بقالى سنه ونصف زيرو مفيش منها اى حاجه من الى انت قلت عليها وركبت قبلها لانسر ونيو اكسنت ودايو وفرنا الاكسنت حلوه علشان المكنه 1600 وبصراحه هى اجمل ركوبه فى سعر السبعين الف وبسافر شغلى يوميا بالسياره 150كيلو رايح و150 كيلو جاى غير الفسحه بليل مع الصحاب كان نفسى فى حاجه واحده مش موجوده فى الافيو انها تكون 1600 سى سى
قديم 01-10-2010, 03:34 PM
aveo aveo غير متواجد حالياً

aveo is on a distinguished road

[QUOTE]حرام عليك يا اخى انتا خلت العربية متسواش جنية واحد على فكرة انا معاية الافيو 2010 ومعملتش معاية اى حاجة من اللى انتا قلت عليها يبقى اللى انتا بتكلم عليها اكيد فيات 128 و لا انا غلطان لوانتا شوفت الحاجة اللى قولت عيها معلش فى الكلمة يبقى انتا مهمل فى عربيتك و شكرا
قديم 11-10-2010, 10:12 PM
Ahmed_elsaher Ahmed_elsaher غير متواجد حالياً

Ahmed_elsaher is on a distinguished road

ياااااااااااااااه أخيرا" أصحاب الأفيو بيدافعوا عنها ..... الحمد لله
أنا معايا أفيو 2011 و الحمد لله لسة مشفتش فيها حاجة أكيد عشان لسة جديدة و أكيد قبل ما أشتريها سألت ناس معاهم منهم 2 بيفهموا في العربيات جامد و قالو لي ممتازة ... وكمان واحد بيبهدلها مشاوير و شد و يقرص عليها حتى ملينش أول ما جبها و هي معاه من سنتين ماشتكاش من حاجة غير حاجات صغيرة و تافهة

و بردو مبقولش إنها أحسن عربية و مفهاش عيوب لأ فيها زي موضوع ال RPM بس مش كلها

الخلاصة إنت هتحافظ عليها هتعيش معاك ... لكن لما تبهدلها ما تشتمش فيها لأنك انت اللي غلطان و بتعيب على العربية
وده حال أي حاجة لو أهملت فيها

الحمد لله الذي هدانا اهذا وما كنا له مهتدين لولا أن هذانا الله