العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 24-07-2010, 03:37 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: أدب الرحلات

ههههههههههههههههههههههههه

كان زمانك مزنوق زنقة بس حظك دقنك ديه هيه اللي شدتك من الحوار ده
قديم 24-07-2010, 04:14 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

والله ياعم ده ربك هو اللى بيلطف بالواحد
قديم 24-07-2010, 05:05 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

نكمل
فاكرين موضوع زجاجة الريحة اللى شبه القنبلة اللى كنا اتكلمنا عليها قبل كده
المهم
برضه كنا واخدين منها شوية وجينا فى المنيا وكمين وقفنا وكنا بالليل وكان جمال السواق (فاكرينه ؟ الشخصية اللذيذة ده) مكانش نام من يومين
واحنا داخلين الكمين الظبط شاف شكله شك فيه فقال له انزل فنزل شم ريحة بؤه(فمه)لقى مفيش غير ريحة السجاير بص عليا وقال عايزينك فى كلمتين انا (فى سرى) هما كلمتين برضه؟
قال العربية فيها ايه
عطور
ايه
عطور
ايه
عطوووووووووووور
فكرنى بهنيدى فى فيلم بليه لما يسال الواد ويقول له تفاهة
فقال دمور يعنى ايه ففهمت انه مش سامع كويسة
فقلت عطووووووور يعنى ريحة
ريحة ايه
ريحة حلوة ياباشا
عندنا حاجة ب20 جنيه وب35 وب45 وفى حاجة رائعة ب90
فقال بغضب ( وكشر ف وشى تكشيرة عرفت بعدها انى محبوس مدى الحياة )/ هو انا موقفك علشان اشترى منك ؟؟ انت هتقف تبيع فى الكمين ؟؟؟
ورينى كده ؟ افتح الشنطة

فوريته فبص حواليه وميل عليا وقال بصوت واطى / الاسعاردى غالية اوى اتهاود شوية
فانا بلعت ريقى واتطمنت شوية / ياباشا دى حاجات نضيفة وهفتح افرجه فقال ايه اللى بتهببه ده انت هتعمللنا فرش وتفرش جوه الكمين ؟ ده بينى وبينك على ميفتشو العربية نكون اشترينا انا عايز القنبلة دى بكام دى ؟ فقلت( ف سرى) يادى النيلة على القنبلة وكانت ايامها غالية دلوقت رخصت
قلت له ب95 لا غاليه هدفع 60 بصراحة انا بجيبها ب75 وانتو تجار جملة هتبيعوها ارخص
انا ف سرى / ياابن العفريتة ده انت اتاريك عارفها فقلت له مينفعش ياباشا
المهم واحنا قاعدين بنتناقش جه المخبرين و2 امناء وقالو بعصبية وكأنهم اكتشفو اكتشاف / الحق ياباشا لقينا معاه قنابل فضحك وبص لى قال هتبيع كويس والا اخليهم يفوروك فانا فى المواقف دى مبفهمش الهزار قلت له ياباشا اللى تشوفه فقال خلاص هدفع 70 فقلت ماشى
فالمخبرين اتغاظو جدا لانهم كانو فاكرين انهم اكتشفو قضية وتنظيم وحكاية وفوجئو بالظابط بيشترى قنبلة منهم
فواحد فيهم قال بلهجة صعيدى لاتخلو من الغيظ / كل دى برفمانات (برفانات ) بس هو قالها كده طيب اندشها(ندشها ) فى الارض نشوفها جنبلة والا لأ فالظابط بص له /غور ياله من هنا افرض كانت قنبلة بجد تفجرنا احنا والكمين كله
كل ده واحنا ناسيين جمال السواق ببص عليه لقيته نايم جوه العربية ولا كاننا بنتفتش وواقفين فى كمين وامن الدولة حوالينا فى كل حتة ومحاصرين وممكن اى حد يسرق اى حاجة
فالظابط قال / ماله ده هو بيتعاطى حاجة (طبعا دى كهانة من الظابط بس على مين اللى ادامه صعيدى) فقلت له ده زيادة عن كوباية القهوة والسيجارة ملوش بس هو منامش من يومين فقال حرام عليك انت كده بتفحته (يعنى بتموته فى الشغل) فقلت له ياباشا انتى بتهدى النفوس والا ايه
المهم صحيناه مش عايز يصحى قوم ياجمال يقول خلينا شوية
شوية ايه الله يسامحك واحنا ف كمين كده طب ادام شوية
قوم ياجمال
مفيش لزق فى الكرسى و خخخخخخخخخخخخخخ
وشخير بصوت عالى جدااااااااا
لدرجة ان الظابط قال/ ايه ده صحيه لو جه تفتيش يقولو علينا ايه عاملين الكمين لوكاندة
روحت جايب زجاجة مية ورشيت عليه
لقيته قام مخضوض / فى ايه وفاكر نفسه فى بيتهم
ولقيته بيزعق انا قلت 100 مرة محدش يصحينى بالطريقة دى انتو يا ........ ولسه هيشتم لقانى انا والظابط واقفين قصاده اتلفت حواليه فقال معلش ياباشوات افتكرت نفسى فى البيت
الظابط بص له وقال حد ينام فى كمين يابالك الرايق يااخى
ومشينا واحنا بنضحك ونتريق ولقيته سأل سؤال حرق دمى
هما عملو معاك ايه وصاحبتهم ازاى
ايه ده ياعم هو انت نمت من امتى
فقال اول مابتدو يفتشو
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياجمال
قديم 24-07-2010, 09:16 PM
corsair
Guest

