العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 29-07-2010, 01:42 AM
asaleyaya asaleyaya غير متواجد حالياً

asaleyaya is on a distinguished road
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط السيارت الجديده

طيب لو سمحت انا عاوز اجيب عربية سيراتو كوبيه .. هجيبها تبع السجل التجارى عاوز اعرف هل ينفع ادفع مقدم 10000 او 15 الف .. ولو نفع القسط هيكون كام ؟!
قديم 29-07-2010, 02:42 PM
zumbatat zumbatat غير متواجد حالياً

zumbatat is on a distinguished road

السلام عليكم ...

أستاذ سيف ... شكرا لمجهوداتك في الرد على الإستفسارات

أنا بأشتغل في شركه أجنبيه مقرها في لندن و ليس لها سجل تجاري في مصر و انا بأشتغل في مكتبهم في مصر ( مكتب الوكيل ) بس انا موظف في الشركه الأجنبيه و ليس الوكيل ... و بأشتغل من شهر فقط ... بيتم تحويل المرتب على بنك باركليز ... و كنت عاوز أشتري سبيرانزا تيجو ثمنها 83,000 جنيه ... و معي مقدم حوالي 20,000 جنيه و كنت عاوز أعرف الأتي :

1- هل ينفع اشتريها بالقسط مع العلم انه صعب اجيب مفردات مرتب و ان مرتبي لا يقل عن 600 جنيه استرليني بالشهر ؟
2- قسطها هايكون كام ؟
3- هل ينفع اتعامل مع بنك باركليز في موضوع القرض للسياره ؟
4- و في حاله زي حالتي كده ايه الأوراق المطلوبه للتقسيط ؟

شكرا جزيلا
ولو حضرتك عاوز معلومات أكتر ... أنا رقمي
0101107445
قديم 29-07-2010, 08:26 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matrix_f100 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا ان شاء الله ناوي اجيب فرنا قسط بــ 22000 مقدم و قسط 2400 على سنتين, السؤال هنا اني عايز اعرف ايه اللي بيحصل والأجراءات المتبعة في حالة توقفي عن دفع القسط وهل بيختلف التوقفعن الدفع بعد شهر و3 و 6 شهور وهل هيخدوا العربية مني وهيدوني المقدم ولا المقدم هيضيع عليا و الأقساط اللي دفعتها كمان....
ارجو الأفادة بالتفصيل في اسرع وقت شكرا..
غريب جدا اول مرة اشوف حد بيسال عن شراء عربية وبيسال هيحصل لة اية لو مدفعش القسط هو حضرتك ناوى متدفعش القسط ولا اية
ممكن اعرف ضمنات حضرتك الاول ويريت تكلمنى
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 29-07-2010, 08:31 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asaleyaya مشاهدة المشاركة

طيب لو سمحت انا عاوز اجيب عربية سيراتو كوبيه .. هجيبها تبع السجل التجارى عاوز اعرف هل ينفع ادفع مقدم 10000 او 15 الف .. ولو نفع القسط هيكون كام ؟!
مقدم قليل جدا
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 29-07-2010, 08:40 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zumbatat مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ...

أستاذ سيف ... شكرا لمجهوداتك في الرد على الإستفسارات

أنا بأشتغل في شركه أجنبيه مقرها في لندن و ليس لها سجل تجاري في مصر و انا بأشتغل في مكتبهم في مصر ( مكتب الوكيل ) بس انا موظف في الشركه الأجنبيه و ليس الوكيل ... و بأشتغل من شهر فقط ... بيتم تحويل المرتب على بنك باركليز ... و كنت عاوز أشتري سبيرانزا تيجو ثمنها 83,000 جنيه ... و معي مقدم حوالي 20,000 جنيه و كنت عاوز أعرف الأتي :

1- هل ينفع اشتريها بالقسط مع العلم انه صعب اجيب مفردات مرتب و ان مرتبي لا يقل عن 600 جنيه استرليني بالشهر ؟
2- قسطها هايكون كام ؟
3- هل ينفع اتعامل مع بنك باركليز في موضوع القرض للسياره ؟
4- و في حاله زي حالتي كده ايه الأوراق المطلوبه للتقسيط ؟

شكرا جزيلا
ولو حضرتك عاوز معلومات أكتر ... أنا رقمي
0101107445
تم الاتصال
للاسفسار السريع
0125485222

الكلمات الدليلية
ايصال كهرباء, اسرع اجرائات, بصورة بطاقة فقط, تقسيط سيارات