العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > السيارات السوبر

السيارات السوبر مخصص للسيارات الرياضية والسيارات الفاخرة

قديم 20-12-2009, 07:07 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التقرير السوبر لليوم السوبر في قسم السوبر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_kamel مشاهدة المشاركة

ولكن لا أتفق معكم في رأيكم تجاه E-class
لعدة أسباب أهمها أنكم قد رأيتم قبلها كائنات فضائيه وبالتالي أصبحت 128 بالنسبه لهم
ثانيهما أنكم رأيتم الموديل ذو الطابع الرياضي (داش بورد ألومنيوم) وهو أقلهم فخامه ولكنه أكثرهم أداءاً
وأظن أنه أهم الأسباب للإحساس بأنها ليست فخمه

وإليكم الموديل الفخم الذي ينقل إحساسه دائما التطعيمات الخشبية والجلد

إليكم الصور
ولكم الحكم
(ملحوظه الـ E300 المتوفره في أسواقنا المصريه - هي الأكثر فخامه)

الف شكر ليك يا باشا ده بس من ذوقك

يا باشا احنا شفنا المرسيدس ال E500 اللى احنا مصورينها و شفنا كمان ال 350 اللى هى داخلها خشب بس احنا ماصورناش الا واحدة بس منهم ... اللى داخلها خشب فعلا احسن شوية .. بس الفكرة يا باشا كمايلى ....
انا كنت من اشد المعارضين لكلام شريف لما كان بيقول ان العربية من جوة مش عاجباة و ده لأنى كنت شفت الصور اللى حضرتك جايبهم و بحكم على اساسهم .. لكن لما ركبت العربية فعلا ..... لقيت كلام شريف باشا صح 100 % ماتحسش ان هى دى المرسيدس ....و تحس ان مفيش فرق بينها و بين السى كلاس و اللى اكد الاحساس ... ان كان فيه الاى كلاس الشكل القديم كمان فى التوكيل .. تركبها تحس بفخامة مرسيدس الحقيقية .....
عشان تاخد الاحساس يا باشا لازم تركب العربيتين و تقارن بينهم و ماتحكمش من الصور بس ....
و على فكرة معرض مرسيدس كان تانى واحد بعد الجاجوار ... يعنى مكناش لسة شفنا البى ام و لا الرولز و لا الاستون مارتن .......
بس يا باشا هى دى الفكرة كلها و اكيد انت اكتر واحد عارف مكانة المرسيدس عندى و انى مش بسهولة خالص انى اقول كلمة واحدة مش فى صالحها .. بس الامانة تقتضى انى انقل احساسى بالظبط

و لك منى كل سلام و تحية
و فى انتظار تقريرك يا باشا على احر من الجمر

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 20-12-2009, 09:26 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_kamel مشاهدة المشاركة

ألف شكر لفرع مصر موتورز بالكويت ..... كفيتوا ووفيتوا

عزائنا الوحيد أن السياره الوحيده المتوفره في أسواقنا المصريه هي السياره التي لم تلقى الإعجاب ptmnlo123per111 E-Class
قريبا سيكون هناك تقرير مفصل عنها ولكن في قسم مرسيدس وليست في السوبر عشان حرام توضع في مقارنه بين تلك المركبات الفضائيه التي قمتم بتغطيتها حيا من مواقع شركة ناسا بكوكب القرقيعان ptmnlo123per122

ولكن لا أتفق معكم في رأيكم تجاه E-class
لعدة أسباب أهمها أنكم قد رأيتم قبلها كائنات فضائيه وبالتالي أصبحت 128 بالنسبه لهم
ثانيهما أنكم رأيتم الموديل ذو الطابع الرياضي (داش بورد ألومنيوم) وهو أقلهم فخامه ولكنه أكثرهم أداءاً
وأظن أنه أهم الأسباب للإحساس بأنها ليست فخمه

