العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 16-12-2013, 07:47 PM
هانى ظريف منصور هانى ظريف منصور غير متواجد حالياً

هانى ظريف منصور will become famous soon enough
افتراضي رد: شفولى حل مع غبور وحماية المستهلك

والله انا كنت بفكر اشترى العربيه دى بس بعد الكلام دة تراجعت انا عاوز عربيه اتمتع بيها مش عربيه تجبلى ضغط دم
قديم 16-12-2013, 10:23 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of

السلام عليكم
انا عارف العربية دى من ساعة ما نزلت انها سيئة جدا وانا نصحت زميل عزيز ليا كان هيدبس فيها من اسبوع لانها كانت عجباة جدا واقنعتة انة ما يشتريهاش وفعلا راح اشترى لانسر 2014 من يومين بصراحة الواحد مش لازم يسترخص فى حياتة .الواحد يجيب عربية ماركة محترمة وتوكيل محترم لصيانة العربية بعد كدة
ولصاحب المشكلة قلبى معاة وقريبا هشوفلك حل ولو وفقنى الله للحل هكتبلك علية
تحياتى
قديم 17-12-2013, 01:39 AM
tigerroad tigerroad غير متواجد حالياً

tigerroad will become famous soon enough

شكرا للجميع على التفاعل
العربية ظهر فيها عيب جديد فى بوية العربية عند الرفرف الشمال لونها اتغير افتح عن باقى لون العربية غسلتها اكتر من مرة لعل وعسي تكون ..... لكن للاسف البوية اصبحت لون ولون ومكتوب انى البوية فى الضمان انى ضمان انا مش عارف يعنى اية يقلى مفيش دخول غير بحجز ومعاد الحجز يكون بعد شهر ونص ?
علبة الفيوزات السلك الرئيسي الى جى من الضفيرة بيعلق فبيبطل العربية وانت ماشي وعلى سرعات اانى كل شغلى بيها سفر وطبعا الفرامل بتحجر تخيلو عربية زير بنزل ازق السلك!!!
سفنج الكرسي الشلتة وانا نازل بتنزل معايا بتسيب الحديد وبتطلع
الفرامل هدمر الطنبير قريب ومن صيانة ال1000 وانا بناهد ومفيش امل
لمبة الانجكشن منورةعلى طول
التكيف بيشتغل لوحدو !!!!
والكاست بيطفى لوحدو وهوة شغال ولما كلمت الصيانة الخاصة بتاعتو قالولى ممكن تدفع 750 جنية وديك غيرو احدث!!
فرامل الخلفية وانت ماشي تفكر تسرع بعد 150او 160 تصدر صوت كانى العربية هتنفجر
انا عايز اوصل لحل وفعلا ههمل الورقة وهعلقها على الزجاج ورا...
لانى فعلا حاسس انى راكب كنبة وفلوسي راحت فالارض
ومعرفش غبور كان ممتاز فالتعامل معايا فى الهيونداى لكن مع الجيلى اصبح تعاملو زى الزفت
والله انا تعاملت مع توكيلات اخري اول مرة القى تعامل بالاسلوب دة من 12/10/2013 مقدم الشكوىولليوم ولا حياة لمن تنادى

مديرين تسويق غبور وجيلى الى فالمنتدى فينهم ؟؟
قديم 17-12-2013, 01:55 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

بخصوص البنزين لازم تعمل معايره للأير ماس على ظروف التشغيل بتاعتنا هنا فى بوت بيعمل ده جوه العلبة و صحبى عملها بأيده و مودهاش للتوكيل

الضفيرة ممكن ترمها كل سيركت الصينى وحش و القصدير بتاع كل الصينى معفن فمتستغربش لو لقيت اى حاجه فصلت منك و انت ماشى

لو عندك محامى ممكن تقاضيه و تبعت صورة القضية للشركة الام نفسها و تخرب عليه التوكيل كله بس الموضوع ده محتاج عدد و تضامن اكتر من عضو

قديم 17-12-2013, 07:12 AM
cars admire
Guest

Angry رد: شفولى حل مع غبور وحماية المستهلك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

مع الأسف كلامك صحيح يا أستاز أحمد بس نقول الحمدلله وربنا يستر على اللى جاى
الصاج فعلا ضعيف واستهلاك البنزين بيكون كبير لو محمل العربية بتلف بيها كتير

إطبع الورق فى أقرب فرصة وحاول على قدر ما تقدر تفضحهم فى الشارع أكيد هيحلولك المشكلة لأن الدعاية بالنسبالهم شيء مهم والعربية بتنتشر وخصوصا بتوع التاكسيات الغلابة وموظفين الحكومة اللى اشتروها بالقسط زى حلاتنا

http://www.relines.ru/catalog/geely-...r-controller-2

الكلمات الدليلية
حماية المستهلك،غبور،جيلى