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه

يا ريت يا خلوده تجيبلنا جمال ده معاك في المقابلة الجاية ههههههههههههههههههههههههه هه

واحلي حاجه العساكر الصعايدة دول لما بيقولك ارميها في الارض علشان لو انفجرت نعرف انها قنبلة ههههههههههههههههههههههههه هههه

عامل زي ابو العربي لما شد الفتيل ورما القنبلة علي زميله ههههههههههههههههههههههههه هههه
قديم 24-07-2010, 09:59 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة

والله يابنى م شفته من 9 سنين كان سواق تاكس لذيذ وكاره مهنة التاكس فكان دايما يطلع معانا فى سفرياتنا
بس فعلا فعلا
انت عارف الراس الكبيره ؟؟
جمال ده راس اكبر منها دمااااااااااااااااغ
ده انا سألته ازاى تنام فى الكمين وهما بيقلبو العربية قال كنت تعبااااااااااااان جدا ومنمتش من يومين ثم انا عارفهم عايزينك انت علشان دقنك ولو حصل حاجة هياخدوك انت وانا اروح هههههههههههههههههههههه
ياراجل ده فى حكاية القنبلة الأولانية لما سحبوا على المدافع وكده الظابط اصبح عارفنا
وكل م نعدى على الكمين ده بعد كده نحيى الظابط يقول ازيكو يابتوع القنبلة وكانت الناس تستغرب ظابط وبيحيى ناس بيقول لهم ازيكو يابتوع القنبلة من غير مايقبض عليهم
وانا كنت استعجب هو الظابط ده مبيتحركش من الكمين ده
كل م نعدى نلاقيه قاعد فيه ؟
هو ممفيش غيره والا يكونش صاحب الكمين والا مأجر الكمين ايجار جديد
المهم
مرة جمال بيحيه ازيك ياباشا فالظابط مردش مش يمشى جمال ؟؟
لا و دى تيجى لازم يجيبلنا مصيبة
وقف وبينده عليه
ياباشا ياباشا ياباشا
احنا بتوع القنبلة احنا بتوع القنبلة
الظابط سمعها فقال للمخبرين هاتوهم
الله يسامحك ياجمال
طبعا لو جرينا هيبقى هروب واقتحام كمين ومشكلة تانية
وخاصة ان عربيته داتسون قديمة يعنى لا هتنفع ولاتشفع فى الجرى
رجعنا
خير ياباشا
عايزين نفتش العربية
ليه ياباشا
رد بغلاسة/ كده
بعد م فتشها
قال وايه حكاية القنبلة
قعدنا نشرح له ونفكره مش فاكر الزهايمر جاله
فييييييييييييييييييييييين على م افتكر
فقال ااااااااااااااااه ه ه افتكرت بس الجدع ده (انا ) دقنه كانت اصغر شوية انت طولتها ليه
ياباشا هيا هيا
ماشى
لسه هنمشى
جمال راح له والله ياباشا انت وحشتنا
وهيتساير معاه والتانى بيرد بغتاتة
ياعم جمال خلينا نغور من هنا ومشينا بقى
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياجمال
والله وحشتنى ياابن الأيه

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 24-07-2010 الساعة 10:18 PM