وإليكم الموديل الفخم الذي ينقل إحساسه دائما التطعيمات الخشبية والجلد

العفو يا زعيم و انا سعيد ان الموضوع عجب الناس
زي ما محمد باشا قال احنا ركبنا العربية اللي مصورنها و اللي كانت E500 و ركبنا ال E200 و ده كانت بيج من جوة و فيهل تطعيمات خشب و الذي منة. الفكرة ان نوع البلاستيك المستخدم مع انه عالي الجودة لكن شكلة رديئ جدا و لا يوحي باي فخامة. اعتقد انهم لو نزلوا نسخة جلد كامل اللي بتيجي بجلد علي الطبلون ممكن تبقي احسن. ده حتي انا شايف ان مع انه قريب للي في ال C ال C طبلوها اشيك و لايق اكتر. المشكلة ان المنافسة مبترحمش الفئة الخامسة الجديدة نازلة بدواخل الفئة السابعة تقريبا و الاودي لا غبار علي شكل و خامات دواخلها ده حتي الجاجوار XF طبلوها مع انه متوجه الي انه يكون رياضي بيوحي بفخامة اكتر من بتاع ال E و انا شايف انها غلظة لا تغتفر لمرسيدس. الادهي اني قريت ان دواخل ال E دي هتعتمد في ال CLS الجديدة يعني زي ما قال مندوب المبيعات هما ناويين يخلونا نتعود عليها و نقبل بالامر الواقع و ده مش لطيف

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven

التعديل الأخير تم بواسطة horas3000 ; 20-12-2009 الساعة 10:12 PM
قديم 20-12-2009, 09:28 PM
الصورة الرمزية horas3000

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr مشاهدة المشاركة

تسلم الايادى
و كفايه حرااااااااااام
اي خدمة يا باشا
و بيتهيالي كده طلبك اتنفذ و كرهناك في النيو سيراتو زي ما كنت عايز و لا ايه

Sharief Mansy

قديم 20-12-2009, 09:37 PM
الصورة الرمزية horas3000

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tefa_king1 مشاهدة المشاركة

الف شكر على التقرير يارب اوعدنا
العفو يا زعيم و من بقك لباب السماء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pro mada مشاهدة المشاركة

تغطيه اكتر من ممتازه ptmnlo123per154
بصراحه انا كان هيجيلي ذبحه صدريه ptmnlo123per1106
لما شوفت العربيات دي
دي مش عربيات دي معجزات
علي كده احنا راكبين تكاتك صيني ptmnlo123per111
و تسلموا ايديكوا يا رجاله
ptmnlo123per154
سلامتك من الذبحات يا زعيم
ما احنا قلنا من الاول اللي خايف يروح
انا كمان عايز اوضح لكم ان شوف العربيات دي في المعارض حاجة و لما تلقيها معدية جنبك زي الصاروخ حاجة تانية خالص و هسيب لخيالكم الخصب تخيل ده

Sharief Mansy

التعديل الأخير تم بواسطة horas3000 ; 20-12-2009 الساعة 10:14 PM
قديم 20-12-2009, 09:47 PM
الصورة الرمزية horas3000

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koky_90 مشاهدة المشاركة

اه ه ه ه
هى ده التعقيده بجد ....
بس انا عاوز اسأل سؤال محيرنى ...
شعورك ايه وانت واقف جنب استون مارتن كده او رولزرويس شعورك ايه ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تغطيه جامده تسلم ايديكو يا جماعه بجد ؟؟؟
ويااااااريت الرد على السؤال ptmnlo123per122
شعور ايه يا باشا
دي بتبقي مجموعة مشاعر مختلفة مضروبة في الخلاط

يعني مثلا اول ما عينك بتقع علي العربية من دول بتحس انك عيل عنده 5 سنين و اطلقوه في محل العاب و تبقي عايز تجري و تنطط
بعد كدة بتكبر فجاة و يبقي عندك 10 سنين و مخك مليئ بالاسالة و عايز تعرف كل حاجة
بعد كده بتلاقي عندك 20 سنة و خيالك بيهيالك ان العربية دي معاك و بتجري بيها في الشارع
بعد كده بيبقي عندك 30 سنة و تبتدي تقدر المجهود و الفن المبذولين في صناعة الشئ ده
و هكذا لحد ما تفوق و تصتدم بارض الواقع

يعني زي ما قال محمد باشا عالم الاحلام و الخزعبلات

Sharief Mansy